To, že Nova lobuje za zrušení reklamy na ČT je její právo. Musí však používat pravdivé argumenty. Včerejší reportáž a i předcházející uvedené v Televizních novinách však vyvážené nebyly. Nova spoléhá na to, že lidé nevědí, jak je to s reklamou ve veřejnoprávních televizích v jiných zemích a dovolila si účelově manipulovat s fakty, nebo je dokonce zamlčela. Zeptá-li se chodců na ulici kterákoliv televize, zda chtějí v televizi reklamy odpoví většina, že NE. Pokud to trochu přeženu tak zrušení reklamy na ČT, bude znamenat, že Nova bude vysílat pouze reklamy doplněné občas i nějakým programem. Krátké přestávky na reklamu většina lidí toleruje a jinak to ani nejde (vyřídí si mezi tím své potřeby, podívají se jinam co kde vysílají a uvolní se). To je vidět i na minutových grafech sledovanosti a vodárny také zaznamenávají při reklamním bloku větší spotřebu vody. Proto bych chtěl, aby reklama byla zachována i na veřejnoprávní televizi. Výnosy z reklamy na ČT jdou totiž na boholibé účely a sama televize z nich téměř nic nemá, pokud nepočítáme určitý podíl na digitalizaci jejich archivů a dodedávna i na digitalizaci. Proto jsem pro zachování reklam na ČT ale je třeba strikněji vymezit jejich četnost a délku.
Ono tady nejde jen o souboj mezi Novou a ČT, ale do hry vstupuje ze zákulisí ještě prodejce reklamy na ČT a TVB - Media Master, jehož vlastník má celkem ostré lokty a umí si ledasco ohlídat ;-) Zjednodušeně se dá řící že proti sobě nastoupily těžké váhy a podle hysterického kvikotu Novy a přicmrndávání Primy se dá tušit která strana má navrch...