Vlákno názorů k článku
Nova Cinema a Prima Cool si připsaly další týdenní rekordy
od Tech7 - Vývoj letos: http://tech776.sweb.cz/img/sledovanost-tv-2010-27.png
Od roku 2008: http://tech776.sweb.cz/img/sledovanost-tv-2008-2009-2010-27.png
Znovu dík za grafy.
Zřejmě nastává to, o čem jsem před rokem a půl tady spekulovali. Postupně končí konzervatizmus diváků, kteří začali používat dálkové ovládání nejen na zapnutí a vypnutí TV. Sám jsem ale nešekal, že to na Novu přijde tak rychle, počítal jsem, že ještě tento rok dokáže diváky udržet.
Vývoj ve sledovanosti je přece normální. Když k Vám na pouť přijde více, třeba i nechtěných, hostů než vloni a z jediného koláče si každoročně ukousne stále více jedlíků, i na ty staré známé zbyde méně, než před lety. :-)
Ono je otázkou, jak skutečně standardní divák používá své DO při přepínání pořadů. Zda jen tlačítka "nahoru", "dolů", nebo číselná a tam bych očekával, že ty nejfrekventovanější stanice si každý naprogramuje na pozicích 1 až 9. Dvouciferná volba je už poměrně "složitá" a tak stanice s číslem 10 a více mají možná trochu u konzervativních diváků smůlu? A je potěšitelné, že, i při "omezené" nabídce z teresteriálu, je už pro někoho 9 základních předvoleb málo. Jen tak dál. :-))
Je sice pozitivní, že Nově neustále klesá sledovanost, ale obávám se že po prázdninách share Novy zase vyletí výrazně nahoru. Až začnou v září novými díly Ulice, Ordinace nebo Comeback, diváci se asi opět vrátí na svoji starou dobrou Novu ;-)
Další věcí je, že Nově sice klesá sledovanost, ale pořád drží výsadní postavení na reklamním trhu a v podstatě si diktuje ceny. Vždyť skupina kanálů kolem Novy a Primy měla za letošní první půlrok víc jak 90% podíl na prodané reklamě. Vliv České televize je už na reklamním trhu minimální a TV Barrandov s 3% podílem na prodané reklamě toho zatím také moc nezmůže. Takže Nově s Primou sice dlouhodobě klesá sledovanost, ale díky tomu že úspěšně spustili nové klony, mají pořád rozhodující vliv na reklamním trhu a o to tu jde.
Pěkně napsáno :) Každopádně Nova má problém, snižuje náklady a tím dál podle mě podporuje propad své sledovanosti. Podíly pomalu klesají i ostatním zavedeným stanicím, ale u Novy je ten trend opravdu výrazný. Naopak nové "digitální" neustále posilují. Bude zajímavé sledovat, kam až to dotáhne třeba takový Barrandov, dosáhne někdy sledovanosti jakou má ČT1 či Prima?