Tak, a máme to tady. Nova společnosti Mediaresearch pravděpodobně nedůvěřuje a bude si měřit sledovanost u jiného subjektu. To bude guláš. Nevěřím, že by nová firma zkreslovala výsledky měření, to by bylo krátkozraké, takže jediným důvodem může být cena za službu. Jsem zvědav na reakci společnosti Mediaresearch, které může být právem dotčena nedůvěrou Novy v jejich měření.
Jako důsledek dvojkolejnosti v měření sledovanosti očekávám i všeobecný pokles úrovně příspěvků na Digizone. Již dnes značné procento příspěvků reaguje na přetahování v označování věkových hranic diváckých skupin, intervalu, ve kterém se prezentuje sledovanost a nyní k tomu přibyde úplně nový a "nezávislý" zdroj. Výběrové řízení vypsala Nova a proto samozřejmě očekávám nastavení takových parametrů, aby argumenty pro ceníky reklamy vycházely pro Novu optimálněji. Zákonitě musí mezi dvěma metodikami vycházet rozdíly a pro některé zdejší zarputilce je jedno, zda rozdíl je a bude v %, jeho desetinách, nebo setinách. Proto očekávám, že nárůst komentářů sledovanosti a s tím spojené dialogy, nebude jen na dvojnásobný, ale ještě vyšší. Ach jo, co v tématech diskuzí na Digizone zbyde pro takové, ke kterým se řadím i já, kterým je úplně jedno, zda pořad uvádí "Pavel, nebo Havel" a nějaká sledovanost je jim ukradená?
Rušit je nebudou, naopak je chtějí protáhnout. Sledovanost mají pořád slušnou. Jen až tam začnou dávat příspěvky natočené pro ten netový kanál, tak se ještě pobavíme. Ti jsou tak technicky (i jinak) zdatní, že moderátor natočený venku mluvil často jen v levém kanálu - ani ve střižně, ani přímo na kameře nikdo nedokázal přepnout jeden vstup do obou kanálů :-)