Na druhou stranu nekde vyse zmineny pripad, kdy bylo vyslovne pozadovano potvrzeni objednavky, a koupeno jinde bylo s tim, ze objednavku nikdo nepotvrdil driv, nez za nekolik dni (a po koupi jinde), mi neprijde zase tak uplne mimo misu.
Souhlas nesouhlas, vzdycky vam to muzou poslat jednou beztrestne a kdyz to moc neprehanej tak i vicekrat:)
A proto je lepsi davat jednorazovej/malo pouzivanej email, nez neco v budoucnu resit s nefungujicim uradem pana igora nemce z ods.
No vidite ja to vyresil tim ze pri platbe predem zakaznik dostane vyraznou slevu. A tech par neduverivcu co si objednaji na dobirku si telefonem proklepnu driv nez jim zbozi zaslu...
Pokud jste kdysi při registraci souhlasil se zasíláním nabídek, pak svůj souhlas můžete odvolat a odesílatel je povinen to respektovat. Na konci takových mailů obvykle bývá návod, jak zasílání zrušit.
Pokud dostáváte obchodní nabídky i po odmítnutí, jedná se o nevyžádané obchodní sdělení (spam) porušující zákon č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, a můžete se bránit stížností na ÚOOÚ. Více informací http://www.uoou.cz/uoou.aspx?menu=23&submenu=27 zde.
Zakaznici davaj malo pouzivane maily protoze je na ne pak provozovatele eshopu spamujou. Treba jak zacali mit trosku krizi, tak mi muj spamovaci mail zahlcovali i prodejci u kterejch sem neco koupil pred tremi a vice lety. A pak mam podezdreni ze jsou i taci co svoje databaze preprodali.
"Chytráků, kteří občas něco vrátí v 14ti denní lhůtě..." - toto pohrdave vyjadrovani vuci zakaznikum a jejim pravum i vuci zakonu je oficialnim stanoviskem firmy Autocont?
Pokud zákazník něco objedná a pak požadované zboží zaslané v souladu s objednávkou nevyzvedne s argumentací, že už to koupil jinde nebo že už to nechce, tak je přece naprosto korektní, aby e-shopu uhradil náklady, které svým jednáním způsobil. A pokud si e-shop v obchodních podmínkách tuto skutečnost vyhradí, těžko to lze nazývat nějakým vyhrožováním. Takové vyjadřování mi silně připomíná Indočechy: Ej, more, on mi vyhrožuje, že když ho vokradu, nabozuje to policajtům. Dyškriminácije!!!
Nebo vám snad přijde normální něco objednat, nechat protistranu, aby s tím měla náklady a pak říct "už to nechci"? To je neskutečně nezodpovědné a docela sviňské chování.
Samozřejmě jako provozovatel e-shopu se na to můžete vykašlat a všechny tyto vícenáklady rozpustit do prodejních cen (=nechat platit slušné zákazníky), to je také řešení.
Pokud webshop v deklarované lhůtě zboží opravdu odešle, tak ano.
Ale taky už jsem u zboží narazil na slogan "dnes objednáte, zítra dodáme", jen abych pak čekal o 4 dny déle kvůli tomu že si obchodník pojem "dnes objednáte" rozšířil interně o podmínku "ale nesmíte platit převodem z účtu, a to ani když máte stejnou banku jako my a peníze nám přistanou na účtu do 5 minut od vaší platby".
To už pak člověka skoro až mrzí že je takový trouba že se chová slušně a zboží nakonec i tak (a přes urgenci) přebere ...
Taky osobně nikoho neznám, na druhou stranu je z hlediska objednavatele, který si nákup později rozmyslel, takové jednání nejekonomičtější. Pokud si zboží vyzvednete a v zákonné lhůtě vrátíte, stojí vás to dvoje náklady na přepravu (balné a poštovné na straně obchodníka, pokud jsou účtovány – na jejich vrácení nárok nemáte, a vaše poštovné) a k tomu musíte čekat, až vám obchodník cenu zboží vrátí, případně doufat, že nebude hledat kličky, jak se této povinnosti vyhnout. Nevyzvednutí zásilky vás oproti tomu nic nestojí, slabší povahy leda tak klidný spánek. Čímž neříkám, že popisované jednání schvaluji.
Objednané zboží bez udání důvodu jsem vracel jednou, šlo o čtyřdiskovou verzi Pána prstenů: Dvou věží, kterou e-shop dodal až po Vánocích, zatímco jiný to i při pozdější objednávce stihl a dokonce kvůli tomu byl ochotný (sám to nabídl) rozbalit sběratelskou edici a čtyřdiskovou verzi vzít z ní. Výsledkem je, že mám tento díl lepší krabičce než první a třetí. :-) Naopak partnerka vrací zboží z módních zásilkových obchodů poměrně často a tyto obchody umožňovaly vrácení zboží ještě dříve, než to zákon uložil jako povinnost.
Děkuji za odpověď.
Já sám toho z eshopů kupuji opravdu hodně, reálně to bude určitě hodně přes 100 různých nákupů. Mám naprosto čisté svědomí v tom, že jsem nikdy nic neodmítl cíleně, nicméně vím o jednom nákupu, kde se to vrátilo, ale opravdu jsem žádnou výzvu nedostal, dalších asi 5-10 jsem stornoval ještě před odesláním pro nedodržení lhůt a špatnou komunikaci (připouštím, že u těchto zásilek bych možná nepřevzetí zvažoval, kdyby to odešlo před stornováním). Zažil jsem i problém s maily, kdy provozovatel shopu spadl do nějaké Spam-Cop databáze, takže mi to od něj nechodil.
Když to tak spočítám, tak sice klady jasně převládají, ale někam k 10ti procentům problémů (které by případně mohly skončit nepřevzetím) jsem se dostal taky...
Ano, ale hlavni pointa je v tom, ze je to podle me prave spatne. Nechapu, proc by lide meli byt znechuceni nejakym eshopem (viz i prispevky vyse), ktery po nich chce poplatek za storno atd. Probuh prece kdyz jednou vyvolam akci, tak musim nest nasledky...
Tak si to ten clovek ma proste pred tim rozmyslet a objednat, az si je jisty, to je jak kdybych si objednal 10 zajezdu na stejny cas a rozhodnul se na posledni chvili pro jeden z nich a divil se, ze se to ostatnim cestovkam nelibi a jeste na ne zacal pripadne plivat :))
odhadovat si netroufám, ale například těch, kdo objednali, nevyzvedli, požádali o opětovné zaslání a opět nevyzvedli, těch bylo docela hodně... a ještě vám nakonec vynadali, že jim to nechcete poslat do třetice.
určité procento se ale vrátilo i proto, že nebyla dodržena garantovaná doba expedice, což se prostě někdy stane, nikdo není dokonalý, tam se dá postoj zákazníka samozřejmě pochopit.
největší množství zásilek se ale vracelo proto, že si to zákazník dle vlastních slov "rozmyslel".
problém byl asi také tam, kde zákazník zadal emailovou adresu, kterou kontroluje jednou měsíčně - tam se asi také není co divit, že se zásilka vrátí zpět.
Dokážete odhadnout, kolik z těch 5ti procent byl záměr kupujícího a kolik ne (ať už falešná objednávka udělaná někým jiným anebo problém u pošty, která nedala výzvu atd.)?
Osobně totiž neznám snad nikoho, kdo by to, co si objedná, cíleně nepřebral formou "nepřevzetí dobírky". Chytráků, kteří občas něco vrátí v 14ti denní lhůtě, bych pár znal, to jo, ale cílené nepřebrání je něco trochu jiného.
autorův pohled není jednostranný, autor, coby provozovatel eshopu, zkusil na cca jeden měsíc i přístup, který nyní kritizuje, ale efekt byl takový, že "nucení" zákazníka k přebrání zboží bylo zátěží pro obě strany. Bylo to šlápnutí vedle, ale na druhou stranu, provozovatele eshopů, kteří svůj obchod raději neprodali jako já, chápu - expedovat zboží včas, informovat zákazníka o odeslání zboží, poskytnout odkaz na sledování zásilky a pak se dívat, jak se zboží vrací zpátky, je frustrující a malý eshop to může nakonec i umořit. Mě to sice neumořilo (vracelo se nám přes všechnu snahu kolem 5% balíků), ale nakonec to byl jeden z rozhodujících impulsů pro prodej eshopu.
Podle meho nazoru je pristup autora k problematice pouze jednostranny. Uvazuje pouze vyhody ze sve strany a neuvazuje o sve odpovednosti. Je potreba si uvedomit, ze obchodnikovi s objednavkou a jejim vyrizenim vznikaji naklady, nekdy treba nema moznosti zbozi vratit a tak mu na sklade lezi zbozi za spoustu penez jen kvuli takovymto lidem, kteri proste uvidi neco nekde jinde za par korun levneji. Lide si pak vadne casto mysli, ze nejsou povinni dobirku prevzit. Predevsim u zbozi s nizkou cenou muze nevyzvednuta dobirka udelat ztratu (ted myslim navic jen z neuhrazene dobirky, ztratu ze samotne nerealizace obchodu neresim), kterou nahradi az nekolik dalsich prevzatych objednavek. Obecne se tvrdi, ze si eshopy rozmlsaly zakazniky, ja si myslim ze to je spis tim, ze ze zacatku se museli prizpusobit predlistopadovym zvykum lidi a na to ted doplaceji, protoze lide se na to porad naucili (vyuzivani a dojmu, ze je vse zadarmo).
Paradox pak je, ze lide chteji vsechno co nejlevneji, ale zaroven chteji celou paletu servisni podpory, pricemz to jsou elementy, ktere fyzicky nemohou byt na stejne urovni - je to princip trojuhelniku. Casto ti co tu rvou ze si priplati, tak si nakonec stejne nepriplati, to ceske hrdinne co by kdyby zname dobre... ;)
Tim chci rict, ze je potreba si uvedomit oboustranne, co delam, co se stane a kriticky zhodnotit, jestli se jednoduse receno zachovam jak blb, nebo ne.