Výměna žárovky je na úrovni zrušeni účtu po odchodu zaměstance a vytvoření nového pro nově příchozího. Na to odborníka nepotřebujete, na to stačí poučený laik.
Jasne, ale berte to tak, ze kofigurace mail serveru = chipovani motoru, to si taky delate sam ? (tedy pokud vite o co jde).
Ono totiz jakmile to jednou je nastaveno, nemusi se na to mesice, nekdy roky sahat. Jen je treba sledovat pripadne diry a zaplatovat a to tak jako tak proste nekdo delat MUSI a pokud tomu zamestanaci prd rozumi, tak si i jednocloveka firma najme nekoho (dam 500 sousedovi) za to ze to nastavi a udrzuje.
A kdo by ty IT inzenyry platil??? Na co potrebuje mala firma se 2-5 zamestnanci dalsiho "machra" pres IT, ktereho casova vytizenost by byla tak 3 clovekodny do mesice?
Nechapu cemu se smejete. Pokud vy nedelate obchody tak si dovedu predstavit ze vam moznost milionoveho obchodu pres email prijde smesna. Ale ja napriklad dnes vetsinu obchodnich prilezitosti zjistuji pres dosle poptavky pres email. Nepokladam sve spolecnosti za zadne velke firmy ale jsem si jist ze ani vetsi firmy neobchoduji vetsinove po telefonu, faxu, telexu nebo dopisu. IMHO vetsina prvotnich kontaktu je pres email. Mard.
Vazeny pane, firma ktera podnika mimo IT si na servis bud poridi zamestnance nebo uzavre smlouvu o sprave s externi firmou stejne jako ja (clovek z IT) si necham auto opravovat v autoservisu a ne, ze se v tom rejpu sam a pak se divim, ze to spatne jede (pripadne brzdi). Prestante podlehat dojmu, ze kdyz jde vsechno "naklikat", ze je to vlastne zcela trivialni a bez problemu.
Uhodil jste hrebicek na hlavicku. Sysopove si radi hraji na boha bez ohledu na sekundarni dopady jejich pocinani. Takze paradoxne se i mohou pripravit o praci hlavne ze zustanou pysni a mohou poucovat druhou stranu, ze si ma spravne nastavit pocitac. Modelova situace: Uzivatel site UPC pouziva SMTP od spolecnosti UPC a snazi se napsat tyden objednavku a vraci se mu info od admina firmy, ze jeho email byl zahozen, protoze smtp.upc.cz je na blacklistu. Tak to jsem byl tenkrat absolutne v prdeli.
P.S. objednavku za firmu z free web mailu neposilam, protoze to neni seriozni.
P.S.2 firma, ktera se podnika treba v autodoprave nebo v jinem sektoru na hony vzdalenem informatice nebude disponovat a nebude zivit zamestnance, ktery bude mit na starosti chod SMTP serveru a podobne.
P.S.3 idealni pripad je restaurace, ktera si poridi pripojeni do internetu a horko tezko dokaze vytukat objednavku provozni, protoze je to jediny clovek, ktery se neboji nasledku stisknuti tlacitka Power on na PC. Provozni je schopen komunikovat se svetem, ale jinak je absolutne vedle, neni tedy schopen ani resit takove problemy a pro ne je take internet.
Ad 1: To je alespon trochu pravda ;-) Ale chci vas videt, jak vysvetlujete riditeli, ze obchod za nekolik milionu vam utekl proto, ze zakaznim mel spatne nakonfigurovany mail a vy ho musite "vychovavat".
Jinak to neni 20%, ale 13.5%. Samozrejme pokud vam tech 13% ze zateze pocitace (server nepojede naplno, takze v realu to bude asi jeho 6-8% kapacity) stoji za mozne promeskane obchodni prilezitosti, tak klidne muzete blacklistovat.
Blacklisty listujici spatne nakonfigurovane pocitace maji docela prijatelnou chybovost, proti tomu nic nemam. O dost horsi jsou ale blacklisty listujici "spamujici" pocitace - o tom al v dalsi casti.
1. Mam zajem blokovat pocitace ktere jsou spatne nakonfigurovane, protoze z nich muze pochazet nejen spam ale i DoS utoky pripadne i pokusy o nabourani. To ze nejde i legitimni mail z techto adres je jen dobre, protoze to nuti administratora zasahnout a spravne nakonfigurovat system.
2. Bayes filtry maji nepochybne vyssi procesorovou narocnost nez pouhe porovnani IP adres a to nekde muze byt problem. A zde vami uvedenych 20% zachycenych emailu pomuze snizit zatez.
3. Bayes filtry potrebuji k analyze cely mail a dochazi tedy ke zbytecnemu prenosu a zahlcovani pasma. A kdyz vami uvedena chybovost je velmi nizka tak je to vzdy zbytecne plytvani.