Mje zkušenost s obchodem s hrami (vaše konkurence): objedna jsem si hru, termín dodání za měsíc. OK. Postupně se termín dodání zvyšoval, přitom hra už byla jinde k sehnání, tak jsem ji nakonec koupil jinde a obchodníka informoval mailem, že objednávku ruším. Ale mám pochopení pro člověka, který se na info vykašle (mě také obchodník neinformoval o posunutí datumu dodání, musel jsem si to sám najít na jeho webu).
Ono jak se do lesa volá... (opakuju, že to není na vás osobně)
Na mě pošťáci taky "hráli" různe hry typu: "Dobrý den, jedeme k vám s balíkem přichystejte si přesně drobné!" atd. Jsem si na ně stěžoval, sama vedoucí řekla, že to není normální, a od té doby je klid, vše se řeší s úsměvem a s pokecem.
Jak člověk ze sebe udělá jejich otroka, tak jim to je jedno, a ještě se ti vysmějí. Jejich práce není dobře placená, a jen proto si myslí, že můžou otravovat zákazníka, musí se jim tvrdě naznačit, že o tu prácí můžou jedna dvě přijít.
Jj, presne. To uz se mi stalo, ten program to opravdu neumi! Takze nakonec na baliku bylo "Moje Jmeno (byt". Jeste jsem to specialne v policku info pro prodejce uvadel, at si na to daji pozor, ale to nikdo stejne necte. Nastesti fungovalo sledovani zasilek po netu, vedel jsem, ze uz to je na pobocce a ktere a proste jsem si tam zasel, rekl jsem jmeno a balicek byl na svete.
Možná je to pro někoho překvapení. Ale není JEDINÁ pošta. Jsou stovky a tisíce malých pošt a každá funguje trošku jinak. Někde mají lidi pochopení a snaží se, někde je to jinak a klient je pitomec, který jen otravuje. Já mám třeba se 'svojí' poštou dobrou zkušenost, ale vůbec na tom nesejde.
Už několikrát jsem na poště odebíral zásilky pouze s občanským průkazem. Vždy to dohledali, ale je to pro ně pracnější. Nenechte se odradit a pokud máte informace o obcodníka, trvejte na dohledání zásilky.
Zažil jsem na vlastní kůži problém, který způsobilo doručení zboží na adresu, kde jsem nebyl uveden na schránce. Viz vyjádření eShopu:
Ve Vaší objednávce však bohužel došlo k některým dalších chybám, ke kterým cítím povinnost se také vyjádřit. Ve vaší registraci jste uvedl adresu pro zaslání "Radim Hasalík (byt paní Novákové)". Bohužel vinou programu pro štítkování zásilek, který outsourcujeme od České pošty a do kterého nemůžeme systémově zasahovat, program neakceptoval příliš dlouhé „jméno“ adresáta a vytiskl štítek pouze s Vaším jménem. Protože Česká pošta neměla na uvedené adrese toto jméno uvedené, zásilku nemohla doručit. Po telefonické reklamaci s naším zákaznickým servisem jsme Vám v systému adresu upravili a zaslali zásilku na adresu paní Novákové. Tento krok měl za následek, že pošta nechtěla zásilku vydat Vám, protože jste nebyl uveden jako příjemce.
Na základě naší společné komunikace a také osobní schůzky jsme začali jednat o možné úpravě systému s Českou poštou. Ve Vašem případě jsme provedli ruční úpravu registračních údajů v systému a v současnosti by již tento problém měl být ve Vašem případě odstraněn.
Jednalo se přitom o poměrně velkou síť obchodů. Chudáci lidé s příliš dlouhým příjmením...
Jednou jsem udelal tu chybu, ze jsem si do prace nechal neco poslat pres CP:
- privezli na podatelnu balik; pomerne logicky jsem nebyl pritomen, proto ho tam nezanechali, ale nezanechali tam ani listecek s infem
- zkusil jsem si vecer primo na poste balik vyzvednout, bez listecku mi ho nedali(!)
- druhy den do podatelny posta predala listecek s infem, nikoli balik
- vecer jsem si opet vystal frontu a konecne balik prevzal
Tak "funguje" Ceska Posta, podnik s bolsevickym pristupem k poskytovani sluzeb.
Tudy opravdu ne!
Provozuji vetsi eshop s PC hrama a uz jen kvuli typu zbozi si u nas objednava i dost deti (pres rodice) nebo pubertaku. Vracenych baliku mame opravdu velke procento, staci ze hru uvidej nekde na krame, hned ji koupej a objednavka na eshopu je uz nezajima (ze by to alespon zrusili je nad jejich sili :-).
Proc ale pisi, je zde argument ze za to muze hodne Ceska posta. Neni tomu tak. Ano, jsou nekde pripady, jak tu bylo zminovano, ale to je jen maly zlomek a pokud by to byly jen tyto vratky, tak budu maximalne spokojen. Treba u nas je problem v predprodeji, kdy nabizime hru pred zahajenim vydani. Plno zakazniku si udela tzv. zavody, objedna si zbozi na vice mistech a ceka, odkud jim to prijde jako prvni. Nebo si objednaji a pak uz hru nechteji a i pres vcasne informovani z nasi strany nejsou zbozi schopni zrusit. Kolikrate jsem prosil dokonce o zruseni predobjednavky :-).
Drive, nez jsme to zacali vice hlidat a resit (ruzne blacklisty apod.) jsem si take myslel, ze to je hlavne kvuli poste, protoze kdyz jeden z vytecniku odpovedel na email, proc si neprevzal zasilku (odpovida tak jeden ze sta), tak rekl, ze mu balik dlouho neprisel a tak si to koupil jinde. Jenze ono je to ale dost v tech lidech. U nekterych titulu, ktere byly vsude dostatek skladem, se vratilo i 8% zasilek! Pak vysla novinka, kterou nikdo moc nemel kvuli spatnemu odhadu zajmu zakazniku a vratilo se jen 1%. Dale proc se treba nevraceji skoro vubec zasilky placene prevodem, ale jen dobirky?
Plno lidi uvazuje ve stylu: nas to nemusi trapit, vsak my jako zakaznici muzeme vse a prodejce at se stara :-).
Take ale nejsem priznivcem nejakych pokut a nahrad skody. Tyhle **** to moc nezastavi a akorat se trefi nechtene s pokutou nejakeho poctiveho zakaznika. Navic ten nejvetsi vul, ktery si ze srandy objednava a neprevezme zbozi, pak bude vsude na diskuzich nejvice kricet, jak po nem zly prodejce chtel penize a ze on si nic neobjednal (viz. ruzna Obcansky jouda). Pokud ji pak bude muset opravdu zaplatit, tak si to vezme jako zivotni cil, takova krizova vyprava a to si jako eshop, ktery stavi na tradici duvere nemuzu dovolit.
Na poštu přijdu s vytištěnou stránkou z webu České pošty se sledováním zásilek a tedy i podacím číslem. Přesto se mě pošťačka pravidelně snaží vyhodit, že nemám papírek od nich. Naštěstí si to zatím nechali vždy vysvětlit, proč bych se měl trmácet domů a druhý den (bo mezitím zavřou) zpátky na poštu, když na tom lístečku jsou nemlich ty samé údaje.
To, že je to blbost vím. Nicméně je fakt, že klient si šel ten balík převzít dvakrát a ani jednou mu to nedali. A než se nám to konečně povedlo vyřešit s vedoucí pošty (telefon tam trvale nikdo nezvedal) tak uplynula týdenní lhůta a balík se nám vrátil zpět.
S timhle maximalne souhlasim, to je spravny pristup. i kdyz je posta stale komunisticky podnik, je potreba na ni vyvijet tlak. ja take casto vyzvedavam na jmeno...
"Nebo se nám už stalo i to, že pošťáci klienta nezastihli a tak do schránky dali jen lístek. Jenže na ten lístek omylem napsali jiné křestní jméno. Přestože klient přišel na poštu s občankou, přestože znal číslo balíku, stejně mu ho nevydali a nám se vrátil jako nedoručený."
Tohle je s prominutim blbost. Ten listek neni dokladem ke zbozi, ale pouze informativnim letakem, ze vam neco prislo. Ja bezne tento listek vyhazuji a na poste si vzdy vyzadam balik jmenem. Pokud ho posta nebyla schopna vydat, evidentne tam pracuje nekdo, kdo nema na to, aby sedel za prepazkou. Podat stiznost, at to fici. A po poste samozrejme pozadovat naklady.
nefunguje! 5 let mám mánželku doma na mateřské a 5 let lítám pro zásilky na poštu - přiznávám že je pošta vytrvalejší v ignorování, než já ve stěžování
Opravdu stav České pošty je tristní. Věřím tomu, že některé pobočky zaměstnávají poctivé zaměstnance, kteří stíhají vše doručit, tak jak mají. Ovšem mé zkušenosti jsou bohužel opačné a jak vím i z vyprávění známého, který jeden čas rozvážel balíky pro ČP, není to nic neobyvklého.
Když se nestíhá, tak se prostě balík nerozveze, jen druhý den pošťačka vhodí do kaslíku papírek o nezastihnutí adresáta.
Jen málo lidí má nervy volat na poštu a stěžovat si, ono k čemu by to bylo. Na většině pošt pracují za přepážkou i mimo ni lemplové. Ty ženské tam, neochota sama a neschopnost na Ntou. Kolikrát jsem byl svědkem, že paní si šla pro zásilku, který byla poslána na jiné křestní jméno, ale jinak všechny udaje shodné a paní za přepážkou říkali, že tam žádný balík nemá...až když paní uviděla na monitoru své příjmení a adresu, vydupala si jej.
Pak se nemají některé zásilky vracet jako nevyzvednuté...
Jediná obrana proti tomu je sledovat zásilky sám (obchodní a profi balíky se dají dohledat na internetu) a upozorňovat zákazníka na to že má někde uložen balík (smskou, emailem, zavoláním).
Ano suplujete tím práci pošty, ale kdybych to nedělal, vrátí se mi zpět možná třetina zásilek, jen kvůli tomu že adresát vůbec neví že má zásilku na poště. Takhle umím zmenšit objem vracených zásilek na pár procent.
A další obrana je "práskat". Pokud máte s poštou uzavřenou smlouvu, tak vám přidělí obchodníka který se o vás stará. A tomu je potřeba hlásit konkrétní případy kdy adresátovi prokazatelně nedoručili balík, nedali mu oznámení atd. Oni to prošetří, popř. vám vrátí peníze a snad i přijmou nějaká opatření. Z vlastní zkušenosti vím že tento postup funguje.
Zapoměli jste na jeden velký problém - nespolehlivost pošty.
Posíláme zboží zásadně jako obchodní balík kvůli rychlosti dodání (do druhého dne), přesto se nám občas zásilky vrací jako nevyzvednuté. Přijednou s autem, 2 vteřiny zazvoní a jedou pryč. Druhý pokus o doručení není jejich problém, kolikrát ani nedají lístek do schránky. A když pak voláme klientovi, tak se diví že je třeba celý den na udané adrese ale žádná pošta se zásilkou vůbec nepřijela.
Nebo se nám už stalo i to, že pošťáci klienta nezastihli a tak do schránky dali jen lístek. Jenže na ten lístek omylem napsali jiné křestní jméno. Přestože klient přišel na poštu s občankou, přestože znal číslo balíku, stejně mu ho nevydali a nám se vrátil jako nedoručený.
Prostě, s poštou je to někdy šílené. Nicméně, stále je to nejlevnější a mezi lidmi asi i nejoblíbenější doprava zboží.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).