Ne, že bych fandil Nově v jejím hamižném pokusu obrat každého z nás včetně kojenců a kmetů o další stovky Kč, jak se jí to už jednou povedlo, ale jedno je třeba uznat. Je tu jedinečná příležitost ČT (ale i ČRo) definitivně očistit od veškerého komerčního vysílání (včetně teleshopingu, sponzoringu a PP) a učinit jí opravdu veřejnoprávní. Pokud se nechá byť jen jedna jediná výjimka, ČT ji hravě zneužije, stejně jako "reklamní teleshoping" Extra nákup.
Digitalizace pro ČT v podstatě skončila. Je na čase to udělat, i kdyby žádné hrozby arbitráží nebyly. V zájmu zachování (a zvýšení) veřejnoprávnosti. Nejde tu vůbec o těch pár minut "prudy", ale hlavně o to, že programové schéma plánované s reklamou a bez reklamy vypadá úplně jinak. Pokud to poslanci neudělají, je to jen další důkaz o tom, že jsou mediálně zkorumpovaní (ČT je vlivné médium a je dobré být s ním zadobře).
Jenže stávající zákon nezakazuje ČT teleshopping, ale reklamu. Takže v roce 2012 lze očekávat že když bude reklama na ČT zakázána, dojde k posílení teleshoppingu, respektive se objeví mnohem častěji reklama schovaná do teleshoppingu ve formě EXTRA NÁKUPU. Další fintou by bylo množství sponzorů každého pořadu. Dobré kousky se dají dělat i s produce placementem jak ukázala v Ulici nebo silvestrovském Comebacku TV Nova.
Jinak o poslancích zkorumpovaných ČT bych moc nemluvil, protože ČT jenom přešla na taktiku Novy a Primy a začala pod Janečkovým vedením také lobbovat v parlamentu. Navíc jde o zájmy ještě dalšího silného hráče a Chrenek sponzoruje a podporuje ODS i ČSSD, aby byl za dobře s každou vládou… Prostě Nově se jako bumerang jenom vrací to co sama odstartovala a co jí dlouho přinášelo výhody než se taktice přizpůsobili i konkurenti.
Já bych komerční vysílání u komerčních subjektů úplně uvolnil (nechal jen na smlouvách s vlastníky práv k jednotlivým pořadům) a na veřejnoprávních úplně zrušil. To by mi přišlo přirozené a logické. Vám ne?
Mě zase reklama na ČT nijak nevadí, takže v nějaké omezené míře bych ji zanechal. Víc než reklama mě vadí otravné několikaminutové teleshoppingy, ty bych na ČT zakázal.
Mně nevadí ani tak reklama samotná jako fakt, že kvůli ní vypadá programové schéma úplně jinak než by vypadalo bez ní. Prostě se "honí sledovanost" za každou cenu. A to je u veřejnoprávního média špatně.