Protiřečíte si :-) Situace se rozjela, protože jinak by Nova zřejmě těžko vyhnala někoho během víkendu dělat designové úpravy. V ostatním máte pravdu a vlastně potvrzujete to, co jsem psal o příspěvek dříve (o těch velkých zahraničních firmách).
To není významem Lupy. Obecně je české PR o dost jiné než PR v zahraničí. Tam se snaží i ten největší průšvih nějak „vykomunikovat“ (byť je to často plácání úplných hloupostí), v České republice je obecně zvykem ožehavé věci zametat pod koberec (mlčeti zlato).
V případě Novy nejde první případ, kdy nepříjemnost řeší mlčením. Počkejte si na článek, který k ní máme v jiné věci poměrně závažného podezření připravený. Troufám si tvrdit, že „podobnost“ webů o nějaký ten level překoná.
Opravdu je tomu tak.
Nekdo by mel prozkoumat, proc pan redaktor umyslne poskozuje sveho zamestnavatele a vystavuje ho riziku zaloby a nekdo by mel upozornit televizi CBS, ze se tu deji nekale praktiky za ucelem jejich diskreditace :-)
K problemu je treba postavit se se vsi vaznosti a nenechat ji zamest po koberec, kdyz se tak pekne rozjela :-)
Pocinani Novy je takove, ze ted je ten web bez prostredni listy bez problemu zamenitelny s milionem dalsich webu. Takze to asi v Nove nejakou aktivitu zpusobilo.
Velke zahranicni spolecnosti resi veci, ktere odpovidaji jejich velikosti. Aneb orel much nelapa (a tim nemyslim, ze CME je moucha, ale IINFO bohuzel ano).
Ostatne nejmenovanemu ceskemu portalu inspirace prumyslovym standardem prochazi uz nekolik desitek let, takze necekejte zadne solokapry.
Situace kolem noveho webu Novy neuvizla na mrtvem bode. Ona se nikdy nerozjela :-)
No tak si vymyslí nějakou jinou "kosmickou" historku, třeba něco ve smyslu "inspirovali jsme se funkční úspěšnou stránkou a adaptovali ji na náš CMS", plus další balast okolo. Vždyť se to tam musí hemžit profíky na vyváření vlastní reality...
Na druhou stranu Lupa asi není pro Novu takové médium, aby se někdo alespoň zamyslel. "Bez komentáře" je mnohem snazší.
Trochu okurková sezóna, ale i tak je pravidlo tří M v krizové komunikaci je aktuální.
Mlčet - když je potřeba a je jasné, že se to ví a šlo ještě něco s pohledem na firmu\instituci něco dělat
Mlžit - když se to ví a je všem jasné o co se jedná. Marná snaha odvést pozornost a více či méně dělají z vežejnosti...
Mektat - Ideálně za situaci může praktikant, který tu už nepracuje atd.... Dost to připomíná výmluvy malých dětí
Stále mi přijde, že čeští internetoví "investigativci" chtějí a tvoří causu tam, kde žádná neexistuje.
Nova patří CME, CME skoro z půlky patří Time Warneru.
Time Warner a CBS mají společný televizní business.
Když pominu fakt, že spolu mohou spolupracovat, tak minimálně nebudou bojovat proti sobě. Ale své věci si uklidí sami doma. Bez veřejnosti.
A co by jako měli říkat? Neříkat nic je v téhle zemi normální.
.
Takový Seznam kompletně ukradl princip Skliku a celý ho nechal naprogramovat podle Google AdWords.
Okopírovali rozhraní, okopírovali principy, okopírovali vzhled. Dokonce ukradli i princip tzv. dynamických inzerátů, kdy se to zadává úplně totožně jako v AdWords.
A co se stalo? Nic! :)
Neřešíme spor, řešíme počínání Novy ;-)
Jak si to CBS vyhodnotila těžko říci, protože na dotazy neodpovídá. Nedělal bych rovnítko mezi touto skutečnosti a tím, že ve zkopírování webu nevidí problém.
Je vcelku běžné, že velké zahraniční společnosti bez českého zastoupení české novináře ignorují i ve věcech, kdy problém je a řeší ho. Česká média s omezeným počtem čtenářů souvisejícím se světovým (ne)rozšířením češtiny zkrátka mnohým firmám bohužel nestojí za odpověď. Ani za „no comment“.
Každopádně máte pravdu, že v současnosti situace kolem nového webu Novy uvízla na mrtvém bodě a není co dál řešit, pokud se neobjeví nové skutečnosti.
Okurkovka co? Kauzicka by byla potreba aby bylo o cem blabolit, ze? Myslim ze v souvislosti s IT a inetrnetem je daleko vic a daleko podstatnejsich veci k reseni, nez nejaka Nova se svym webem.
A nebo je to primo zadani? Blabolit o nesmyslech aby se pozornost odvedla od dulezitejsich veci (smirovani lidi, cenzurovani providery o valstni vuli ...)