Vlákno názorů k článku Neodebrali jste objednané zboží? Zaplatíte nám! od minapija - ... další možnosti jako např. to, že někdo...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 20. 4. 2010 8:59

    minapija (neregistrovaný)
    ... další možnosti jako např. to, že někdo objednává na účet někoho jiného, který o tom nemá ani tušení či si někdo něco objedná a pak tvrdí, že si nic neobjednal (na to jak jsme "malý eshop" se nám to již stalo několikrát, takže o ojedinělý jev asi nepůjde). Tady v těchto případech by mne zajímalo jak je to z právního hlediska, protože vymáhat něco po někom, kdo za to nemůže či tvrdí, že si nic neobjednal asi půjde dosti ztuha. Ne každý eshop má autorizovanou registraci přes email, aby se jasně dalo říci, že ten a ten zákazník je opravdu ten kdo se za něj vydává a kdo provádí objednávku.
  • 20. 4. 2010 9:47

    zdenek (neregistrovaný)
    To máte možnost řešit jedině tak, že hodnověrným způsobem ověříte identitu toho, kdo objednává - např. elektronický podpis, datová schránka, písemná smlouva, v nímž budou uvedeny podmínky nakupování (zákazníkovi zaslaná do vlastních rukou a jím poslaná zpět). Sám ale vidíte, že je to příliš komplikované a že pokud nenabízíte něco extra nebo za extra ceny, tak takovýhle opruz nikdo nepodstoupí.
  • 20. 4. 2010 10:01

    Mildik
    Vzpomínám si, že jsem dvakrát nebo třikrát objednával ve specializovaném eshopu erotické zboží :-) a vždy následovalo ze strany obchodníka telefonické ověření objednávky. Ale chápu, že tam to bylo z jiných důvodů – jak provozovatel e-shopu uvádí, snaží se tím u takto specifického druhu zboží snížit riziko objednávek zamýšlených jako hloupý vtip.

    Při obrovské konkurenci e-shopů s běžným sortimentem je skutečně těžko myslitelné cokoli, co by slušného zákazníka obtěžovalo.
  • 20. 4. 2010 10:00

    Sten (neregistrovaný)
    E-mailová adresa není osobní údaj, takže ani taková registrace není právně průkazná, to by vám musel poslat sken občanky (nebo jiného dokladu, což málokdo udělá) nebo zaplatit kartou (tam ale není problém s pokutou za storno). Navíc nezanedbatelné procento zákazníků raději půjde jinam, kde se nemusí registrovat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).