"Zákazník si může vytisknout složenku a zajít s ní na poštu (a pro zboží si zajít podruhé)."
Vytisknou a zajít ano, ale myslíte, že vám na poště vezmou vámi vytištěnou složenku? Rafaji, běžte to zkusit a pak nám napište, jak jste na poště uspěl, ano? :-))
Ad 30% vrácených zásilek, když neuvedete pramen těchto čísel... je to pouhý výmysl. Spíše bych to viděl na 5% vrácených. Nicméně musíte také rozlišovat důvody: chybná adresa, adresát (již) nemá zájem, adresát nedostal avízo. Pravda je, že pokud nastane druhý případ, může vygenerovat "30% ztrátu".
Jelikoz dosud neprobehl v Cechach o tomto zadny relevantni pruzkum, uvadim pouze zkusenosti nekolika obchodniku - prikladem prodejce sluchatek http://www.koss.cz/, ti museli objednavky pres Internet zastavit, vse si jeste radeji overuji telefonicky.
A pokud si pamatuji nejaky pruzkum ze Nemecka, jednalo se o 20% zasilek (zdroj jiz neznam).
Souhlasím s názorem, že 30% je podezřele vysoké číslo.
U nás na spotrebak.cz je to 2,4% v letošním roce, 1,18% za celou dobu existence obchodu. Situace se značně zhoršila až zavedením prodeje mobilních telefonů, který přinesl i vyšší podíl soukromých osob, které u nás nakupují.
Bude velmi zalezet na typu zbozi, resp. zakazniku (prodej knizek v. prodej tiskaren), casto i na uzivatelskem rozhrani (zda je srozumitelne, ze zavazne objednavam). Navic se vsem obchodnikum nevyplati obvolavat zakazniky, zda si skutecne objednali.
Dobre by o tom melo mit sirsi pruzkum, uvedene udaje jsou ze zkusenosti nekolika obchodniku.