Vlákno názorů k článku Dvacítka pražských tramvají má mít od května bezkontaktní platební terminál od Nox - Ten papirek je proto, aby nemohl dopravni podnik...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 9. 4. 2015 17:33

    Nox (neregistrovaný)

    Ten papirek je proto, aby nemohl dopravni podnik platbu zaprit. Jak jinak chcete dokazat, ze platba probehla, kdyz platebni system je v rukou dopravniho podniku a banka platbu zauctuje treba druhy den?

  • 9. 4. 2015 15:22

    Petr Menšík

    Co je to vůbec za nesmysl? K čemu potřebuji papírovou jízdenku? Jízdenku jsem zaplatil a při kontrole jde snad jen o to prokázat, že jsem to udělal. Pokud má dopravní prostředek připojení pro platbu ve voze, může snadno někde v databázi dopravního podniku uložit, která čísla karet si koupila jízdenku, kdy a s jakou platností. Nač čekat na papírek? Při kontrole dokladů by si revizor stáhl seznam jízdenek pro dané vozidlo a jedním mávnutím nad kontrolním zařízením by ověřil, že mi ještě stále platí lístek.

    Není k tomu potřeba žádná podpora v kartě, jenom potřebuji použít id karty/uživatele, které nejde snadno měnit. Mám za to, že všechny platební karty tohle splňují. Kontrola zákazníka by se prodloužila asi o 2s. Ale nákup jízdenky by se o tisk jízdenky zrychlil. ČD mají třeba podobné krabičky pro každého průvodčího. DP by to snad zvládly taky, ne? A neříkejte mi, že každé vozidlo za několik milionů nemá na připojení do centrály dopravního podniku. Beztak už všechna vozidla připojení mají.

    Pokud už bych měl speciální kartu pro dopravní podnik, určitě bych na ní uvítal možnost předdefinovat věk či slevu a nezdržovat se opakovaným zadáváním vždy stejných údajů. Doplňková možnost by byla koupit si vyjímečně jinou jízdenku pro návštěvu z jiného města.

    Proč je to vůbec tak drahé? Vždyť na tom zas tak speciálního nic není. Navíc skoro všechny podniky potřebují téměř stejnou věc.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).