Kazdopadne, my (Arachne Labs) nabizime pro byvale zakazniky Nixnetu dvoumesicni zkusebni obdobi zdarma. Viz webspace.arachne.cz. Takovehle krachy provideru s nucenym prechodem k psovi akorat poskozuji image webhostingovych firem... :-(
Resize fotek je docela rozumne reseni, krome toho je mozne ale taky treba prijit s nejakym opatrenim, aby si lidi nemohli web jednoduse mirrorovat - treba zpristupnit fotografie ve vetsim rozliseni az po nejakem zalogovani do systemu a zadani osobnich udaju. To odradi nahodne zvedavce, aniz by to odradilo vazne zajemce.
O tohle presne jde - kdyz se objem prenasenych dat prekroci, je to potreba individualne konzultovat s providerem hostingu, nejake pausalni stanoveni priplatku za preneseny GB nema smysl - to by se stejne dobre mohlo pausalne platit za kazdy dalsi SQL dotaz nad smluvne stanoveny pocet, apod. Je jasne, ze nad nekomercnim projektem provider muze primhourit oko, zatimco kdyz bude problemy serveru delat elektronicky obchod, na kterem se prodava zbozi za desitky tisic Kc, tak bude vyzadovat nekompromisni dodrzovani pravidel hry (ano, uz i takovy pripad jsem resil...).
Je jasne, ze nejaka pravidla hry musi byt znama - proto se stanovi ten limit "do 1 GB mesicne". Co presne se ale bude dit kdyz se ten limit prekroci, to uz je podle me lepsi resit individualne, protoze popravde receno, s vyjimkou webu na ktery se nahrajou tuny erotiky, kradenych MP3, nebo warezu je takovy traffic relativne tezke vygenerovat...
Je legracni, jak se levni i drazi poskytovatele porad snazi stanovit nejake jednoduche linearni vzorce "tolik a tolik za MB na disku, za mailbox, za GB/mesicne", a pritom zakladni vtip Internetu je v tom, ze je nelinearni, ridi se jinymi pravidly nez prodej rohliku nebo pohonych hmot. Treba 1 GB preneseny v noci je uplne o necem jinem, nez 1 GB preneseny ve dne. Proto kdyz mam zakaznika, ktery ma na webu vysokou navstevnost z ciziny a zejmena USA, tak mi moc nevadi, ze prenasi vic dat, nez ceske weby, protoze akorat vyuzije dobu, kdy server neni zas az tak vytizen ceskymi uzivateli. Atd., atd.... je to proste prevazne intuitivni zalezitost, obchodnici a pravnici jsou prilis tupi na to, aby chapali vsechny souvislosti, takze by to meli prenechat odbornikum v danem oboru ;-)