Super nazor. Takze podle vas na nekom jinem parazituje ten kdo prodava neco co sam primo nevyrabi ci neposkytuje? Jinak se sluzbami NetTravelu jsem byl maximalne spokojen :)
jinak souhlasim s nazorem v clanku, ze pontecial nakupu zajezdu pres net je veliky. Sam jsem to loni zkousel, uz jsem si pres eshop koupil kde co a chtel jsem i dovolenou. Jenze jsem mel nejake nesrovnalosti, proto jsem radeji zasel i do cestovky a informace overil. E-prodejce i kamena cestovka mely ruzne informace... takze pak jsem jiz poskytovateli moc neveril a radeji za stejnou cenu koupil tam.
Problem je stale tam, ze plno malych se snazi nabidkout sluzbu, na kterou nemaji a kazi jmeno celemu oboru, protoze chudak zakaznik potkal na poprve blba, ktery si myslel, ze umi prodat produkt + sluzbu...
Ano, parazituje. Snaží se parazitovat :) Je to způsob boje, ale jsem přesvědčen, že neefektivní. Koupit si reklamu ve vyhledávači, aby se zobrazovali po vyhledání slov: cedok, exim tours, vitkovice tours,... se může zdát chytré. Ovšem mířa CTR musí být mizivá, takže na tom pravděpodobně prodělávají :) Mimochodem, ať rostou a rostou do nebes.. pak budou lační třeba po francouzském trhu. Udělají tam to samé co v ČR a zjistí, že je to PROTIZÁKONNÉ!
PS: to jsem jim chtěl poslat své CV, potřebují totiž posilu do týmu, hledají on-line marketéra :D
tusim ze ve Francii jiz soudy rozhodly a existuje tam tudiz precedens na moznost inzerovani v Adwords a podobnych systemech na klicove slovo, ktere je znackou konkurence ci podobne firmy.
Tudiz pak by pro prodejce zajezdu nebylo mozne mit na zminene nazvy firem - Exim, Cedok atd - reklamu.
Nam to take delala jednou konkurence, ze na nase jmeno si dala do Adwords reklamu, tak jsme to slovo zapli take (predtim nebylo treba, byli jsme prvni) a uz jen pocet zobrazeni byl neco kolem 50tydne. A silne pochybuji, ze kdyz hledam firmu červený, kliknu na firmu modrý, jen proto že je výše....
Ve Francii nejvyšší soud rozhodl ve prospěch žalujícího, který se stěžoval na konkurenci, která si koupila klíčové slovo "nazev_konkurencni_firmy" na Yahoo nebo Gooogle a vyjížděla tak nad webem konkurence díky placenému odkazu :) Detaily jsou v knížce, teď jsi na to kw nevzpomenu..
Ve Francii se vůbec chovají divně, samy dotace na zemědělství, samy zákazy a příkazy, regulace. Měli by si pustit dovnitř trošku tržní ekonomiky :-).
Mimochodem u nás to zakázané není. Btw nevíte jestli je ve Francii zakázáno inzerovat i na dálnici konkurenční benzínovou pumpu před pumpou konkurence (myslím tím cedule typu čerpací stanice Aral již jen pět km, která je 500 metrů před stanici Jet).
Drobny rozdil asi bude i v tom, ze NetTravel vs Cedok / Exim / Vitkovice atd. lze tezko povazovat za primou konkurenci... takze i tenhle priklad trochu kulha.
je to sporne, ale malicko bych nesouhlasil, do jiste miry konkurenty jsou a to v rovine obchodni.
jedna se o 2 obchodni kancelare nabizejici zajezd (realizatora nechme stranou) a zakaznik si vybere jenom jednu z nich a ta realizuje % z prodeje. V teto fazi jsou konkurenty (nabizeji velmi konkurencni zbozi)
v zajezdech je konkurence jak ma byt, kdyz si napisete www.netravel.cz (jen s jednim T), vyskoci vam jejich konkurence...
podle me je to neeticka a maximalni prasarna. ted mi plno vas namitne - kdyz si vyberou takovehle jmeno, neosetri si domeny atd atd. Jenze existuje tolik modifikaci + .neco ze by museli mit na 50domen.. a zybtecne, staci jedna a ochrana zamenitelnosti znacky.
A hlavne, zde v tomto pripade je IMHO videt jasny umysl poskodit...
vite nettravel je natolik casto puzivane spojeni (ve svete), ze vase uvaha je dost zpochybnitelna.. jde o pouziti spojeni dvou velmi castych slov pro znacku firmy, to svedci o spatnem marketingu predevsim (tedy za predpokladu, ze jim duplicity vadi)
Pane kolego, pletete si výsledek jednoho konkrétního (resp. ve Francii dvou) obchodně-právního sporu se zákony. Mezi použitím cizí značky ve vlastní reklamě a použitím téže značky jako klíčového slova podmiňujícího zobrazení reklamy, je velmi podstatný rozdíl, který většina soudců chápe, i když je pravda, že někteří nikoli.
je to úplně v pořádku, nejde o žádné parazitování.
prodáváte ten samý produkt, akorát k tomu používáte jiný prodejní kanál.
takže proč si nezaplatit klíčové slovo "Čedok - online prodej zájezdů CK Čedok..." je to naprosto v pohodě, protože prodáváte Čedok a za totožné ceny.
to samé:
máte golfový obchod a na výloze máte nalepeno: Nike, Titleist, Callaway, Ping atd...
je to parazitování na značkách výrobců? asi těžko že. jenom říkáte co prodáváte.
Zdravim všechny fotbalove nadšence
Jeslti se chcete zapojit do souteze "Tipovacka"
jde o to ze se snazite tipnout nejpresnejsi konecny vysledek utkani.
1-3 Obdrzi financni castku.
letos hrajeme uz 4rocnim.
Jestli chcete vedět vice piste na Tipovacka1@seznam.cz
Také bych se rád podělil o své zkušenosti s nakupováním zájezdů přes internet - bohužel dost negativní. Podotýkám, že přes internet nakupuji hodně a docela rád a až na zkušenost s těmi zájezdy a Dellem jsem byl vždycky spokojen.
Tak tedy před pár týdny jsem potřeboval poslat rodinku na 2 týdny k moři, vcelku jedno kam, na výběr bylo taky dost času. Tak jsem sedl na internet, vybrali jsem a objednali - a nic. Druhý den tam volám - zájezd není. Tak znova - tentokrát jsem naklikal 3 různé u různých firem (i renomovaných cestovek) - úspěšnost stejná, druhý někdo odepsal, někdo neodepsal, z objednaných zájezdů nedopadlo nic, místo toho nabízeli jiné termíny, jiná místa a hlavně řádově jiné ceny. Buď nebyl hotel nebo letenky, to jim ale nebránilo v tom, aby to dál reklamovali. Takhle to pokračovalo pár dní, naprostá ztráta času.
Nakonec mi nezbylo nic jinýho, než vzít drahou polovičku do auta, zajet do kamenné cestovky, na místě v pohodě vybrat, všechno domluvit a zaplatit.
Vývody si může každý udělat sám. Z mýho hlediska: pokud kliknu na nabízený zájezd že ho kupuji a ten zájezd ve skutečnosti není k dispozici (pokud kdy byl), jedná se ne o byznys, ale o podvod. A s touhle strategií někdo těžko získá 40% podíl na trhu.
ta sama zkusenost loni. Pres net nebyl k dispozici zadny!! z mnou vybranych zajezdu na jejich webu a podotykam, ze se jednalo o konec zari, kdy snad neni nejvetsi boom. Takze jsem nakupoval taky v kamenne cestovce.
a to mam dokonce e-kartu na nakupy na internetu a beru tam vse od knizek, pres CD, DVD, kosmetiku, elektroniku.. a nejen v CR, ale i zahranici.
Takze si duveru k internetu budovat nemusim, spis duveru k jednotlivym spolecnostem! Vo tom to je!
Tak to já mám přesně opačnou zkušennost. Už jsem si kupoval zájez přes Internet 3 krát a pokaždé bez problémů.
Pravda ne u nás, využil jsem německé cestovky. Dvakrát to bylo přímo na webu "kamenné" cestovky (ITS a Neckermann reisen/Thomas Cook), jednou přes "virtuální" cestovku (Ferien AG). Ceny úplně někde jinde oproti našim cestovkám.
taky jsem se rozhodl kupovat zajezd pres internet, je to opravdu nejlepsi z hlediska sirky nabidky a zabere to nejmin casu....byl jsem na netravel.cz i na invia.cz....nakonec jsem si vybral netravel....zajezd jsem objednal, obratem mi prislo poitvrzeni o objednavce, a dalsi den mi prislo e-mailem ze zajezd je vyprodan...a tak jsem si vybral zajezd na invia.cz...obratem mi prislo potvrzeni...druhy den mi telefonovali ze zajezd je uz obsazen, ale ze mi poslou emailem podle mych pozadavku jinou nabidku, tak obratem prisla a hned mi zase volali, a ja mel jeste trochu jine pozadavky a obratem prisla dalsi nabidka...ta uz se mi libila, a tak jsem objednal, zaplatil prevodem, poslal jim podepsanou smlouvu e-mailem a potvrzeni s internetoveho bankovnictvi o prevodu..a hotovo...zadny problem...myslim ze nettravel.cz jeste ma co zplepsovat....
Napsal bych článek o službách, o pořadatelích a jejich kvalitách a českém internetu cestovního ruchu, kde se lidi dozví něco hodnotného, ale o tom, kde kdo z nich co tuneloval (myslím tím zkušenosti) a pak si udělal vlastní firmu, to mi nepřijde dobrý. Je to dost nafouklý, myslím že je to hlavně o kvalitních zaměstnancích a ní o tom, kdo co kde vyžere za "strategické partnerství".
Když se firma moc rychle rozvíjí, je to špatné, nestíhá dělat věci precizně, vydělat si sama na vlastní režii. Aby jsme pak nečetli, jak sice cestovka-pořadatel cest byla pojištěna proti úpadku, ale bohužel měla nenažraného internetového provizního prodejce. Prodejce byl sice největší partner, ale hoodně narostl a investoval cizí miliony do propagace, aby byl největší. No a bum, prodejce nezaplatil za zájezdy pojištěné cestovce, cestovka je bez peněz a klienti bez zájezdů.
Pánové, brzděte! Raději bych četl nejkvalitnější, nejspolehlivější než největší. Místo počtu návštěvníků na internetových stránkách, raději počty opakujících se zákazníků.
Také si myslím, že největší neznamená nejlepší. Přistoupili na spolupráci se slovenskou CK, aby jsme nabídli širší služby, ale myslím si, že přecenili své schopnosti. Komunikace vázne jak s CK, tak mezi CK a zákazníky z naší strany.
"Celý projekt založila Naďa Rysková se svým přítelem a jedním společníkem v květnu 2003. Původně působila v týmu největšího konkurenta, společnosti Invia.cz, ale rozhodla se jít vlastní cestou."
Ano, to je ideální česká cesta. Jít někam dělat, pak všechno ukrást a "jít vlastní cestou". Podobných mladých a ambiciózních pracovnic bez zkrupulí je u nás spousta.
Co je na tom spatneho, pracovala v cestovce, odesla a zalozila si vlastni cestovku (zjevne docela uspesnou)..?
Zkusenosti, ktere clovek ziska v jakekoliv praci pak pouzije v dalsi praci nebo vlastnim podnikani - prijde vam to jako kradez? (Kde jinde chcete sbirat zkusenosti?)
A prijde vam jako kradez, ze zisky z firmy neziskavaji zamestnanci, kteri je jiste vyznamnym zpusobem pomahaji generovat, ale vlastnici firmy?
Bohuzel u nas je caste, ze pri zakladani vlastni spolecnosti vyuzije nejenom ty zkusenosti, ale i insider's informace ziskane v predchozim zamestnani a to je minimalne jiz neeticke. Netvrdim ovsem, ze muselo jit nutne o tento pripad.
Jenže bez těchto informací je dost obtížné do oboru vůbec vstoupit, u většiny oborů téměř nemožné. A není to typicky "česká cesta", děje se to všude a zaměstnavatel s tím prostě musí počítat, že když zaměstnance slušně nezaplatí, tak buď odejde ke konkurenci, nebo se "zařídí pro sebe".
Stačí se podívat do životopisů všech úspěšných lidí, spoustu z nich začínalo v zaměstnaneckém poměru v oboru, kde potom zbohatli.
Kdyby byl puvodni zamestnavatel co k cemu, stacilo dat podobne protikonkurencni klauzule legalne do pracovni smlouvy... je to proste busines jako vsechno okolo nas... Pak by ten zakladni kapital nebyl v radu desitek milionu, protoze jen ten by padl na pokuty....
To není úplně sranda. Podle našeho právního řádu jde protikonkurenční doložku sjednat max. na 1 rok. Takže když to bude chtít zaměstnanec "obejít", stačí, když na ten rok napíše firmu např. na příbuzného.
Navíc si nejsem jist, jak by to bylo s případnou povinností dorovnání mzdy.
Jeden zaměstnavatel kamaráda to řešil tak, že mu vyhrožoval zabitím, tedy jeho a jeho rodiny. Kdyby se z něho nesnažil sedřít kůži (přesčasů nepočítaně, plat rozhodně ne podle nasazení) tak by ten problém nenastal (šlo o normální zaměstnání, nic ilegálního, ale kamarád za ty roky věděl o firmě téměř vše).
Ona je tenka cara, ktera dela eticke a neeticke udelani se pro sebe. To ze jsem se naucil praxi v oboru a ted ji pouzivam ve svem podnikani je v poradku, ovsem pokud ke startu sveho podnikani vyuziji adresar zakazniku meho predchoziho zamestnavatele vcetne parametru jejich smluv k tomu abych jim nabidl vyhodnou "prestupovou sadu", tak uz je to jednoznacne za hranici etickeho podnikani. Bohuzel u nas stale dost bezne,
Jejich web vypadá slušně. Používal jsem last.cz a byl jsem rovněž spokojen. To jejich zmiňované registrování klíč. slov dle názvů cestovek ve vyhledávačích a zejména využitítí know-how a insider informací od konkurenční firmy se mi však nelíbí. Na takové postupy jsem přímo alergický.