V tabulce nikde nevidím Google a Facebook. Znamená to, že spadají do kolonky "nezapojené"? Pokud si SPIR vážně myslí, že Google + ostatní nezapojení dělají jen 5%, tak mají (slušně řečeno) špatnou metodiku.
Viz níže KH, nejsou to jistě čísla za celý trh. Ale slabinou je zatím spíše chybějící Google, než Facebook, ten toho zase tolik (finančně) v Česku nedělá. Z mnoha důvodů.
První otázka je, zda jsou opravdu nejsilnější. Minimálně v případě Facebooku víme, že jeho reklamní vliv na český trh je marginální. Druhá otázka je, jestli není lepší sumarizovat alespoň to, co víme, než nedělat nic. Na tu bych s dovolením odpověděl kladně. Cílová skupina si článek snad přebere sama.
Pokud jsou ty služby display reklama, tak ano, je tam zahrnuta display reklama placená jakkoliv. Jiné služby, než display reklamu, článek nezachycuje (je to v něm napsáno).
Jakákoliv alepoň trošku relevantní čísla jsou užitečná. Problém je, když si je někdo upravuje k obrazu svému.
Možná by stálo za to ještě zahrnout mediazastupitelství typu Arbo nebo Impression Media, protože určitě také "něco" utrží.
Mnoho i významných médií na svých stránkách nechává zobrazovat reklamní pozice (grafické i textové) od Googlu. Příjmy z těchto pozic odhaduji měsíčně minimálně na jednotky milionů, spíše na 10-20mil. To už je také číslo, které by se v souhrnech mělo objevit.
SPIR určitě nikoho neignoruje, naopak snaží se zapojit i ta média, o kterých píšete. Touto metodikou alr neumí reklamy na FB a G systém měřit a obávám, se že to ani nepůjde v budoucnosti. Reklamy jsou zobrazovány na jiném principu. Řešením je deklarace výkonu provozovatelem, ale nedělejme si iluze, že s tím provozovatelé výše uvedených médií budou souhlasit. SPIR měří, co lze, všude v prezentacích dat uvádíme, že to není celý trh,ale pouze měřená část.Záleží na mluvčím.