Vlákno názorů k článku
Nova Cinema a Prima Cool si připsaly další týdenní rekordy
od Tech7 - Vývoj letos: http://tech776.sweb.cz/img/sledovanost-tv-2010-27.png
Od roku 2008: http://tech776.sweb.cz/img/sledovanost-tv-2008-2009-2010-27.png
Znovu dík za grafy.
Zřejmě nastává to, o čem jsem před rokem a půl tady spekulovali. Postupně končí konzervatizmus diváků, kteří začali používat dálkové ovládání nejen na zapnutí a vypnutí TV. Sám jsem ale nešekal, že to na Novu přijde tak rychle, počítal jsem, že ještě tento rok dokáže diváky udržet.
Vývoj ve sledovanosti je přece normální. Když k Vám na pouť přijde více, třeba i nechtěných, hostů než vloni a z jediného koláče si každoročně ukousne stále více jedlíků, i na ty staré známé zbyde méně, než před lety. :-)
Ono je otázkou, jak skutečně standardní divák používá své DO při přepínání pořadů. Zda jen tlačítka "nahoru", "dolů", nebo číselná a tam bych očekával, že ty nejfrekventovanější stanice si každý naprogramuje na pozicích 1 až 9. Dvouciferná volba je už poměrně "složitá" a tak stanice s číslem 10 a více mají možná trochu u konzervativních diváků smůlu? A je potěšitelné, že, i při "omezené" nabídce z teresteriálu, je už pro někoho 9 základních předvoleb málo. Jen tak dál. :-))
Pěkně napsáno :) Každopádně Nova má problém, snižuje náklady a tím dál podle mě podporuje propad své sledovanosti. Podíly pomalu klesají i ostatním zavedeným stanicím, ale u Novy je ten trend opravdu výrazný. Naopak nové "digitální" neustále posilují. Bude zajímavé sledovat, kam až to dotáhne třeba takový Barrandov, dosáhne někdy sledovanosti jakou má ČT1 či Prima?
Je sice pozitivní, že Nově neustále klesá sledovanost, ale obávám se že po prázdninách share Novy zase vyletí výrazně nahoru. Až začnou v září novými díly Ulice, Ordinace nebo Comeback, diváci se asi opět vrátí na svoji starou dobrou Novu ;-)
Další věcí je, že Nově sice klesá sledovanost, ale pořád drží výsadní postavení na reklamním trhu a v podstatě si diktuje ceny. Vždyť skupina kanálů kolem Novy a Primy měla za letošní první půlrok víc jak 90% podíl na prodané reklamě. Vliv České televize je už na reklamním trhu minimální a TV Barrandov s 3% podílem na prodané reklamě toho zatím také moc nezmůže. Takže Nově s Primou sice dlouhodobě klesá sledovanost, ale díky tomu že úspěšně spustili nové klony, mají pořád rozhodující vliv na reklamním trhu a o to tu jde.