Je to tak, trh se opravdu rozděluje na specifické skupiny diváků. Proto se Nově poslední dobou nedaří tak, jako kdysi.
Abych odpověděl, ani si nevzpomínám. Každý máme jiný vkus. Často to končí tak, že se něco dívá jen jeden, maximálně dva z nás, ale málokdy všichni. Ačkoli, naposled se všichni, kromě mě, jako správného "stávkokaza", dívali na Postřižiny. Ty já nemůžu, podobně jako normální rodinky a další podobnou klasiku. Ale zase je mi sympatický třeba film Jak utopit dr. Mráčka aneb konec vodníků v Čechách, což nemusí ostatní. Takže jsem zase zcela na české filmy nezanevřel.
Nebo tohle:
http://www.borovan.cz/3378/reklamni-prodeje-novy-stale-padaji-o-desitky-procent#more-3378
To je to, jak nám tady Pavlík tvrdil, že už se na Nově inzerenti přetlačují ve dveřích. No, přetlačují, ale směrem ven.
Já to také nemyslel nezbytně na skupinu diváků (nebo jednotlivé).
Naznačil jsem to jako zamyšlení, zdali budou inzerenti ochotni si za reklamu pro takovouto specifickou skupinu případně připlatit. Jednoduše jsem bilancoval, jestli se Primě bude po stránce prodeje reklamy víc vyplácet model silné hlavní stanice (masová reklama) a slabších tématických stanic nebo naproti tomu koncept slabší hlavní stanice a silných tématických stanic (reklama na specifickou skupinu).
Na druhou stranu, máte pravdu, že pokud tato skupina nebude utrácet, nerozběhne se pro ni (pořádně) reklamní trh a nebudou přijmy z reklamy.
To je možné, Prima podle všeho asi tímto směřuje (na rozdíl od Novy). Ale je otázkou, zdali inzerenti za reklamu pro tuto úzkoprofilovou skupinu budou ochotni dát víc a případně až tolik, že by pokles sledovanosti a příjmů z reklamy hlavní stanice tato nová reklama vykryla a eventuálně přinesla i nové přijmy.
Ano, laik jako vy stěží chápe rozdíl mezi cílovou skupinou na kterou se programuje a tou, na kterou se prodává. Pro Tatary odkaz zde: http://www.digitalfernsehen.de/RTL-Gruppe-setzt-bei-Quoten-ab-2013-auf-neue-Zielgruppe.90559.0.html
bože, jak omezené :D ty to pořád nechápeš? komerční televize nedělají nic takové jako "hledání užší skupiny", oni jednoduše cílí na atraktivní diváky, VŠICHNI to dělají, každý podnikatel uvádí produkty na trh pro konkrétní cílovou skupinu, co se to snažíš zase někomu namluvit? prostě trapný český zaostalý postoj, proto je čr celé evropě k smíchu
Máte úplnou pravdu, je to tak. Ale je otázkou, jestli toto není riskantní strategie, například z pohledu příjmů z reklamy. Ono přece jen 1 silný kanál vygeneruje určitě větší přijmy než 2 slabší, byť pokryjí stejný počet diváků. To by se mohlo Primě nevyplatit po finanční stránce a pak by nemusela mít na nové formáty a udržení stávajících. Na druhou stranu jí pomáhá Nova svou touhou po vyšších příjmech z reklamy. Mnozí inzerenti prchli na Primu.
tady je problém ten že nova cílí na 15 - 54 a čt1 a ostatní jen 15+. Tady prostě nikdo neumí vymyslet tak atraktivní program, aby se bralo i 15 - 54 a i 15+. S jedničkou ale vyhrává jasně Nova. Srovnejme to. Ulice vs. Taxík, Gympl vs. Hřišní lidé města pražského, Gympl vs. Pošta pro tebe, sobotní filmy vs. sobotní zábava, Ordinace vs.Donutil. Snad jen ty Nevinné lží bych bral. Ale jinak vidíte že ty typy pořadu jsou dané co se komu bude líbít. Myslíte že nějaký mladý/á kouká na poštu, hříšní lidé nebo taxík ? Málokdy... Převážně důchodci... já to nechci kritizovat, jde mi jen o to, že kde se daří jak v 15+ i 15-54 je na čt1 jen vyprávěj. Jinak je to vždy v 15 - 54 kolem 10%. Čili z tohoto hlediska se bere, že Novu sledují ,,mladí´´ a čt1 starší.
Já to chápu, ale hlavní stanice by se měly porovnávat podle nějaké dané normy, která by se neměla dle potřeb měnit co pár měsíců. Stejně...cílit v dnešní době "naomezených možností" na nejširší masu, je b.lbost. U Primy se mi líbí, že se snaží svými klony oslovit užší cílovou skupinu. Kromě Frndy se mi u Novy zdá, že stále cílí na masy a jak je vidět, moc jí to nejde.
... to je pořád bití v prsa. A když nevyhráli, tak tu cílovku přepočteme, i kdyby to bylo 15+ nebo třeba cílovka [4-15, 18-21, 59+], ale vždy musíme vyhrát. Takový Železný nikdy nebyl, narozdíl od dnešního managementu.
Že Vám to, pane Andruško, už není trapné. Škoda, že statistika umožňuje až takovéto manipulace s naměřenými daty.
Počkejte, až se dostatete do situace, kdy nebude úniku, protože si nezměříte 1. místo. To bude panečku pláče a skřípění zubů.
Buď a nebo...Pokud programuji a prodávám reklamu na cílovou skupinu 15-54, tak mě snad zajímá skupina 15-54. Vytváření různých podskupin mi přijde celkem ubohé. Tzv...V hlavní cílové skupině nejsem úspěšný, tak si najdu užší cílovou skupinu, ve které dosahuji lepších výsledků...A pro méně chápavé: "Hele, sice nemám krásné lodičky jako ty, ale mám hezčí kabelku."
omlouvám se,ale tady musím souhlasit s Pavlem P. Ve všech vyspělých státech se cílí na určitou cílovku diváků,jen u nás 15+. Což je špatně. Je hloupost říct, že naše tv to vzdávají a že jsme jedna z nejhoršch zemí v Evropě, ve sledovanosti tv u mladých. Jasně to jde vidět u superstar - v 15 -34 má skoro 40 %. Když tohle vyzdvihne Nova je to špatně, ale kdyby tuhle cílovku vyzdvihla Amerika, všichni to vychvalují jak že to nefrčí u mladých. Jde mi o ten princip...
v případě public tv rozhodně, ta musí programovat pro všechny, ale pro komerční tv a to všude na světě, by byla nesmysl 15+ a jiné obecné skupiny, tak to prostě je a všude to tak funguje a ČR není žádná výjimka, proto jsou úvahy o tom jestli 15-54 ano nebo ne jednoduše trapné, neopodstatněné a jen výmluvou pro ty, které nedokáží úspěšně cílit program, tak jak je to všude standardem
Proč pane Potůčku nedáte proklikávací odkaz na původní článek o sledovanosti. Takhle z toho není jasné, na co se Nova odvolává.
Původní článek: http://www.digizone.cz/clanky/ceska-televize-se-v-lednu-i-unoru-drzela-nad-novou-nepomohl-fanda-ani-smichov/
Domnívám se, že Nova poslední dobou tlačí na ostatní média nezvyklou měrou. Začalo to článkem o vyhazovu zkušených reportérů a nahrazení mladými. Andruško se odvolával snad až k ďáblu a jaká je dnešní realita? Na Nově je to samá nezkušená stážistka. To si snad Andruško myslí, že všichni u obrazovek na tu jejich úroveň zpravodajství skočí?
V žádném z těchto měsíců Nova Group nedosáhla souhrnného podílu 40 procent a výš, což je meta, kterou si sama stanovila v dlouhodobých plánech.
Dokonce, pokud si vzpomínám, tak při spuštění Telky byl Andruško ještě ambicioznější a chtěl dosáhnout 45% souhrnného podílu v prime-timu pro kategorii 15-54. Na druhou stranu ale, především díky tragické Primě a také mírnému poklesu ČT, se Nova v březnu o něco zlepšila, když v prvním březnovém týdnu dosáhla 41,05% a ve druhém pak 41,93% (prime time, 15-54).
„Skupina Nova programem svých stanic primárně cílí na diváky ve věku 15–54 let a časové pásmo prime time, které je pro komerční stanice nejdůležitější, protože je v něm největší podíl ekonomicky aktivních diváků....
Nějak mi nedochází, v čem má patnáctiletý větší "ekonomický podíl" než člověk, kterému je 55.
Nějak se nemohu zbavit názoru,že si to Nova upravuje,jak se jí hodí. Tedy neporovnává se s ostatními. Všichni měří stejným metrem kromně ní. Není tedy s čím srovnat. Čili, pokud zjistím,že se při měření stejným metrem už nedotáhnu na první místo,metr si trochu upravím (ustříhnu o pár centimetrů - vyzobnu tu skupinu diváků ,která se mi hodí) a hle,už jsem zase jednička....
Jak kdybysme slyšeli kecy Pavla P. Nova se propadá a stále propadá i s novými stanicemi a Andruško s Ruzekí se snaží o nějaké bláboly, aby místo nich nenastoupil nikdo jiný. Už za Dvořáka se Nova brutálně propadala, ale co předvádí tohle ukrajinské duo, to je něco. Stačí aby zkapala Ordinace a důchodci už přestali mít trpělivost s ještě tragičtějšími TN a Nova putuje až za ČT1 na třetí místo.