Jak toto šmírování probíhá? Jsou do toho zavleçeny stránky, kterré neobsahují žádnÿ, natož externí JavaScript(špinavou práci dělá browser sám)? Nebo je nutné načíst nějaký JavaScript googlu ? Používá nějaké specifické apí prohlížeče Chrome nebo si vystaçí s vanilla js funkcemi?
Je toto šmírování detekovatelné konzoli , tedy uvnitř chromu? Na jaké endpointy se odesílá?
Šmírování? Myslíš Google Chrome UX report?
Dělá to prohlížeč, dělá to už spoustu let, v konzoli nic nevidíš (pouze v debug režimu celého prohlížeče, ale ne vždy se volá extra endpoint), v prohlížeči musíš mít povolený sběr (výchozí hodnota pojmenovaná vtipně "Help improve Chrome's features and performance") a synchronizování záložek (výchozí hodnota, pokud se přihlásíš, na androidu výchozí úplně).
Viz https://developer.chrome.com/docs/crux/methodology#user-eligibility
Google pak ví o všech webech, kteréj si navštívil, jak dlouho jsi tam byl a který by předchozí web, veřejnosti poskytuje pouze zlomek údajů zejména v podobě histogramu, ve svém Insights pak poskytuje majitelům stránek více informace. Hnus.
UX Chrome Report by neměl chybu, kdyby právě kvůli tomu score user-eligibility nebyl omezen jen na nějaké weby typu min. 10.000 page views za měsíc. -jakmile máte menší weby / projekty s řádově stovkami návštěv / views, tak tohoto jednoho kriteria ze dvou nepřekročitelných nedosáhnete a je vám to na nic.. a zůstáváte tedy jen u page speed insights.
Anonymizovaná? Ale kdepak, Google posílání těch dat právě vynucuje přihlášením (pokud mám účet na falešné jméno, pořád se nejedná o anonymizaci).
Anonymizovaně a agregovaně je pak pouze přes Insights poskytuje ven.
Šmírování pro mě je získávání těch dat bez ohledu na to, jestli se následně ty data využijí, zneužijí či jen zahodí.