...zaplať pánbůh za to, že se po tolika letech už něco děje. Bylo mi úplně trapně, když jsem zařizoval nějaké předplacenky pro příbuzné ze zahraničí a ty se nestačili českým cenám divit. Volání: drahé, účtované po minutách, data: drahé s bídným pokrytím 3G.
Neříkám, že Blesk mobil je ideální, ale to alespoň něco na začátek. Postě vždy doháníme např. Německo. Teď to jsou virtuálové, ale co třeba rychlost výstavby LTE pokrytí nebo (ne)dotované ceny přístrojů? Dát za telefon 9.000 Kč a ještě 24x 2.300 Kč paušál, to může jen blázen. V Německu u stejného operátora tel. např. za 99 € a paušál 59 €. A pak ještě vyjádření Houzarové z Vodafonu, že nejsou primárně prodejcem telefonů... Co tedy telekomunikační operátor primárně prodává? Pečivo?
Víte, smutné je hlavně to, že vaše tvrzení "vždy doháníme Německo" není až tak moc pravdivé. V době nástupu mobilních sítí GSM bylo ČR v mnoha ohledech na špičce jak technologickém, tak ale i cenovém, řekl bych, že ještě v době po nástupu Oskara jsme se neměli za co stydět. Jenže postupem času se to celé nějak zkazilo - operátoři začali zaostávat v zavádění řady novinek, naopak ceny se držely dost vysoko a situace zaváněla kartelem - výsledkem je to, o čem se teď diskutuje. Asi je to do značné míry skutečně selhání regulátora, každopádně je to ale škoda, vstupní situace vůbec nebyla špatná...
Máte naprostou pravdu (bohužel). Zlaté časy, kdy jsme měli Paegas, Eurotel a Oskara. To ještě bylo pravé soutěžení a inovace. Opravdu jsme tehdy byli na špišce v zavádění nových technologií, služeb a různých experimentů. Teď nám tu zbyl akorát zkostatělý trh a zákazník je pro velkou trojku jen jen dojná kráva - ve smyslu "drž hubu a plať"...