Zákazník odesláním objednávky (případně ještě jejím dodatečným potvrzením) závazně objednává zboží (=uzavírá kupní smlouvu). A od této chvíle mohou nabíhat obchodníkovi náklady. Pokud si zákazník svůj nákup rozmyslí a chce zrušit, měl by se s obchodníkem nějak dohodnout. Tady ale nevidím nic o zodpovědnosti obchodníka, naopak - je to o zodpovědnosti zákazníka, je to on kdo chce změnu uzavřené kupní smlouvy. A to v neprospěch druhé strany - obchodníka.
Máte pravdu, ale v okamžiku, kdy se obchodník dozví, že zákazník již zboží nechce, není pokračování v plnění objednávky v jeho zájmu, protože může očekávat, že se mu zboží s velkou pravděpodobností vrátí jako nevyzvednuté nebo v rámci zákonné lhůty. V lepším případě má jen na několik týdnů umrtvené peníze, které by jinak mohl „otáčet“, v horším případě mu zůstane hůře prodejné zboží, které třeba musel objednat z velkoobchodu, a šance, že zrovna tento typ v takové barevné kombinaci prodá za původní cenu, nemusí být příliš velká.