Zákazníka zajímá, co za své peníze dostane. To, proč to nedostane, si maximálně vyslechne na odchodu, ale není to příliš důležité.
Nicméně, pokud to jsou problémy, které provozovatel služby nemůže vyřešit, tak v ceně musí být zohledněno, že dostává něco výrazně horšího, nežli je standardní služba od stejné firmy jinde.
Zakaznik predevsim srovnava. Jake sluzby a za jakou cenu dostane na TPB (pripadne jinde)? A jake sluzby za jakou cenu poskytne Netflix (pripadne nekdo jiny)?
Pricemz to srovnani neni ani zdaleka pouze o cene, ale predevsim o kvalite poskytnute sluzby. Jako zakaznika mne naprosto nezajima kde a jak se vezme obsah. Zajima mne, zda za nejakou cenu ziskam ocekavatelne plneni. V tomto ohledu pak vsechny placene sluzby naprosto selhavaji, protoze poskytuji radove horsi sluzbu.
Zakaznik casto musi pouzivat nejaky konkretni SW, musi se spokojit s konkretnim formatem, musi se smirit s DRM ... a pak se divi, ze o ne neni zajem.
To je spíš problém co na Netflix "dopadá", nikoli co způsobuje. Dokud funguje model, že tvůrce či distributor prodá výhradní práva někomu (a ten někdo není Netflix), na Netflixu by to být nemělo. A protože práva se neprodávají celosvětově ale regionálně, zřejmě jim nezbývá nic jiného než se snažit potírat pokusy obejít regionální omezení, jinak skončí s nepěknými žalobami.
Pochopitelně to vše především ke škodě jak zákazníků (kteří se na to tím pádem nepodívají), tak Netflixu (kterému potenciálně odejdou).