Podle chaotického kvikotu Novy a Primy je jasné že v televizní branži jde do tuhého. Vyhrožovat arbitrážemi nebo vypínáním kanálů je dost silné kafe a vypovídá to o následujícím:
1) Nova s Primou jsou v mnohem horší finanční situaci než byly dosud ochotny přiznat.
2) Zrušení reklamy v ČT se kdysi obhajovalo tím, aby byly peníze pro nové digitální kanály. Teď už alespoň víme že o tyto peníze šlo nejvíc Nově a Primě.
3) Nova s Primou si zvykly na monopol a že se jim nikdo nemotal do byznysu. Najednou se tu ale objevil nový domácí hráč, který je mnohem silnější než si mysleli a který si dokáže lobbingem vybojovat výhody, podobně jako to dosud dělala pouze Nova s Primou pro sebe.
4) Souhlasím s panem Potůčkem že tady nejde o půlmiliardu co teče z reklamy do ČT, ale o to že Nova s Primou ví, že významná provize z této sumy končí u majitele TV Barrandov, který ji následně investuje do programu a tím ještě více ohrožuje příjmy Novy a Primy.
5) Nova s Primou to měly dobře promyšlené, co nejvíce vyšťavit ČT po slovenském vzoru a vychrlit množství vlastních kanálů, které vezmou prostor pro vznik reálné konkurence. Jenže digitalizace pomalu končí a ČT má pořád zhruba čtvrtinový podíl na sledovanosti a navíc se tu objevila další televize, která našla dírku na trhu a začíná si ukrajovat stále větší příjmy z inzerce.
To je dost dobrý popis stavu a důvodů a důsledků atd. A to ještě můžou děkovat bohu, že se nerozjela třeba i Public TV nebo ještě někdo další...
Zase na druhou stranu se doprasila DVB-Talizace, takže přibylo příjmu z DVB-S a i když tedy dejme tomu jsou ty stanice využity 3% jak se tady vyřvává viz. debata včera... Tak zase mohou děkovat tedy za špatnou kupní sílu obyvatel a za konzervatismus a nacionalismuis a jiné ismy, protože pak by ještě klesela hlouběji a hlouběji až by se podstatně zvýšil i počet hodin trávených u těhle stanic...