A proc byste to rusil? Se "slevou az" neumite zit? Neumite si najit nabidku, ktera vam bude vyhodovat i s timto? Stejne tak selvy, vas zajima sleva nebo vysledna cena? Mne treba zajima realna vysledna cena, jak mi ji nekdo predhodi je mi uplne jedno a melo by to byt jedno kazdemu. Nekupujete si prec neco jen proto, ze je tam sleva 40 %. Nekopuite si prece televizi u nekoho, kdo uvede realnou slevu 50 % z 50000 Kc, kdyz jiny to bude prodavat s nulovou slevou za 20 000 Kc...
ale je dobre, ze jste to napsal, protoze to je presne tak ukazka proc EU porad pripravuje dalis a dalsi regulace a omezeni. Protoze lide jako vy to ocividne potrebuji, aby dokazali zit a dychat.
Tak krom bodu 3, 5 a 6 (byt i ty z casti) resi ostatni body soucasna legislativa. Tesim se hlavne na to, jak se to prijme s nejasnym pravnim ramcem. Protoze vetsinou to byva tak, ze se prijme neco, co ani sami autori neumi presne popsat jak si to predstavuji, ale dozorove organy to maji hlidat.
Typicky kdyz si vezmu bod 3 - " jasné informování zákazníka o tom, s kým smlouvu uzavírá" to ma byt treba co? Jak si to tvurce predstavuje.
Nicmene podstatne na tom vsem je ta naprosta snada o degeneraci EU obcanu. Proste hlavne po nich nechtit, aby nejak mysleli a sami se rozhodovali. To je kazdy rok neco malo. PRemyslim, jak ty staty, ktere to nechvaji na lidech dokazi vubec fungovat.
Já jsem tedy moc zvědavý jak Google vyřeší bod č. 4 - recenze u profilů firem atd tzv Google recenze. Někteří z mých klientů se mě často ptají, co mají dělat s recenzemi od konkurenčních firem, které se je takto (pomocí nepravdivých recenzí) snaží poškodit (ať už se jedná o restaurace nebo dodavatele nějakých řešení). A jestli s tím google něco nemůže udělat atp. Vetšinou jim říkám, že mají možnost reagovat, slušně, a dělat vše pro to aby jejich služby byly tak kvalitní, že negativní recenze převálcují pozitivní. Každopádně z těchto následujících vět Google praskne hlava, cituji:"Ti musejí mimo jiné vysvětlit, zda a jakým způsobem je zajištěno, aby jimi zobrazované recenze pocházely od skutečných spotřebitelů. Pokud to nebudou schopni dokázat, nebudou moci uživatelské recenze zobrazovat. ". Nehledě na to, že nic z toho nebude možné dokázat, tak to otevírá cestu pro rozporování těchto recenzí. No, jsem zvědavý jak se k tomu postaví...
"Směrnice požaduje, aby prodejci v případě slevových akcí uváděli jako původní (přeškrtnutou) referenční cenu nejnižší prodejní cenu za posledních 30 dní před uplatněním slevy."
Na první pohled to vypadá jako dobrý nápad, ale 30 dní je docela hodně. V praxi by to třeba znamenalo, že bylo-li zboží zlevněné v rámci Black Friday, musela by se předvánoční sleva vyjadřovat vůči té ceně z Black Friday místo té normální, za kterou se prodávalo 27 (nebo taky 29) z předcházejících 30 dnů.
Časový test na slevy je fajn.
Protože teď byli schopni obchodníci počítat slevy z pět let starých maloobchodních cen, které existovaly jen kdysi při uvedení na trh. Bylo to absurdní.
Já bych vůbec "až" reklamy zrušil a nebo obecně ty tuny slev je choré jednání. Pak je normálně zboží za šílené ceny a i ve slevách není nic moc levné.
Lhaní je skoro všechno v reklamě. Nebo si snad myslíš, že reklama na prací prášek ABC, který zaručeně vypere doběla, je pravda? Samozřejmě je to kec. Ale soudný člověk se s tím dokáže vyrovnat a pitomci je to jedno. Stejně u těch slev. Takže ať si každý obchodník uvádí co chce a není potřeba, aby do toho vstupoval stát a snažil se někoho ze zákazníků vodit za ručičku.
A jak mám tu slevu tedy uvádět, když komunikuji, že mám slevy na všechny televize a ty jsou třeba až těch 50 %. Nebo ta sleva zavisí na nějakých dalších parametrech nabídky a poptávky?
A co bys ještě zrušil. Třeba bych zrušil průměrnou mzdu, protože tu dosahuje jen menšina lidí ;)
Lupa je IT komunita? Já tedy v IT vůbec nedělám ;)
Já bych ty slevy zrušil jako celek. A slevy "až" jsou prosté lhaní, protože "až" je vždy menší, neš obrovské procento. Takže je to dvojí mystifikace na lidi, jednak procento je jen na některé zboží a jednak je to "až" skryté. Slevy bych zrušil úplně, a jak říkáš, prosím neVykej na Internetu, je to zvěrstvo, navíc v IT komunitě na lupě, bych uváděl jen cílové ceny.
Nějaké slevy, či "až" slevy jsou zavádějící, důležitá je jen cílová cena.