Super nazor. Takze podle vas na nekom jinem parazituje ten kdo prodava neco co sam primo nevyrabi ci neposkytuje? Jinak se sluzbami NetTravelu jsem byl maximalne spokojen :)
jinak souhlasim s nazorem v clanku, ze pontecial nakupu zajezdu pres net je veliky. Sam jsem to loni zkousel, uz jsem si pres eshop koupil kde co a chtel jsem i dovolenou. Jenze jsem mel nejake nesrovnalosti, proto jsem radeji zasel i do cestovky a informace overil. E-prodejce i kamena cestovka mely ruzne informace... takze pak jsem jiz poskytovateli moc neveril a radeji za stejnou cenu koupil tam.
Problem je stale tam, ze plno malych se snazi nabidkout sluzbu, na kterou nemaji a kazi jmeno celemu oboru, protoze chudak zakaznik potkal na poprve blba, ktery si myslel, ze umi prodat produkt + sluzbu...
Ano, parazituje. Snaží se parazitovat :) Je to způsob boje, ale jsem přesvědčen, že neefektivní. Koupit si reklamu ve vyhledávači, aby se zobrazovali po vyhledání slov: cedok, exim tours, vitkovice tours,... se může zdát chytré. Ovšem mířa CTR musí být mizivá, takže na tom pravděpodobně prodělávají :) Mimochodem, ať rostou a rostou do nebes.. pak budou lační třeba po francouzském trhu. Udělají tam to samé co v ČR a zjistí, že je to PROTIZÁKONNÉ!
PS: to jsem jim chtěl poslat své CV, potřebují totiž posilu do týmu, hledají on-line marketéra :D
tusim ze ve Francii jiz soudy rozhodly a existuje tam tudiz precedens na moznost inzerovani v Adwords a podobnych systemech na klicove slovo, ktere je znackou konkurence ci podobne firmy.
Tudiz pak by pro prodejce zajezdu nebylo mozne mit na zminene nazvy firem - Exim, Cedok atd - reklamu.
Nam to take delala jednou konkurence, ze na nase jmeno si dala do Adwords reklamu, tak jsme to slovo zapli take (predtim nebylo treba, byli jsme prvni) a uz jen pocet zobrazeni byl neco kolem 50tydne. A silne pochybuji, ze kdyz hledam firmu červený, kliknu na firmu modrý, jen proto že je výše....
Ve Francii nejvyšší soud rozhodl ve prospěch žalujícího, který se stěžoval na konkurenci, která si koupila klíčové slovo "nazev_konkurencni_firmy" na Yahoo nebo Gooogle a vyjížděla tak nad webem konkurence díky placenému odkazu :) Detaily jsou v knížce, teď jsi na to kw nevzpomenu..
Ve Francii se vůbec chovají divně, samy dotace na zemědělství, samy zákazy a příkazy, regulace. Měli by si pustit dovnitř trošku tržní ekonomiky :-).
Mimochodem u nás to zakázané není. Btw nevíte jestli je ve Francii zakázáno inzerovat i na dálnici konkurenční benzínovou pumpu před pumpou konkurence (myslím tím cedule typu čerpací stanice Aral již jen pět km, která je 500 metrů před stanici Jet).
Drobny rozdil asi bude i v tom, ze NetTravel vs Cedok / Exim / Vitkovice atd. lze tezko povazovat za primou konkurenci... takze i tenhle priklad trochu kulha.
je to sporne, ale malicko bych nesouhlasil, do jiste miry konkurenty jsou a to v rovine obchodni.
jedna se o 2 obchodni kancelare nabizejici zajezd (realizatora nechme stranou) a zakaznik si vybere jenom jednu z nich a ta realizuje % z prodeje. V teto fazi jsou konkurenty (nabizeji velmi konkurencni zbozi)
v zajezdech je konkurence jak ma byt, kdyz si napisete www.netravel.cz (jen s jednim T), vyskoci vam jejich konkurence...
podle me je to neeticka a maximalni prasarna. ted mi plno vas namitne - kdyz si vyberou takovehle jmeno, neosetri si domeny atd atd. Jenze existuje tolik modifikaci + .neco ze by museli mit na 50domen.. a zybtecne, staci jedna a ochrana zamenitelnosti znacky.
A hlavne, zde v tomto pripade je IMHO videt jasny umysl poskodit...
vite nettravel je natolik casto puzivane spojeni (ve svete), ze vase uvaha je dost zpochybnitelna.. jde o pouziti spojeni dvou velmi castych slov pro znacku firmy, to svedci o spatnem marketingu predevsim (tedy za predpokladu, ze jim duplicity vadi)
Pane kolego, pletete si výsledek jednoho konkrétního (resp. ve Francii dvou) obchodně-právního sporu se zákony. Mezi použitím cizí značky ve vlastní reklamě a použitím téže značky jako klíčového slova podmiňujícího zobrazení reklamy, je velmi podstatný rozdíl, který většina soudců chápe, i když je pravda, že někteří nikoli.
je to úplně v pořádku, nejde o žádné parazitování.
prodáváte ten samý produkt, akorát k tomu používáte jiný prodejní kanál.
takže proč si nezaplatit klíčové slovo "Čedok - online prodej zájezdů CK Čedok..." je to naprosto v pohodě, protože prodáváte Čedok a za totožné ceny.
to samé:
máte golfový obchod a na výloze máte nalepeno: Nike, Titleist, Callaway, Ping atd...
je to parazitování na značkách výrobců? asi těžko že. jenom říkáte co prodáváte.
Zdravim všechny fotbalove nadšence
Jeslti se chcete zapojit do souteze "Tipovacka"
jde o to ze se snazite tipnout nejpresnejsi konecny vysledek utkani.
1-3 Obdrzi financni castku.
letos hrajeme uz 4rocnim.
Jestli chcete vedět vice piste na Tipovacka1@seznam.cz