U nás je k chycení druhý digitální mux teprv nějakého půl roku, ale jak tak sleduju přepínání TV u nás doma, stačilo to slušně zahýbat preferencemi. Pokud se neděje nic mimořádného, přepínáme po večerních zprávách na Nově skoro vždycky na Primu COOL a se sloganem "Takže děti, vyčurat, pomodlit a spát." jdeme do pelechu. Jestli bylo cílení té stanice někam kolem třiceti let, tak to vyšlo skvěle. Dobře že tady takový kanál je.
TV Barrandov se bohužel zaměřila na úspěšné filmy 70. a 80 let, které už ale na ČT nesčíslněkrát běžely, a mimo to dnešní generace šedesátníků je ještě předtím už viděla v kině. Když šetřit tak šetřit. Úspěšné filmy 30. a 40. let běží zpravidla rovným dílem na ČT a Nově, snad něco na Primě, na Barrandově jsou vzácností. Pamatuji si když stanice Premiéra dávala staré italské veselohry s Fernandelem v hlavní roli. Moc se mi to líbilo. Asi by to chtělo vytahovat západoevropské filmy 40. - 80. let. Moc rád bych viděl znovu třeba francouzský film "Můj strýček". Mimo to si myslím, že i v každém z ostatních evropských států musel vzniknout aspoň jeden dobrý zábavný film v každém desetiletí. Chtělo by to jen doplnit dabing. Pamatuji si, že jsem byl jednou v kině na rumunské veselohře a docela dobře jsem se bavil. Když stanice dávají vyjímečně nějaký zajímavý film, bývá to zpravidla brzy dopoledne, nebo naopak až těsně před půlnocí. V hlavním čase běží na všech stanicích bez rozdílu naprosto stupidní seriály, jeden jako druhý.
Nechápu Primu s jejími zprávami v 18:55. Kdyby dala jedny kolem šesté, pak film a druhé po osmé hodině, musela by docílit podstatně větší sledovanosti. Pokud by to byly jen jedny zprávy, já bych volil těch 20:00, 19:55, nebo 20:15.
Co se týče filmových repríz, já bych zákonem stanovil, aby bylo povinností uvádět jak v přehledu programu, tak před začátkem každého filmu, o kolikátou reprízu filmu se jedná a to jak celkově, tak i v posledních 12 měsících.
Co se týče Prostři pro tři, viděl jsem asi 2 díly a stačilo mě to. Souhlasím, že kulisy byly takové poněkud divné, ale zase nebyly o tolik hroznější než předvádí konkurence. A berte v potaz, že to byl první soutěžně zábavný pořad co Barrandov vymyslel, takže příště už to bude jen lepší ;-) Vemte si kolik let trvalo Primě než zpravodajské studio dostala na úroveň Novy nebo ČT…
Jasně, kdežto vy máte rád jen PR články, které vypotí pan Sidovský, protože jedině ty jsou ty nejobjektivnější, že jo? :-)))
Ta zpráva není pro mě ani dobrá ani špatná, protože mě Prostři pro tři nezajímá, jen jsem ze zajímavosti koukl na první díl, abych věděl o co jde a ta papundeklová dekorace jak z dob krále klacka mě fakt pobavila. Pořad sám o sobě taky za nic nestál. Na Barrandov jsem se koukal jen na několik málo filmů, např. Smrt čeká všude a taky na první řadu Odsouzených. Jenže s řadou druhou už Barrandov tak dlouho čekal a pak čachroval i s vysílacími časy, že jsem ji už dávno shlédl na JOJce a patrně jsem nebyl sám.
Je však třeba říct, že s tím papundeklem a kvalitou v tom nebyl Barrando sám. Ani na Primě se architekti a scénografové nevyznamenali např. se stejně "kvalitně" příšerným Randem na slepo.
Jenže ten článek vytrhl z kontextu pár dat a vytvořil teorie jako kdyby jej napsala PR sekce konkurence. Takhle nepíše novinář, ale amatérský pisálek ;-)
Ale mám pro vás dobrou zprávu. Pro velký úspěch bude na podzim Prostři pro tři s Halinou pokračovat premiérovými díly v mírně upraveném kabátě a také se trojice porotců bude muset více projevit :-)
A pak z toho všeho, s takovým zázemím, vyleze takový příšerný papundeklový paskvil jako bylo Prostři pro tři.
PS: Vy jste pořád jak ten Paroubek, když někdo nenapíše něco, jak zrovna vám by se líbilo a hodilo, tak je to hned pisálek. Ale ono to nevyšlo jen na Mediafaxu.
S loňskou ztrátou přes 400 miliónů Kč se celkem počítalo, stejně tak bylo jasné že kapitál TV se bude postupně navyšovat.
Mimochodem za loňský rok měl Barrandov příjmy z reklamy asi jen 60 miliónů Kč, zatímco za letošní první půlrok prodal inzerci za víc jak 300 miliónů Kč. Odečtěte si z toho provizi a daně. Mimochodem prodej reklamy zajišťuje Media Master, který z poloviny vlastní Chrenek :-) Na druhou stranu v tom není započítám teleshoping, sponzoři, PP. Takže sám vidíte že ekonomicky to už není tak hrozné jak naznačuje nějaký pisálek.
Nějak sem nepochopil zmínku o využívání zázemí filmového studia. Barrandov si většinu pořadů vyrábí ve vlastních prostorách, dabing dělá vlastní studio, grafické spoty rovněž vlastní tým. Tohle v Česku nemá obdobu, ani ČT si nedělá tolik věcí sama. Takže přestože TVB byla loni ve ztrátě, přihrála spoustu zakázek sesterským firmám.
Mimochodem, o tom, že v názoru na to, co je kvalitní se lišíme, nepochybuji. Ale na nás dvou asi tak nezáleží, spíše jde o to, co za kvalitní považuje většina diváků. Přičemž tím nemyslím sledovanost, ale hodnocení spokojenosti po shlédnutí daného pořadu. Tak by mě docela zajímalo, jak by byla ohodnocena kvalita třeba nedělního prime timu. Zda je kvalitnější kanadský thriller z roku 2007 Ztracena ve tmě, který poběží na Barrandově, nebo zda jako lepší bude hodnocena stará klasika Frajer Luke, z roku 1967, který bude dávat ve stejném čase Prima Cool.
Já, na rozdíl od vás, který razíte svůj trend, když mám chcíplou kozu, tak ať pojde i druhým, na nikoho neplivu. Barrandovu a zejména jeho původním představám o moderní televizi jsem fandil. Bohužel současná realita od těchto představ je velice odlišná a proto píšu, že je tato televize spíše zklamáním. Ostatně s těmi kontakty to zas nebylo zas tak beznadějné, vzhledem k tomu jací lidi a odkud tam přišli. Navíc je tu obrovské zázemí filmového Barrandova, který má stejného vlastníka, což byla a je obrovská výhoda o proti jiným. Moc nerozumím tomu, proč TV Barrandov tuto výhodu více nevyužívá. Že jim pomalounku stoupá sledovanost a ukusuje si z reklamního koláče je celkem pochopitelné, když se začíná z nuly. Otázkou je zda jde to stopání a ukusování podle představ, zda není až příliš pomalé. Podle posledních informací se zdá, že to zas lehké nebude a bude se muset leccos přehodnotit.
O pojmu co je kvalitní máme každý trochu jinou představu. Nicméně Cool má stejně jako Cinema za zády silnou a zavedenou značku s tradicí a dobrými obchodními kontakty v TV branži, což je nezanedbatelná výhoda.
Na TV Barrandov si můžete plivat jak chcete, ale za posledníc 10 let to je první a jediná televize, které se podařilo prosadit na úkor dinosaurů Nova-Prima, takže asi nebudou zas tak neschopní jak jim neustále podsouváte ;-) Zatímco ostatní ambiciózní projekty zkrachovaly (Galaxie, TV3, Febio, Pohoda, TV7,.....) nebo přežívají nad propasti (Z1, Public, Óčko, Noe), Barrandov pomalounku zvedá sledovanost a ukusuje si z reklamního koláče stále víc.
Znovu si pletete tématickou televizi s televizí plnoformátovou. I proto se kvalitní americká filmová produkce 70-80 let mnohem lépe hodí pro Cool než pro mainstreamovou Primu. U plnoformátové televize by v hlavní kategorii 15-54 měla být vyšší sledovanost než u televize tématické samozřejmostí. Ovšem řádově, ne pouze v desetinkách procent. Takže příště se trochu víc zamyslet.
Mezi náma, to co vysílá Prima Cool přes léto je také dost zoufalství. Když skončí série nějakého seriálu, jede za chvíli opět od začátku a tak pořád dokola. A co se týče filmů, vysílá Cool americkou produkci ze 70-80 let, co Prima nemá odvahu pustit na hlavním kanále ;-)
Mimochodem během primetimu má Barrandov v kategorii 15-54 let dlouhodobě vyšší sledovanost než Prima Cool, takže příště trochu více objektivity ;-)
Popravdě mě je celkem jedno, jestli některé televizi sledovanost klesá či stoupá a vzhledem k tomu, že nemám žádný hmotný zisk ani z vysílané reklamy, tak je mi šumafuk i jejich podíl na reklamním trhu. Zajímá mě jen to, jestli nabídnou zajímavý program. V této souvislosti je samozřejmě každá konkurence vítána. Bohužel si však většinou televize konkurují tak, že uvádějí jedno a to samé a pro jistotu ještě ve stejných vysílacích časech. V této souvislosti je zejména TV Barrandov velikým zklamáním, která se dostala z docela sympatických plánů pro generaci "husákových dětí" až k dnešní šuntové realitě pořadů pro 60+, s malým okénkem pro 4-9 let. V případě Primy Cool je alespoň vidět aspoň jakás takás snaha nabídnout jakousi tématickou alternativu, i když už pro jinou cílovouy a věkovou skupinu než jsem já.
Je sice pozitivní, že Nově neustále klesá sledovanost, ale obávám se že po prázdninách share Novy zase vyletí výrazně nahoru. Až začnou v září novými díly Ulice, Ordinace nebo Comeback, diváci se asi opět vrátí na svoji starou dobrou Novu ;-)
Další věcí je, že Nově sice klesá sledovanost, ale pořád drží výsadní postavení na reklamním trhu a v podstatě si diktuje ceny. Vždyť skupina kanálů kolem Novy a Primy měla za letošní první půlrok víc jak 90% podíl na prodané reklamě. Vliv České televize je už na reklamním trhu minimální a TV Barrandov s 3% podílem na prodané reklamě toho zatím také moc nezmůže. Takže Nově s Primou sice dlouhodobě klesá sledovanost, ale díky tomu že úspěšně spustili nové klony, mají pořád rozhodující vliv na reklamním trhu a o to tu jde.
Pěkně napsáno :) Každopádně Nova má problém, snižuje náklady a tím dál podle mě podporuje propad své sledovanosti. Podíly pomalu klesají i ostatním zavedeným stanicím, ale u Novy je ten trend opravdu výrazný. Naopak nové "digitální" neustále posilují. Bude zajímavé sledovat, kam až to dotáhne třeba takový Barrandov, dosáhne někdy sledovanosti jakou má ČT1 či Prima?
Vývoj ve sledovanosti je přece normální. Když k Vám na pouť přijde více, třeba i nechtěných, hostů než vloni a z jediného koláče si každoročně ukousne stále více jedlíků, i na ty staré známé zbyde méně, než před lety. :-)
Ono je otázkou, jak skutečně standardní divák používá své DO při přepínání pořadů. Zda jen tlačítka "nahoru", "dolů", nebo číselná a tam bych očekával, že ty nejfrekventovanější stanice si každý naprogramuje na pozicích 1 až 9. Dvouciferná volba je už poměrně "složitá" a tak stanice s číslem 10 a více mají možná trochu u konzervativních diváků smůlu? A je potěšitelné, že, i při "omezené" nabídce z teresteriálu, je už pro někoho 9 základních předvoleb málo. Jen tak dál. :-))
Znovu dík za grafy.
Zřejmě nastává to, o čem jsem před rokem a půl tady spekulovali. Postupně končí konzervatizmus diváků, kteří začali používat dálkové ovládání nejen na zapnutí a vypnutí TV. Sám jsem ale nešekal, že to na Novu přijde tak rychle, počítal jsem, že ještě tento rok dokáže diváky udržet.