10 % z počtu abonentů, které má Voyo.cz? To jsou nějaké cca tři tisíce abonentů. Troufnu si tipnout, že tuto metu Netflix už na českém trhu překonal. I když pochybuji, že s tou oficiální prořezanou verzí, kterou na českém trhu nabízí oficiálně :-) I když možná....
Z hlediska poměru cena / obsah / funkce / spolehlivost je i ta „český“ verze někde jinde než české Voyo. A taky cílová skupina je jiná, což bych u placené služby vůbec nepodceňoval. Moc bych se tedy nedivil, kdyby ty tři tisíce abonentů už Netflix udělal i s oficiální verzí pro náš trh. Je to ale jen můj názor.
Ověřit se to bohužel nedá. Netflix s českými novináři komunikuje stylem mrtvého brouka nebo zaseknuté gramodesky. A VPN by beztak nepřiznal, když kvůli zkostnatělým distributorům do médií neustále křičí, že proti VPN aktivně zasahuje a vlastně je má už všechny dávno blokovat.
Povídali, že mu hráli (naštěstí).
Ale vždyť HDR je jen čistý marketing. Ty samé úpravy můžu udělat přímo, bez nějakých pomocných HDR obvodů v TV. Panel bude pořád stejný, bitová hloubka přenosu taky. Přes HDR jen říkám, že tyto pixely bych chtěl zobrazit jinak, což samozřejmě můžu provést rovnou na vysílací straně a obraz tak poslat upravený všem. Ale nebylo by co prodávat.
Ono totiž HDR neznamená, že panel musí mít vyšší jas a kontrast, ale že naopak vyšší kontrast na vstupu uměle zpracuji tak, aby ho zařízení s nižším rozsahem dokázalo "hezky" zobrazit.
Stejně funguje i HDR focení - nafotím fotky s rozdílnou clonou, tím zachytím vyšší dynamický rozsah. A pak to uměle zpracuji tak, aby to vypadalo dobře (i když nereálně) na obrázku s 8 bitovou hloubkou na složku.
Souhlas s nazorem na HDR. Je to opravdu po dlouhe dobe konecne technologie, ktera ma smysl (nepocitam zmenu rozliseni) a rozhodne neni o marketingu.
Vyzkousel jsem si ji poprve funkcne a na kvalitnich souborech ve stredu na OLED TV LG Signature a je to opravdu v detailech znat.
A bylo to viditelne pro kohokoliv.
Valka formatu je problem, a to vcetne Dolby Vision. Ale snad se to usadi.
Btw, jde předplatit a provozovat i u nás (snad se admin nenaštve: https://www.netflix.com/cz/)
Podle mě se z HDR dělá zase další marketingová bublina. Gradace obrazu a převod informace s vyšší bitovou hloubkou do nižší se řeší už dnes, jenže globálně pro všechny. Nyní se z toho jen uměle udělá nový produkt, kde jedním kanálem budou téct už normálním procesem zpracovaná data - ty zobrazí každý televizor - a druhým kanálem ještě "úpravy" pro TV s HDR. Buď to bude znamenat, že pro běžné TV schválně pustím horší obraz, aby HDR něco přineslo. Nebo pustím obraz takový, jaký má být a HDR přinese jen zkreslení - přetažený kontrast v tmavých/světlých scénách a podobně.