To, že Nova lobuje za zrušení reklamy na ČT je její právo. Musí však používat pravdivé argumenty. Včerejší reportáž a i předcházející uvedené v Televizních novinách však vyvážené nebyly. Nova spoléhá na to, že lidé nevědí, jak je to s reklamou ve veřejnoprávních televizích v jiných zemích a dovolila si účelově manipulovat s fakty, nebo je dokonce zamlčela. Zeptá-li se chodců na ulici kterákoliv televize, zda chtějí v televizi reklamy odpoví většina, že NE. Pokud to trochu přeženu tak zrušení reklamy na ČT, bude znamenat, že Nova bude vysílat pouze reklamy doplněné občas i nějakým programem. Krátké přestávky na reklamu většina lidí toleruje a jinak to ani nejde (vyřídí si mezi tím své potřeby, podívají se jinam co kde vysílají a uvolní se). To je vidět i na minutových grafech sledovanosti a vodárny také zaznamenávají při reklamním bloku větší spotřebu vody. Proto bych chtěl, aby reklama byla zachována i na veřejnoprávní televizi. Výnosy z reklamy na ČT jdou totiž na boholibé účely a sama televize z nich téměř nic nemá, pokud nepočítáme určitý podíl na digitalizaci jejich archivů a dodedávna i na digitalizaci. Proto jsem pro zachování reklam na ČT ale je třeba strikněji vymezit jejich četnost a délku.
je to, že ani tohle jim nepomůže. Nova zkrátka projela zásadní rozhodnutí před 2 až 5 lety. Teď už to nemůžou zvrátit a Nova definitivně ztratila monopolní postavení.
Nejlépe by bylo iniciovat v parlamentu jednání aby jim byl reklamní čas snížen na polovinu stávajícího aby se trošku zklidnili, jsou moc přežraní a moc přidrzle si vyskakají...
Ale v tomhle má pravdu... i kdyby to jinde bylo nakrásně jinak než uvedla, já osobně nechci reklamu na ČT ani vidět, a to především tu parádu v podobě teleshopingu, kterýmu tomu zákazu trošku uniká... Platím poplatky, nemám jinou možnost, proto očekávám TV čistou bez reklam a mám na to právo. Kdyby mi to dělaly placené kanály jako HBO a jiné, prostě bych je odhlásil... tady nemůžu... Jsem z toho nějak rozladěnej...
Dobrý den,
reportáže jsem viděl a tak trochu žasnu,kam se poděla nějaká profesionalita a novinařina.Vidím to na zadání "reportáže" v kontextu "hele,zejtra mají hlasovat,tak trošku namasírujeme lidi.."Jsem spíše pro zachování rellamy v ČT,ale za jasně stanovených podmínek,to proto,aby nějaké chytré hlavy nevymýšlely,jak obejít legislativu,třeba v podobě uměle a účelově pšerušovaných pořadů s vysokou sledovaností.(třeba nedávné rozdělení povídek Tři plus jedna)
Je sice hezké a zajímavé, jaký mají "obyčejní" občané názor na reklamu v ČT a v TV obecně, ale troufám si tvrdit, že to na výsledek má nulový účinek.
Každý přece ví, že nejúčinnější je reklama uváděná uprostřed pořadů se zvýšenou sledovaností. Proč by měla být pravidla pro komerční a veřejnoprávní stanice rozdílná? Úplě by stačilo omezit % celkového vysílacího času a během PT, a minimální rozestup reklamních bloků během jednoho pořadu.
Zmíněná "finta" u 3 + 1 nějak poškodila uměleckou hodnotu povídkového pořadu? Byl tím narušen děj? Vím, že třeba Nova uvádí v některém seriálu dva díly najednou. To by mezi nimi také nesměla uvést reklamy?
Ono tady nejde jen o souboj mezi Novou a ČT, ale do hry vstupuje ze zákulisí ještě prodejce reklamy na ČT a TVB - Media Master, jehož vlastník má celkem ostré lokty a umí si ledasco ohlídat ;-) Zjednodušeně se dá řící že proti sobě nastoupily těžké váhy a podle hysterického kvikotu Novy a přicmrndávání Primy se dá tušit která strana má navrch...