... tivis.cz - shop, ktery inzeruje zbozi skladem, ktere neni ani skladem u dodavatele (jak mi sami napsali). Kdyz jsem po zjisteni teto skutecnosti objednavku zrusil, nechapali proc.
Divam se stejny web, po dvou dnech... zbozi stale "skladem".
To je ovšem oprávněný. Už několikrát jsem druhý den po vypršení lhůty, co psali u produktu (skladem do 3 dnů, u dodavatele do 7 dnů atd.) striktně trval na expedování, nebo to nevyzvednu pro porušení podmínek. Expedice proběhla prakticky okamžitě, takže se mnohdy jedná spíš o "bordel" v logistice, než nějakej špatnej úmysl.
Ale jako vypršení lhůty o několik dní nebo dělání mrtvýho brouka je prostě na urgenci, jasný zrušení a případný nevyzvednutí, to je jasný. Oni nejsou charita, ovšem zákazníci taky ne.
Ano, pokud obchodník zboží neexpeduje po stanovené lhůtě a já ho potřebuju nutně nebo mám k dispozici jinde, tak upozorním obchodníka, že objednávku ruším z důvodu nedodržení dodací lhůty (a vyhýbám se obchodům, kde je dodací lhůta uvedena "zpravidla do xx dnů").
Na druhou stranu se ale nedivím ani obchodníkům; znám lidi, kteří si něco objednají v e-shopu, za pár hodin najdou totéž levněji jinde, objednají si to tam a zásilku z původního e-shopu nepřeberou. Slušnost by byla původní e-shop upozornit nebo objednávku stornovat.
no tydy se resi shopy co presto ze chcete objednavku zrusit jeste pred odeslanim nuti jeji prijeti... takove smejdy potrestat leda nekolika objednavkama na fiktivni adresa z internetove kavarny :)
Oni s tím ale opravdu mohou mít náklady. Např. mají smlouvy s dodavatelem a v okamžiku vaší objednávky ZÁVAZNĚ objednávají u něj. A ten klidně může expedovat jejich jménem a druhý den to bude u vás.
Zrušením objednávky eshop poškozujete a měl byste nést náklady. A je to tak správné.
Ano, máte pravdu. Zrušení objednávky poškozuje eshop který s tím má dodatečné náklady. Ovšem to že si obědnám něco s dodací lhůtou 3 pracovní dny a ještě za 2 týdny to nemám poškozuje zase mne, takže mi může eshop vlést na záda.
no ja som neprevzal tovar len raz, ked som vyslovne ziadal potvrdenie objednavky aby som sa vedel zariadit inak a ti mamlasi mi ju potvrdili asi az po tyzdni kedy som mal uz tovar davno kupeny inde a ten od nich som pochopitelne neprevzal, nech sa take obchody bodnu, urcite ziadny normalny zakaznik nema dovod neprevziat tovar len tak z pasie
anebo jsi měl plnou mailovou schránku, takoví zákazníci jsou nejlepší, vždy vedou svatou válku a striktně dbají na to, že zboží nedorazilo do 24hodin nebo že jim nedorazil email do schránky, obvykle nedokáží pochopit že když je plná tak nic nemůže přijít a pak třeba vykládají jak by eshop měl za takové chování být nejlépe zavřen
je to těžké český zákazník chce hilton za 500 a ještě aby mu tam každý líbal nohy, ovšem když je nějaká povinnost na něm tak najednou nechápe
myslím, že má co si zasloužil, nechal trh zlikvidovat porovnávači cen, a teď si stěžuje že už nikdo neposkytuje kvalitní služby, dokud nebude umět český zákazník ocenit kvalitní službu, tak si nemá na co stěžovat, a on to opravdu neumí
Nemyslím, že by to muselo být tak, jak tvrdíte. K nám na e-shop chodí z porovnávačů kolem 90% ze zbozi.cz a z nich tak 80% je setříděno od nejlevnějšího. Z toho je celkem zřejmé, jak majorita zákazníků uvažuje. A pokud se vám na přední příčky zboží.cz dostanou zmetci, co zboží inzerují skladem, ač skladem není nebo za nižší cenu, než se pak objeví v e-shopu, je to docela problém, protože s podvodníky se čestným způsobem bojuje dost těžko.
Heuréka má aspoň výhodu, že e-shopy se dají ohodnotit, takže ty levnější s jednou hvězdičkou určité procento zákazníků odradí, ale i tak je to docela krušné a rozhodně ne jen o tom, aby si někdo vyjednal lepší podmínky.
ad Heureka, ta ma jeden z nejhorsich systemu hodnoceni
- v hodnoceni zapocitava i stare hodnoceni, tj. nekolik let stare, neresi to jestli se dany obchod vyvyji => logicke by bylo, kdyby hodnoceni bylo zprumerovano jen za poslednich 12 mesicu napriklad
Úplně stejně se chová HShop.cz. Objednáte zboží skladem. Za tři dny se vám ozvou, že skladem není a to přesto, že ho jako skladem vedli po celé ty tři dny, co čekáte na dodání. Za týden vám volají, že už ho naskladnili, ale že bude o několik stovek dražší. Ohradíte se, že máte potvrzenou objednávku na tu konkrétní cenu a že na tom trváte. Pošlou vás do hajzlu a objednávku stornují.
ČOI řekne, že je to nezajímá. Pak se člověk diví, co dobytků mezi e-shopy existuje.
Proti takovému neserióznímu jednání je jednoduchá obrana. Blogněte to nebo napište svou zkušenost na specializovaný komunitní web a připojte relevantní výňatky z e-mailové komunikace. Google je mocný nástroj a obchodníkovi se může jeho neseriózní jednání časem nevyplatit.
HShop je kapitola sama pro sebe. Objednali jsme si u nich notebook, který za týden nešel. Vrátili jsme ho tedy i s průvodním dopisem a co udělali? Nebrali telefony, nereagovali na maily, notebook si poležel 14dní u nich na poště a pak nám přišel zpět. Museli jsme si problém vyřešit sami zasláním noťasu do autorizovaného servisu. Nikomu nedoporučuji.
Já zase s oblibou přidávám do poznámky k objednávce větu: "Nemůžete-li zboží dodat do xx dnů, je tato objednávka neplatná". Platba pochopitelně při dodání. Dost to filtruje neznámé e-shopy. Vetšínou se ozvou, že to nemohou v termínu dodat, tzn. z nich vypadne, že jejich "skladem" byla pustá lež. Dost mě též točí výraz "skladem u dodavatele". To mě přeci vůbec nezajímá, jelikož je pochopitelné, že někde to zboží skladem být musí (třeba v Číně ve fabrice) - děkuji pěkně.