Vlákno názorů k článku Neodebrali jste objednané zboží? Zaplatíte nám! od Petr - Jenže Amazon za prvé nestrhne platbu, dokud to...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 21. 4. 2010 9:09

    Petr (neregistrovaný)
    Jenže Amazon za prvé nestrhne platbu, dokud to neodešle. Po celou tu dobu, než to odešle, můžu kliknout na "tak to teda zruš" čudlítko, Amazon mi necpe pod nos "ale já už utratil dvacku, abych se to zboží pokusil sehnat". A kromě toho mi posílá automatickou omluvu "sorry, zpozdím se, nové očekávané datum je ..., kdyžtak tady klikněte na link a bezplatně to zrušte".

    Je mnoho způsobů, jak dosáhnout téhož (zákazník přijme zpožděnou dodávku). Některé zákazníka nas*rou, některé ne.
  • 20. 4. 2010 22:21

    Honza (neregistrovaný)
    Ano, samozřejmě. Ale přesto je to zákazník (objednávající), kdo chce uzavřenou kupní smlouvu změnit a měl by se proto snažit s obchodníkem (prodávajícím) o dohodu a také by v této situaci měl respektovat to, že obchodníku už mohly vzniknout některé náklady v souvislosti s vyřizováním objednávky. A argument že jinde mají zboží levnější a nebo h ododají dřív neobstojí, to si měl kupující rozmyslet před objednáním (=uzavřením kupní smlouvy). Myslím že je to naprosto jednoduché a pochopitelné.
  • 20. 4. 2010 19:52

    cc (neregistrovaný)
    Asi jste toho moc z ciziny ještě nekupoval. I Amazony mají často problémy.
    Co se týká dobírky/převodem, taky píšete nesmysl.
  • 20. 4. 2010 12:54

    anonymní
    "Oproti tomu většina eshopů, která by v zemi "dobírkářů" zasílala zboží pouze na platbu předem, nemá šanci na existenci."

    A proc asi ? No jasne, protoze vetsina eshopu zbozi deklarovane jako skladem nema, lhuty dodani ma uvedeny bud naprosto vagne nebo je proste nedodrzi ... tudiz jen magor by platil predem. Jako bonus obchodnik vzdy prednostne obslouzi dobirku, protoze z te $$$ jeste nema a ma (opravneny) strach, ze si to zakaznik neprevezme, kdyz mu to prijde pozde.

    Zajimave, ze v cizine ani vetsine cechu nedela problem zaplatit predem. Nj, ono kdyz si objednate zbozi skladem z US/Ciny/... tak jeste tyz den vidite, ze bylo odeslano, druhy den, ze dorazilo do CR a pak 14 dnu lezi na celnici.
  • 20. 4. 2010 11:45

    Radioshit (neregistrovaný)
    Příklad s rohlíky mi připadá trochu mimo, porovnáváte 2 rozdílné věci. Kamenný obchod vs. eshop, zboží (rohlíky) vs. práci a náklady (poštovné, balné, telefon, čas, balení...). Kamenný obchod jistě může vyžadovat "zálohu" a také to dělá, ať již si objednám narozeninový dort nebo nové auto. Záloha je nevratná! Oproti tomu většina eshopů, která by v zemi "dobírkářů" zasílala zboží pouze na platbu předem, nemá šanci na existenci.
    Zboží (např.rohlíky za 40,-) prodám jinému, udělám strouhanku, rozdám atd. Oproti tomu náklady spojené s vyřízením objednávky jsou konečné. Správně byste měl ve vašem příkladu úvést, že to pečivo si zákazník nechal doručit druhý den (nejlépe ve 20 hod.večer, jinak není doma)do 200 km vzdálené vesnice. Ten mu zboží doveze ale mezi tím si to zákazník rozmyslel a nedal pekaři vědět a za náklady pekaři nic platit nebude. Ani za praci a čas (pokrytá smluvní pokutou v OP) ani za benzín atd. Benzín je propálen, práce byla vykonána (a zadarmo to neslibuje ani velký Jyrka). OK. Pekař to rád promítne do výdajů a zdražení výrobků. Efektivita práce je mu taky ukradená.
    Autor celého článku kombinuje dohromady též dva druhy zrušení objednávky, a to: 1) Objednám zboží a ve lhůtě, kdy zásilka nebyla expedována objednávku např.telefonicky zruším. 2) Objednám zboží, dodavateli nic nesdělím, zásilka je odeslána ale já už ji nechci, tak zásilku nepřevezmu. Je mi to jedno, mám na to právo, obchodník má stejně na jinejch nahrabáno dost.
    Aspoň takový pocit mám z článku autora. Autor by si měl porovnat, kolik práv mají zákazníci a kolik obchodníci. Kolik eshopů má na svých stránkách informace ohledně vymáhání "pokut" a kolik je skutečně vymáhá.
  • 20. 4. 2010 10:23

    Honza (neregistrovaný)
    Ale ano, je to hodně o spotřební společnosti - vždyť píšu:
    "Takže ano, přístup obchodníka k řešení takovýchto situací je určitě jeden z parametrů pro rozhodování zákazníků v konkurenčním boji eshopů. Ale tvrdit že jde o zcela cílené přesunování zodpovědnosti za svoje podnikání na bedra zákazníka, to je hodně silná káva."

    To co mi na autorovi vadí je odsuzování některých obchodníků za cílené přenášení své zodpovědnosti na zákazníka.
  • 20. 4. 2010 10:22

    Mildik

    Zákazník odesláním objednávky (případně ještě jejím dodatečným potvrzením) závazně objednává zboží (=uzavírá kupní smlouvu). A od této chvíle mohou nabíhat obchodníkovi náklady. Pokud si zákazník svůj nákup rozmyslí a chce zrušit, měl by se s obchodníkem nějak dohodnout. Tady ale nevidím nic o zodpovědnosti obchodníka, naopak - je to o zodpovědnosti zákazníka, je to on kdo chce změnu uzavřené kupní smlouvy. A to v neprospěch druhé strany - obchodníka.

    Máte pravdu, ale v okamžiku, kdy se obchodník dozví, že zákazník již zboží nechce, není pokračování v plnění objednávky v jeho zájmu, protože může očekávat, že se mu zboží s velkou pravděpodobností vrátí jako nevyzvednuté nebo v rámci zákonné lhůty. V lepším případě má jen na několik týdnů umrtvené peníze, které by jinak mohl „otáčet“, v horším případě mu zůstane hůře prodejné zboží, které třeba musel objednat z velkoobchodu, a šance, že zrovna tento typ v takové barevné kombinaci prodá za původní cenu, nemusí být příliš velká.

  • 20. 4. 2010 10:16

    mat (neregistrovaný)
    politiku bych do toho vůbec netahal, ale je pravda, že dnes se na celou věc dívám naprosto jinak - s nadhledem, který mi leckdy chyběl.

    ve spotřební společnosti, kterou ta naše bezesporu je, je králem zákazník. Ten, kdo se musí se skřípěním zubů přizpůsobit, je obchodník. Myslíte, že když si v pekárně objednáte pečivo s tím, že si ho až půjdete z práce vyzvednete, a vykašlete se na to, že za vámi pekař přes půl města poběží, ať si koukáte těch deset rohlíků a pecen chleba vzít, protože mu to ztvrdne a bude z vás mít ztrátu? Těžko. Až k němu ale půjdete nakoupit příště, řekne, ať zaplatíte hned, nic na "potom" vám asi nechávat nebude.
  • 20. 4. 2010 10:05

    Honza (neregistrovaný)
    Předem upozorním že eshop neprovozuji a ani nemám v úmysl provozovat a jsem pouhým (občasným) nakupujícím.

    Kdybych nevěděl, že autor eshop provozoval, moc bych se nedivil. Ale v této situaci mne některé věty opravdu překvapují, např.:
    "Obchodník přesunuje zcela cíleně zodpovědnost za svoje podnikání na bedra zákazníka."

    "Objednáte si v zboží z e-shopu a svůj nákup si rozmyslíte? Chcete objednávku změnit nebo zrušit? Nemělo by být, pokud nebylo zboží ještě expedováno, nic jednoduššího - napíšete nebo zavoláte prodejci a vysvětlíte mu situaci."

    Zákazník odesláním objednávky (případně ještě jejím dodatečným potvrzením) závazně objednává zboží (=uzavírá kupní smlouvu). A od této chvíle mohou nabíhat obchodníkovi náklady. Pokud si zákazník svůj nákup rozmyslí a chce zrušit, měl by se s obchodníkem nějak dohodnout. Tady ale nevidím nic o zodpovědnosti obchodníka, naopak - je to o zodpovědnosti zákazníka, je to on kdo chce změnu uzavřené kupní smlouvy. A to v neprospěch druhé strany - obchodníka.

    Takže ano, přístup obchodníka k řešení takovýchto situací je určitě jeden z parametrů pro rozhodování zákazníků v konkurenčním boji eshopů. Ale tvrdit že jde o zcela cílené přesunování zodpovědnosti za svoje podnikání na bedra zákazníka, to je hodně silná káva.

    Nebo snad považuje autor všechny zákazníky za nesvéprávné dětičky, které si ani neuvědomují co dělají? A obchodník by se měl zákazníkům, kteří odmítnou zásilku na dobírku převzít, ještě omlouvat za to že ho mrzí že si mezitím svou objednávku rozmyslel? Koho tímhle přístupem z lidí vychováte? Nesvéprávné voliče ČSSD, které musí pořád někdo vodit za ručičku?

    Kdysi mi jeden člověk, na nabídku že pro něho něco udělám zadarmo, řekl: "rád ti to zaplatím protože i já chci dostávat zaplaceno za to když něco dělám".
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).