No jenom, ze misto toho clanku se tam zobrazila jakasi potrhla reklama na finance ihned.cz,
to jsem si teda nepredstavoval, ze uvidim, ze by Vam nekdo hacknul server?
Přátelé nezoufejte, příští tyden startuje ostrý provoz placení kartou online v českých podmínkách. Prozatím nemohu prozradit více, ale pokud máte zájem o bližší informace, kontaktujte mne na mailu: zdenal@catlover.com. Rád Vám zašlu potřebné informace.
Problém roztříštěnosti platebních kanálů je otřesný. Pokud chci dát jako obchod zákazníkovi maximálně na výběr, musím implementovat asi deset druhů platebních kanálů - což mě přijde pěkně draho.
Jsem zvedavy, jak se cesky obchodnik vyporada s tim, ze v soucasne dobe jakoukoliv transakci po internetu lze stoprocentne uspesne reklamovat... tzn. ze zakaznik dostane jak zbozi, tak i zpet sve penize... Obavam se, ze typicky Cech bude timto faktem velmi nadsen...
Aha, tak teď už to chápu, já myslel, že reagujete na ten článek. Zřejmě k nám prolezla nějaká nepodařená reklama přes reklamní systém a rozbořila nám design, já to bohužel neviděl, takže nemohu detekovat problém. :-)
"Dobírku již však nabízejí i další přepravci (např. DPD), kteří dokázali Poštu porazit především v rychlosti."
Co je tohle za nesmysl, ci spise vycuc z prstu? Zbozi mi doruci posta stejne rychle, vyhodu ma v ulozeni na poste pri nezastizeni adresata. Pokud se jedna o hmotnost do 10-15 kg, i z cenou nema konkurenci v zadnem DPD, PPL, TNT, EuroExpress apod...
Penize doruci CPosta odesilateli zpravidla 2x rychleji (hruby odhad dle vlastnich testu).
Autor zrejme nezna detailne problematiku logistiky zde v CR.
----
Treba v mezibankovnich bankovnich prevodech, pokud vite jak, lze provest mezibankovni prevod tak, aby dosel na ucet v ten samy den, v jaky odesel ...
A pak verte nekomu, kdo tvrdi, ze to trva 3 dny...
"Zákazník si může vytisknout složenku a zajít s ní na poštu (a pro zboží si zajít podruhé)."
Vytisknou a zajít ano, ale myslíte, že vám na poště vezmou vámi vytištěnou složenku? Rafaji, běžte to zkusit a pak nám napište, jak jste na poště uspěl, ano? :-))
Ad 30% vrácených zásilek, když neuvedete pramen těchto čísel... je to pouhý výmysl. Spíše bych to viděl na 5% vrácených. Nicméně musíte také rozlišovat důvody: chybná adresa, adresát (již) nemá zájem, adresát nedostal avízo. Pravda je, že pokud nastane druhý případ, může vygenerovat "30% ztrátu".
Az na to, ze ceska posta prevezme zbozi k dodani a po nejake dobe je obchodnikovi vrati , s tim, ze se pro ne nikdo nestavil. Pritom zakaznik na to ceka a bombarduje obchodnika dotazy jak je to s jeho objednavkou. I kdyz vim jako zakaznik, ze zbozi je na ceste a melo by byt na poste nemam moznost o zbozi ( balicku) nic zjistit, nebo ho dohledat.
Jo, jo to bude ono. Vypadalo to tak, ze na cele plose misto clanku byl reklamni banner,
cteni komentaru nefungovalo a chovalo se to tak na vice strankach. Myslel jsem, ze je to zert redakce nebo pokus nejakeho hackra a ejhle, ona to Internetova reklama, asi vhodne zamysleni na tema, co s tim, nebot se lehce muze stat, ze misto vaseho clanku tam bude
clanek JINY...
Jelikoz dosud neprobehl v Cechach o tomto zadny relevantni pruzkum, uvadim pouze zkusenosti nekolika obchodniku - prikladem prodejce sluchatek http://www.koss.cz/, ti museli objednavky pres Internet zastavit, vse si jeste radeji overuji telefonicky.
A pokud si pamatuji nejaky pruzkum ze Nemecka, jednalo se o 20% zasilek (zdroj jiz neznam).
Mám nepříjemný pocit, když něco zaplatím přes e-banku on-line a pak čekám týden, dva.... než dorazí zboží. Podle více nákupů soudím, že rychlost dobírek je větší!!! A štve mě, když za on-line platbu jsem odměněn kromě levnějšího dopravného i delším čekáním (vltava.cz!).
Možná máte nezvykle dobré zkušenosti, nicméně já pokládám Českou poštu za ztracenou instituci. Nejenže jdou zásilky pomaleji (vzpomeňme prázdninové pohledy dorazivší o Vánocích) a sem tam se některá z nich ztratí, ale ještě navíc běžně dochází ke kuriózním případům, kdy si pro balík musím jet přes půl Prahy na poštu P 14 Kotěhůlky, místo abych zásilku vyzvedla na poště nejbližší k mojí adrese (patrně tímto způsobem Pošta chce přispět k lepším vlastivědným znalostem pražského obyvatelstva). Jiný případ: Ve schránce jsme našli lísteček se zprávou o doporučené zásilce. Na uvedené poště jsme se dozvěděli, že žádnou takovou zásilku nemají, neměli a patrně mít nebudou a že nevědí, co s tím mají dělat. Až po zuřivém obtelefonování nejvyšších míst jsme zjistili, že zásilka je kdesi úplně jinde a že si tedy pro ni můžeme (s laskavou svrchovaností nám bylo povoleno) přijet, už tradičně přes půlku Prahy.
Oč jednodušší se pak jeví komunikace s kurýrní službou, která k vám přijde do domu, zásilku převezme, celou cestu má pod kontrolou a adresátovi ji donese opět přímo do domu. Finanční ztráta je za těchto okolností zanedbatelná.
Neznam zpusob, jak posta doruci (za standardni cenu) zbozi do 24 hodin.
Mezibankovni prevody - clearing CNB funguje dvakrat denne, ale nikdy Vam nezaruci, ze expresni prevod probehne. U beznych prevodu se pod 3 dny dostanete vyjimecne.
Nedavno u nas byla DeutchePost s nabidkou, je podobna Ceske Poste a ostatnim dopravcum. Je sice pravda, ze CP je lacinejsi, ovsem nevztahuje se to na obchodni baliky. Ty jsou cenove srovnatelne s ostatnima. Taky sluzby jsou podobne, dodaji do domu, vyberou a odevzdaji ...
PS. Pokud budete posilat vetsi mnozstvi zasilek, dostanete na ne od vsech mnozstevni slevu.
Neni to pravda, vsechny prevody mezi GE Capital a eBankou, ktere si provadim z firemniho na osobni ucet a opacne trvaji mene nez 48 hodin. Bezny prikaz provedeny z eBanky je zuctovan ihned a nasledujici den je pripsan na muj ucet v GE. Opacne je prikaz proveden v den podani a nasledujici den cca v 18:00 je platba pripsana na ucet v eBance. Zatim nejvetsi zdrzeni nastalo vzdy pouze v GE, kdyz datum splatnosti bylo v sobotu, pak byl odpis proveden az v pondeli.
Pokud chcete využít maximální počet platebních metod a mít s tím minimum práce, zkuste náš projekt PLATBA.CZ. Stačí si do stránek vložit skript a v administračním rozhraní si nastavit Vámi akceptované platební metody.
Souhlas. Mě dodávala Vltava předem zaplacenou zásilku dva měsíce!
Alespoň jsem se při všemožném pátrání a telefonování dozvěděl pár zajímavostí.
Např. nevěřte, že datum odeslání na balíku, i když se tváří jako datum podání, je datum od podací pošty. Je to datum kterým ho opatřila odesílající firma, protože velké firmy si zásilky polepují samy (nálepkami Česká pošta!)a kdy to odvezou na poštu (nebo si pošta odveze) je ve hvězdách.
Potom to samozřejmě vypadá, že zásilku zdržuje pošta, ale dobře jí tak, když má takové postupy.
Souhlasím s názorem, že 30% je podezřele vysoké číslo.
U nás na spotrebak.cz je to 2,4% v letošním roce, 1,18% za celou dobu existence obchodu. Situace se značně zhoršila až zavedením prodeje mobilních telefonů, který přinesl i vyšší podíl soukromých osob, které u nás nakupují.
Bude velmi zalezet na typu zbozi, resp. zakazniku (prodej knizek v. prodej tiskaren), casto i na uzivatelskem rozhrani (zda je srozumitelne, ze zavazne objednavam). Navic se vsem obchodnikum nevyplati obvolavat zakazniky, zda si skutecne objednali.
Dobre by o tom melo mit sirsi pruzkum, uvedene udaje jsou ze zkusenosti nekolika obchodniku.
máte možnost ověřit balík, jak přes zelenou linku /Českého telecomu/ 0800177889 anebo přes internet na www.cpost.cz. Dozvíte se přesné odeslání a místo uložení. Že pošta nešlape do marketingu neznamená, že je horší než nějaký DPD.
Mluvím pochopitelně o Obchodní a Profi balících, Obchodní jsou pro kohokoliv, Profi pouze pro firmy.
jako třeba že prevodem placene zakazky Vltava resi (zacne teprve shanet) az pote, co jim prijde platba? Jo, je to tak :)) Takze se nediv, ze dobirka z Vltavy je rychlejsi
Predplatne casopisu - kdyz jsem se po mesici, kdy melo prijit prvni cislo, shanel kde je problem. Moje platba zustala v nobjasnenych platbach.
Zajimave, OK. Zkousim tedy tento tyden dobirku a sluzbu DPD, rychlost dobra, ale u jedny knizky nejak vypadla slibovana sleva a cena najednou byla o 200 vyssi.
Doufam jen ze to napravi, ale ja mozna zustanu dal u posilani zahranicni literatury ze zahranici.
banky posilaji davky do CNB rano, okolo 5 az 10h v pracovni den.
Zkuste toto: zadejte v ebance prikaz do 6h /odesila v 6,30h/, prijde vam do slusne banky jeste tentyz den. Zdrzeni by mohlo byt, pokud by banka platce nemela v CNB kryti. Dalsi zdrzeni je v IPB, zrejme uz ten Profile (maji starou verzi) nestiha a platby to pripisuje az dalsi den okolo 3h (dle testu)
Z uvedeneho je jasne, ze asi v zadne bance nema smysl zadavat splatnost na den podani prikazu, ale na den nasledujici pracovni, nebot dojde v naprosto stejnem okamziku do cilove banky.
Jaka jina banka nez eBanka vam dovoli zadat prikaz v 6h rano /ktery ovsem prouctuje, nejen zaznamena/ nevim, vite?
-------------
Z Cnb chodi davky do cilovych bank po 10h az do cca 18h.
---------
Tyhle informace nikde v prirucce nenajdete, lze je ziskat s trochou snahy a pokusu...
Sleva Vltave evidentne vypadava nejen tento tyden, ale asi ponekud casto (doufejme, ze to neni hra na to, ze "kdo si toho vsimne" - tedy zamer).
Je to jednoduche, zkusenosti a postupy se neziskaji za noc... CPress toho ma ponekud vice, nez staci kvalitne zvladnout, proste se snazi uzmout co nejvetsi casttrhu na ukor kvality s tim, ze to pozdeji dozene (coz je mozna pravda), ale tu cast, kterou ted ztrati uz pozdeji bude ziskavat tezko...
Neobjasnene platby? Maji to cele zmatene... Mozna ani nevedi, ze s eBankou uz lze dojednat polozkove pripisy od Ceske posty (pak lze identifikovat variabilni symboly) - kdo do toho vidi vi, co to bylo drive za prasa*nu, psat na kontrolni ustrizek zezadu, za co je to platba :-))
Ale prosim Vas!
Vlastni (nejednou overena) zkusenost:
Jsem doma cely den, misto doruceni ocekavaneho baliku mi postacka do schranky hodi jen oznameni o ulozeni, aniz by treba jen zazvonila. Kdyz prijdu na postu, z asi sesti okenek funguje jen jedno, u ktereho je silena fronta. Vystojim frontu, pani u prepazky me posle k jine prepazce. Po dotazu, kdo me tam obslouzi jen odsekne, ze si tam mam zaklepat. Jdu k vedlejsi prepazce a klepu - nikdo si me nevsima. Boucham - otevrou se dvere kanclu a s oblaky cigaretoveho dymu se z hloucku "dam" vykoleba jedna, ktera se cela nerudna dostavi k prepazce a po kontrole "oznameni" odesle k dalsi - samozrejme jine - prepazce. Cyklus se opakuje tak dlouho, dokud Vam nevytecou nervy..... (bezne 2-3x).
To je realny obraz Ceske posty c.20 v Plzni na Borech....!!
Beru jakoukoliv jinou alternativu, jen ne Ceskou postu !!!!!
Docela tomu věřím, vrcholný výkon pošty se mně stal kolem vánoc, kdy několik lístečků o uložení Obchodního balíku jsem do schránky dostal až v den, kdy už je pošta po sedmi dnech "nevyzvednutí" vrátila odesilateli. Stížnost jsem poslal e-mailem, překvapilo mně, že na ni reagovali, ale tak, že všichni jsou spolehliví, poctiví a pečliví, a že k tomu nemohlo dojít. A tak jsem v to zůstal blbec sám. Jde o balíkovou poštu Brno 100 a doručovací poštu Brno 17.
Nic ve zlem, ale Ebanka zaprve rozesilala emaily (v kancelari mame u ni ucet dva a oba jsme mail dostali). Ale budiz, pripustme ze mail se muze zatoulat. Co je ale podstatnejsi, v klientskem systemu minimalne dva mesice predem bezelo upozorneni na tuto skutecnost. Pokud jste dva mesice nebyl na webu banky, tak trochu nechapu, proc mate ucet u inetove banky. Pokud nectete, co vam cpe az pod nos, tak je ovsem jen vas problem, ze jste musel za zmenu pote platit. Sorry, ale je to tak...
> Mezibankovni prevody - clearing CNB funguje
> dvakrat denne, ale nikdy Vam nezaruci,
> ze expresni prevod probehne. U beznych
> prevodu se pod 3 dny dostanete vyjimecne.
1. Clearing funguje kontinualne asi od 8:00 az do uzaverky, ktera muze byt nekdy kolem 14-15 hodin (presne to nevim), tedy nikoliv "dvakrat denne".
2. Provoz clearingu ma casova pasma, ve kterych jsou ruzne poplatky (smerem k uzaverce se zvysuji), takze pokud ma vase banka zajem a schopnost vam pomoci, muze vam nabidnout, ze platbu zaridi jeste behem dopoledne, coz ale bude taky neco stat.
3. Provest platbu za jediny den muzete jedine nahodou, a to nejlepe pokud alespon jedna z obou bank (vase a banka prijemce) ma plne automatizovane zpracovani prikazu. Idealni kombinace je, podle mych dosavadnich zkusenosti, kdyz poslete prikaz bance nejakym druhem i-bankingu a kdyz prijimajici banka pripisuje platby ihned (coz pokud vim zcela urcite dela eBanka).
Standardni postup podle vyhlasky CNB je ovsem tento:
Den D: podate prikaz, banka odepise prostredky z uctu
D+1: nejpozdeji rano odesle vase banka prikaz do clearingu
odpoledne po uzaverce obdrzi banka prijemce zpravu
z clearingu o dosle platbe
D+2: k tomuto dni je banka prijemce nejpozdeji povinna
pripsat doslou platbu. Napriklad IPB ale platby
zdrzuje nad tento limit.
Takze platba behem jedineho dne lze, ale musite stihnout poslat elektronicky prikaz brzy rano a aspon jedna z bank by mela byt eBanka :)
Registraci ÚOOÚ podléhají subjekty, které shromažďují osobní údaje. I LIKE Q však žádné osobní údaje dle zmiňovaného zákona neshromažďuje, nemůže tedy ani podléhat této registraci.
Pokud si pozorně projdete, jaké údaje o Vás I LIKE Q uchovává, nenarazíte na žádnou možnost zneužití - v současné době jsou všichni uživatelé anonymní, uživatel nevyplňuje ani své jméno či adresu! (přitom ani tyto údaje nelze považovat za osobní)
V obchodních podmínkách ILIKEQ je věta o tom, že registrací dobrovolně předáváte své osobní údaje k libovolnému dalšímu využití na neomezenou dobu společnosti Villusion, spolu s odkazem na příslušný paragraf zákona 101/2000 Sb.
Kdo si cení svého soukromí, ten asi nebude dávat všanc svou adresu takto nestydatě se projevujícímu obchodníkovi s osobním soukromím.
PERLIČKA: Na dotaz položený ILIKEQ zda takto formulované podmínky schválil ÚOOÚ odpověděli, že na dotyčná data se zákon 101/2000 nevztahuje (asi zapomněli, že se na něj v tomtéž odstavci odkazují...). :-)))) Další důkaz, že tenhle druh služeb u nás převážně provozují amatéři a tuneláři.
ILIKEQ je zjevně mj. zástěrka pro sběr osobních dat, a jestli chcete, aby vás někdo měl v databázi i s vaším nákupním profilem, směle do toho!