Pres satelit to same, pokud s tim neco neudelaji tak se opravdu nemaji cim chlubit! Na CT1 a CT2 to v pripade 16:9 pekne prepne a hotovo. Nez delat neco na pul, tak snad radeji meli zustat u stareho. Pekne me to behem tech reklam s...!
Nevím jak to vypadalo na analogu, ale při příjmu DVB-T signálu se např. při reklamách dost často měnil poměr z 4:3 na 16:9. Nicméně bych se zastal novy, protože vysílat v 16:9 je jistě cesta správným směrem a tyto počáteční problémy soudný člověk pochopí. Spíš by se měli snažit správci multiplexů, aby byla do signálu vkládána informace o poměru stran a set-top-box na to mohl patřičně reagovat.
pochopil bych kdyby ten signál prskli třeba na SAT a IPTV(kde jim to stejně nepude) a do analogu to konvertovali do nějakého
přijatelného formátu,aby si neodrazovali jejich milované diváky.
výsledek v analogu malej formát v IPTV kostičkovaná.
šoust
To asi nebudou, protoze na CT uz je to tak davno, ale faktem je, ze lidi se starsimi (tj. i mensimi) TV budou mit obraz proste mensi, pripadne zdeformovany. A lidi s 4:3 urcite neni malo. Modernizace smerem dovnitr (technicke zazemi pri zpracovani) je urcite chvalyhodna, ale pri stavajicim vetsinovem analogovem zpusobu prenosu je HDTV vystup na dve veci. Je to predcasne a hlavne neekonomicke, protoze tak za 5-7 let, tj. v dobe kdy uz snad bude mozne ve vetsi mire HD rozliseni dostat k vetsinovemu divakovi, uz budou vsechny pouzite technologie (BD, HD kamery, pulty i PDP) mozna i vice nez 10krat levnejsi. Nova proste chtela byt prvni za kazdou cenu. Tak je prvni. Sice zrovna o tohle prvenstvi nikdo z divaku nestoji (naopak by se nasly statisice takovych, kteri by ocenili prvenstvi v pokryvani v DVB-T signalem v jejich lokalite), ale marketing je proste marketing. Na zaver me napada veta z filmu Jachyme, hod ho do stroje: "Toz se to hezky uzijte s tem pertinaxem!" :)
Souhlasím s Vámi, včera večer to bylo teda něco. Nějak si neuvědomujou, že většina lidí nemá plazmu nebo LCD TV, a kýžený efekt bude spíše na škodu. Už vidím ty důchodce, kteří mají staré Tesly, a budu tak N@vu pleskovat za to, že tam ty moderátory vůbec neviděj, že je to zúžené a malé.
Take jsme se doma pri reklamach bavili rucnim prepinanim vsech moznych kombinaci pomeru stran a prekryvu. Dluzno dodat, ze nas televizor obstal v zatezovem testu obstal, ale chvilemi to byla makacka stihat :).
Btw. Zajimalo by me zdali treba inzerent propagujici prasky na hubnuti nevznese zalobu (nebo nebude alespon pozadovat slevu) proto, ze z jeho krasne stihle modelky ve 4:3 soudruzi z Novy udelali buchtu 16:9 :)))
Když jsem včera večer náhodou zaregistroval nějaké šachování se zobrazením na Nově, obětoval jsem jim pár dlouhých minut během reklamních velebloků. V sestavě DVB-T, analogová UPC kabelovka a TV s 4:3 obrazovkou jsem měl možnost vidět celkem 4 různá zobrazení. Zaujalo mne, že ke změně formátu docházelo i během jednoho šotu. Možná měl technik s prstem na přepínači na distribučním pracovišti Novy z premiéry třesavku a nebo nějaký podobný technik se snažil ty hubeňoury nebo tlusťochy na UPC kompenzovat. Nebo možná Nova testuje, co všechno je divák ještě schopen překousnout při sledování sprzněného obrazu z jejich dílny. Pozoruhodný byl i fakt, že někdy bylo zobrazení z digitálu i kabelovky během jedné reklamy stejné a za pár vteřin odlišné a nebylo to asi zpožděnou reakcí TV na řídící signál. Pro mne zatím nevídaný formát bylo zmenšené zobrazení, kdy byl původní obraz 4:3 na stejném formátu obrazovky výrazně ořezán ze všech stran a na poměrně velké TV se ukazoval obraz adekvátní 37cm uhlopříčce. Za takových podmínek by bylo možná HD zobrazení nejhezčí. Zkrátka jsou to machři a lídři pokroku po všech stránkách.
V analogu se vysílá ve formátu letterbox, v digitálním vysílání chybí identifikační signál. Takže se automaticky nenastaví 16:9 (případně letterbox u obrazovek 4:3) a obraz bude zkreslený (zúžené objekty).