ale u nas se milionove obchody domlouvaji u golfu nebo u tenisu. Mejlem si domlouvame akorat kdy se tam sejdem a kdyz nekdo dlouho neodpovida, zavolam mu telefonem.
Milionove obchody je trochu nadsazene, ale nemusi to byt moc.
Dva miliony, to jsou ctyri auta. Dokazu si dost dobre predstavit, jak nekdo rozesle hromadu mailu s pozadavky a ceka na nabidky. A protoze to jsou 4 auta, tak zacnou autosalony nabizet zajimave slevy a kupec si urcite vybere. To, ze dva neodpovedeli je mozna divne, ale dobrych nabidek je dost nato aby se jim tam volalo.
Jestli ti lide, kteri maji nakupy na starosti vi, ze maily mohou byt obcas nedoruceny je docela otazka.
Nekoukej tolik na telenovely.
Při řešení obchodů se často využívá emailové korespondence (nemusí jít o získání zakázky, ale například zaslání technické specifikace).
Nedělá dobrý dojem, když email nepřijde.
Bez ohledu na to, jak to chodi v telenovelach, muzu s klidem rict, ze nabidka na opravdu vyznamnou zakazku (nemusi jit zrovna o miliony, i par tisic muze byt dobrych) nam jeste nikdy mejlem (nebo jenom mejlem) neprisla a kdyz cokoli k vyznamne zakazce nekomu posilam mejlem ja, nikdy nezapomenu telefonicky overit, jestli mu to doslo.
Pokud jde o ten nejcastejsi zpusob, jak k tomu dochazi, nerikam, ze to musi byt zrovna na golfu nebo na tenisu, nekdy staci i posedet u kavy v kancelari.
Ruzne spamfiltry se na netu z praktickych a mne pochopitelnych duvodu staly temer nezbytnym pomocnikem pri trideni elektronicke posty a tak pri tomto druhu komunikace (zejmena pri komunikaci s jeste neodzkousenym protejskem) nikdy nespoleham na to, ze moje zprava v poradku dosla a totez samozrejme ocekavam od ostatnich.
Ani se vam nikdy nestalo, ze se objevil novy zakaznik, ktery si pozdeji objednal vyznamnou zakazku a ten zakaznik se poprve ozval mailem (bez telefonickeho overeni)?
Ze vas proste kontaktoval jako jednu z mnoha firem a nakonec si z toho byl obchod jenom diky tomu, ze jste mu vcas a spravne na mail odpovedeli co chtel slyset?
Na golfu, tenisu, nebo v kancelari se vetsinou dojednavaji blizsi podrobnosti pote, co se navaze otukavaci kontakt. A ten spousta lidi dela mailem.
Netvrdim, ze nas touto formou nikdy nikdo nekontaktoval, ale muzu s jistotou tvrdit, ze v takovem pripade neslo nikdy o nic, co by z naseho pohledu vypadalo nejak vyznamne. Zpravidla v techto pripadech jde o kontrakty za nekolik set korun, kdy se ten, kdo obesle vetsi mnozstvi firem, ktere pozadovane oficialne nabizeji, snazi pozadovane ziskat o 50 Kc levneji, nez se to bezne nabizi. V techto pripadech by se samozrejme dotycnemu jakakoli jina forma komunikace prodrazila vic, nez by uspora tech 50 korun prinesla.
V prapadech, kdy o neco opravdu jde, nas zajmeci kontaktuji jinou, spolehlivejsi, formou, pripadne kombinaci obojiho - napr. zazvoni telefon, nekdo neznamy se predstavi a rekne : "Pred chvili jsme Vam poslal mail, ve kterem jsem pomerne podrobne popsal, co bych od Vas potreboval a zajima mne, jestli jste schopni to pro nas zrealizovat. Muzete se na to, prosim, podivat a pokud nic nedoslo, zavolat mi zpet na ...., pokusim se Vam to poslat jinou cestou".
Jeden znamy si takto kupoval auto za "pouhy" milion korun. Ani tak nechtel usetrit, jako mel specificke prani ohledne vybavy. Protoze vedel, ze to co chce je nestandardni, tak kontaktoval velke mnozstvi (radove desitky) autoprodejcu. Mailem, protoze to bylo o dost rychlejsi, nez kazdemu z nich zavolat a minutu cekat, nez vas prepoji na nekoho kdo vam sdeli potrebne informace.
Kdyby opravdu v teto cenove kategorii chtel kvalitu a rychlost, tak zavola na ceske zastoupeni dotycne automobilky a dotaze se na nejblizsiho autorizovaneho prodejce... spam formou vyberoveho rizeni mam opravdu velmi rad....
Ja uz si nepamatuji na detaily. Nebylo to nic neoriginalniho, ale nestandardni. Mimo jine tam byla klimatizace+stresni okno. Byl tam pozadavek na konkretni barvu (firemni barvu) a nevim co vsechno, nejaky druh vnitrniho potahu, nesmel tam byt dieselovy motor ... Ja nevim proc mel ty pozadavky, ale mel je. Myslim, ze nakonec stejne musel cekat az mu to auto vyrobi.
Ono to s temi auty vubec neni tak jednoduche. Nedavno si otec vybiral Peugeot (ten zase trval na znacce). A 307 kombik s nejsilnejsim benzinovym motorem v nejake vybave a zjistil, ze to jde jenom v nekolika barvach (ne jeho oblibene cervene). V Nemecku by to slo koupit i v cervene, ale oficialne to do CR proste nelze dovezt. (A treba Peugeot 407 s trilitrovym motorem se neda koupit bez automaticke prevodovky.) To jenom pro ilustraci toho co je originalni a standardni.
Tak proc, kdyz chtel svou oblibenou cervenou si ji nezajel koupit do Nemecka? Je to kousek a od naseho vlezu do EU uz neni rozdil mezi koupenim auta u nas a u nasich sousedu. Navic to auto v Nemecku koupi obvykle levneji.
Kousek je to mozna z Plzne, ale jinak verte, ze si cenu v Nemecku dobre spocital a mluvil o tom, ze by ho to prislo draz. Uz fakt nevim, jestli mluvil o 20 000 nebo o 100 000, ale levnejsi to nebylo.
A rozhodne o tom vazne uvazoval, nez dostal vyhodnou nabidku od zdejsiho prodejce a nechal se presvedcit, ze jsou i jine barvy.
Ale to uz jsem uplne offtopic.