Pracuju pro nejmenovanou firmu v oblati open-source která dodává operační systém, aplikační stack, middleware no prostě všechno, podobně jako Microsoft. Z vlastní zkušenosti mohu říct, že platící zákazník se relativně rychle probojuje až k lidem, kteří ten software píší - tedy až k softwarovým inženýrům jak se nám moderně říká. A to jsou normální zákazníci co mají obyčejný support 24/5 nebo 24/7. Vím to, protože se s nima občas vídám (máme sem tam nějaký ten bug to se stane :-) - a to máme několikaúrovňovou podporu.
Ještě jsem nikdy neznal nikoho za ta léta v IT, který by se dovolal nebo pro-emailoval k programátorovi v Microsoftu. Protože mezi zákazníkem a Microsoftem existuje tuna resellerů a aby vůbec v Microsoftu řešili nějaké tickety, člověk musí platit nehorázné peníze za "super prémium podporu". Podobnou zkušenost mám s vendory IBM nebo Tibco - pracoval jsem na "druhé straně" a snažil se dovolat z holandské mezinárodní firmy v oblasti Telco. Kdepak, problém jsem vyřešil disassemblací java bytekódu a patchem binárního souboru.
Dodavatele softwaru je třeba si vybírat také podle hlediska "až nastane průser". Bohužel se taková věc špatně vyhodnocuje předem.
Hehe, s kolegou jsme kdysi v souvislosti s něčím objevili dost blbou a nepříjemnou chybu v mechanismu connection poolingu ODBC do SQL serveru, projevující se tím, že na 2000kách po nějaké době provozu (resp po nějakém objemu dat proteklých spojením) otevřená spojení skrz ODBC do MSSQL7 s aktivním connectionpoolingem prostě vytuhla a přestala vracet výsledky dotazů. Já na to narazil, zjistil jak to zreplikovat, a on vyzkoumal v čem ta chyba přesně spočívala.
Že tam ta chyba skutečně je potvrdili do 48ti hodin, ale prohlásili, že by oprava byla moc velký zásah, a že jelikož si nikdo další nestěžoval, tak že to tedy bude řešit až příští verze. A bylo to tam ještě ve 2008R2.