Tragédie je, když se ve školském systému objevují subjektivní pocity některých jedinců, kteří je ve svém narcismu prohlašují za názor, který musí ostatní přijmout. To tragédie opravdu je a už proto bych třeba předměty typu Občanské výchovy (dříve nauky) zavedl jako nepovinné. Ostatně každý žák má rodiče a ti mu mohou společenskou situaci popsat sami nejlépe. Škola ať učí mateřský a cizí jazyky, technické věci, klidně i hru na hudební nástroje, sport, ale jenom ne proboha to, jak mají ostatní smýšlet. To už tady bylo přes 40 let (+ 6 let Protektorátu) a nikam to nevedlo...
Hele, teď jsi mně zboural :-) Chceš snad říci, že náš školní systém je tragédie ? Už od 1. třídy se žáci učí univerzální pravdy, které většinou potom k životu nepotřebují, protože každému člověku vyhovuje něco jiného. A když se vyučuje něco, co odborník bude ke své práci potřebovat, tak to odsuzuješ? Dohodni se s ministrem školství jako nový odborník pro výuku :-D
Každému člověku vyhovuje něco jiného a pokud se z toho někdo snaží udělat univerzální pravdu a ještě ji vtlouká kdesi na školách studentům do hlavy, tak je to tragédie. Tobě třeba přístup nevyhovuje, mně naopak ano a někomu je to jedno. Ale rozhodně se podle toho nedá tvrdit, že co si myslíš ty, je jediné možné správné (nebo co si myslím já je správné). Ono je totiž správné oboje, akorát pro každého něco jiného. A jak jsem psal, komu se přístup firmy nelíbí, může svobodně odejít, nikdo ho násilím nedrží.
Ale, copak, najednou já o voze ty o koze ? Pojem "zákaznický přístup" potažmo "prozákaznický přístup" není ničí subjektivní dojem, natož aby byl můj. To se regulérně vyučuje na SŠ i VŠ se zaměřením na obchod. A nepodsouvám to všem, jen o tom diskutuju s TEBOU. Jestli se chceš nechat od někoho škubat jako ta ovečka (béé, béé :-D), tvůj boj. A jestli to "samozřejmě znám i ty..." je nějaký útok na mne, tak to hodně přibrzdi, ano ? Zřejmě podle sebe soudíš mě, já si rozhodně nemyslím, že jsem středobodem vesmíru. Naopak znám více lidí, kteří si toto o sobě myslí.
Ale kdepak nesmysl, bohužel realita. Stačí se podívat do ceníků některých opů, např. GoMobil (za LTE +15Kč měsíčně), Odorik (+10Kč měsíčně) nebo rovnou si číst články, které se tímto zabývají: http://mobil.idnes.cz/zlevneni-lte-pro-virtualni-operatory-dx1-/mobilni-operatori.aspx?c=A150204_124025_mobilni-operatori_LHR
Pokud máš třeba 1000 přípojek a na všech SD přijímače, tak opravdu není tak snadné to ze dne na den vyměnit. A nejenom kvůli ceně, ale i proto, že spousta lidí jakoukoliv změnu odmítá a nic si měnit nechce. Pak je skutečně složité to řešit. Ovšem Nově to šíření v SD/MPEG-2 na TP 11973 V nijak vadit nemusí, protože kabelovky to zaplatí, takže Nova nijak ztratná není a naopak by mohla být díky přechodu do SD/MPEG-4.
Pojem "zákaznický přístup" je čistě tvůj subjektivní dojem a rozhodně ho nepodsouvej všem okolo. Mně např. přístup Skylinku nikterak nevadí a znám dokonce lidi, kteří jsou naprosto spokojeni. A samozřejmě znám i ty, kteří nebudou spokojeni nikde a s ničím a myslí si, že jsou středobodem vesmíru a kvůli padesátikoruně měsíčně si z nich všichni sednou na zadek. V každém případě ale platí, že komu se Skylink nelíbí, tak ho nic nedrží. Stačí hodit kartu do šuplíku a je po problému.
Ono u každého operátora je to stejné, vždy jsou definovány jen povinnosti klienta, především povinnost platit. A právo postihu, když tuto povinnost klient neplní. A o tom co je nebo není pro zákaznický přístup, mě ty, pokud nemáš 20 let praxe v obchodě nebo si nevyštudoval nějakou obchodní VŠ, rozhodně nebudeš školit. To je o nastaveném byznys plánu firmy a o tom, jak hodlá komunikovat s klientem. Jak moc mu chce komunikaci usnadnit třeba tou zelenou linkou. A kdo chce psa bít... Když si pes o to bití svým chováním říká, tak se hůl hledá ještě rychleji.
Na nějaký přirozený vývoj vůbec nesázej, protože tak to nefunguje. Když se člověk podívá třeba na mobilní operátory a LTE, tak lehce zjistí, že se za LTE připlácí (u GTS/TM to bylo vloni tuším 15Kč měsíčně za aktivní používání) a také je to onen přirozený vývoj. Prostě takto trh funguje a fungovat bude. A že máš německé stanice v HD zadarmo, to ti srdečně blahopřeji a užij si je :-)
Ono je opravdu problém přijímat všechno vysílání úplně zdarma. Ale nutnou spojitost platby přímé i nepřímé, v souvislosti s příjmem HD televize, všeobecně nevidím. Ani to není základní atribut kapitalismu. Přechod na HD je přirozený technologický vývoj a jedním z prostředků jak si zachovat, případně zvýšit sledovanost.
Naopak mám možnost sledovat, nejen na chalupě, 30 km od Bavorských hranic, množství německých HD TV stanic a žádnému německému kapitalistovi jsem ještě za desítky let nezaplatil ani haléř, cent, nebo fenik. :-))
Co je a co není součástí servisního poplatku, to snad není ani nikde definováno v tom smyslu, že by to bylo pro Skylink závazné.
Pokud jde o telefonní linku, tak její provoz se stávajícím číslem není pro Skylink zdarma, minimálně proto, že se jedná o sériovou linku (tj. na jedno číslo se ve stejný okamžik dovolá více lidí). A opravdu nelze tvrdit, že kdo má jakýsi prozákaznický přístup, tak má linku zelenou. Spousta firem ji má, spousta nikoliv a spousta má linky duhové (jak jsem uváděl v příkladu ČEZ a RWE). Osobně nevidím důvod, proč by měl někdo volat někam na účet firmy, která pak tyto náklady rozpustí mezi všechny klienty, tj. i ty, kteří nikdy nikam nevolali. Navíc volání na pevnou linku zdarma (nebo rovnou flat kamkoliv) má dneska kde-kdo, takže bych z toho nedělal drama a kromě toho Skylink lze kontaktovat i emailem, přes web, na FB apod. Ale kdo chce psa bít, hůl si vždy najde...
Časopis býval až pro klienty od Multi výše. Nějakou změnu jsem neregistroval.
Neplatím Skylinku ? Ale já už jsem mu jednou zaplatil. 55,- Kč za správu karet, zákaznický servis a zbytečný časopis. Říká se tomu serpo. A součástí zákaznického servisu je i zákaznická linka. Samozřejmě vím, že telefonní linka nepatří Skylinku, ale operátorovi, tak ze mě laskavě nedělej b.l.b.ce. Jasně a operátor mě neoškube, když budu viset 10 minut na lince Skylinku a poslouchat "všichni naši operátoři jsou obsazeni". Jemu je jedno co na té lince dělám, jestli mluvím nebo poslouchám nahraný hlas z pásky. Ono jde o to jak se pro zákaznicky chovám, jak moc chci zákazníka podojit. Kdo má prozákaznický přístup, používá zelenou linku. Třeba AAA Auto, Spořitelna, Radiokomunikace, Datart, Fischer, Hilton atd.atd. Kdo ne, jako Skylink používá linku běžnou.
Na Nova SD jsem poukazoval v souvislosti s pozemním vysíláním, kdy jsem uváděl, že je vždy levnější šířit SD verzi, než šířit HD verzi neboli ať už je T nebo T2, tak náklady na SD budou vždy nižší, než náklady na HD. A jelikož tyto náklady platí samotná Nova, tak asi není moc těžké se dovtípit, čemu dá přednost. U satelitu, kde to Nova neplatí, může naopak satelitní provider nabídnout jenom HD, protože si ho nechá od diváka zaplatit (a následně část zisku přepošle do Novy).
Rozebírat slovíčkaření typu servisní nebo jiný poplatek nemá opravdu význam, to nikam nevede. Takže jenom poznámku - zákaznická linka u Skylinku je běžné telefonní číslo (stejně jako to má třeba freesat), přičemž za volání na něho neplatíš Skylinku, nýbrž platíš svému telefonnímu operátorovi. A na rozdíl od jiných obdobných zákaznických linek typu ČEZ, RWE apod., alespoň Skylink nepoužívá duhové linky, které tě oškubou. O2 pak ze zcela jasných důvodů může používat linku zelenou, protože náklady na ni platí sami sobě.
Když jsme u toho, který operátor váže své služby na poskytnutí výpalného? Čili abych to řekl ještě jasněji, kdo má takový model platba za poskytnutí služby a pak platba za službu? Freesat, Digi nebo O2 ? Speciálně u O2 platíš 399,- Kč za základní balíček (když nemáš internet od O2, jinak 299,-) a nic víc. Jo vlastně, korunu za pronájem STB a 19,- když chceš vyúčtování na papíře. Žádné "servisní" poplatky a btw. zákaznická linka je na rozdíl od Skylinku zadarmo. Když už jsme si jednou zaplatili servis, máme ještě platit za zákaznickou linku ? To si nemůže toto Skylink ošetřit s O2 a zavést zelenou ? .
Ono je to ještě navíc postaveno tak trochu na hlavu tím, že jeden provider (kabelovky, satelit) musí za šíření jejich programů Nově platit, kdežto jiný provider (ČRa) za to naopak dostává od Novy zaplaceno. Trochu nerovná soutěž. HD v pozemáku by proto byl pro Novu další, nemalý výdaj. Přitom ale samozřejmě by vysílání mělo být dnes už běžným standardem a ne něco, co je "jako navíc".
To pochopitelně nezaručí nikdo, stejně jako nikdo nezaručuje ceny i u jiných služeb. Vždycky je to pouze o tom, že se mně buď nabídka vyplatí a pak ji využívám, anebo nevyplatí a pak jdu o dům dál. A u operátora samozřejmě to, že má snahu mít co nejvíc klientů, čehož sotva dosáhne tím, když bude nějak neúměrně zdražovat. Už dneska je tady freesat s cenou 500Kč ročně za nějakých 30 programů, takže Skylink nemůže cenu nijak extra natahovat.
Tvoje závěry jsou sice správné, ale kdo zaručí, že za servisní poplatek budeš dostávat XX programů i za rok nebo dva ? Že někdo ve Skylinku nevymyslí "potřebujeme víc peněz, pojďte zpoplatníme balíček Digital? "A budeš platit řekněme 55,- Kč servisní poplatek a 55,- za balíček Digital. Není nic, co by Skylinku nařídilo cokoliv vysílat zadarmo, když serpo je poplatek za obsluhu karet a ne za programy. A nemysli si, že takové nutkání tam už někdo neměl, když by rádi zpoplatnili i prd firemní uklízečky.
Jenomže SD verze na věčnost poslána nebude. A to jednak u stanic, které vůbec HD nemají a za druhé - pořád bude levnější na svoje náklady šířit SD, než šířit HD. Takže když už si třeba Nova (a samozřejmě i jiné stanice) platí za šíření v pozemáku, tak pro ně bude vždy levnější tam dát SD verzi, než HD. Což si ovšem spousta lidí nechce připustit a doufají, že se SD vypne, zapne HD a oni dál pojedou na vlně bezplatného příjmu. Utopie.
V tomhle petane naprostý souhlas. Když si to vezmeme od začátku tak když fungovalo pouze SD tak vše jelo grátis. Nyní se postupně k SD verzi přidává i HD verze a tudíž je to takové řekněme přechodné období kdy jsou dočasně u většiny operátorů dostupné obě verze. Tudíž v tomto přechodném období, do odpojení SD verzí bych určitý "bonus" jak TV společnosti tvrdí, za dvojí náklady i pochopil. Ale pokud v okamžiku kdy SD verze bude poslána na věčnost a bude opět šířena jen verze jedna, budou chtít v tomto "bonusu" pokračovat i nadále s tím že "když už jsme ten poplatek jednou zavedli tak ho přece nyní nebudem rušit" tak už to není nic naprosto normálního a samozřejmého jak tvrdí Pavel ale je to prachobyčejná ......... /bohužel to slůvko které začíná na vych a končí písmenkem t zde nemůžu v plné šíři použít/ a je úplně jedno jestli je to u nás, v Německu či kdekoli jinde.
Co člověk obdrží za servisní poplatek sem nutné tahat je, protože ať už se věci nazývají jakkoliv, tak rozhoduje především to, co za svoje peníze divák obdrží. Nikoliv hrátky se slovíčky. Takže za 55Kč měsíčně mám XX programů, což je prostě holý fakt a je skutečně jedno, jestli se to jmenuje servisní poplatek nebo třeba spropitné pro Jardu apod.
50% :DDDDDDDDDD Jinak nikdo tu nepíše o tom, že by Prima byla rekordní v Evropě, takže fail kámo. Sice je Prima ještě pořád lepší než Nova, ale aby těmhle stanicím někdo fandil, tak by musel být hodně mimo. Já si potrpím na kvalitu, kterou si sice na Primě ještě občas vyzobu, ale 90% zbytku odpadu mě za nějaké fandění nestojí. Co ty vůbec obdivuješ na tragické Nově?? :D
Nejenže je to značně nešťastně zvolený výraz, ono je to i celé nešťastně postavené, komunikace, vyjádření Skylinku k serpu a vůbec celý obchodní model. Přitom by stačilo jediné: základní balíček Skylinku je Digital a stojí 55,- Kč. Jenže to by nějakej přeplacenej jouda nesměl hlásat tezi, že lidi do toho nepudou, když to bude za peníze. Na zadarmo přece lidi slyší víc. To je prostě padlý na hlavu, když do toho stejně ty lidi šli. A o tom co dostaneš nebo nedostaneš za serpo už jsme jednou diskusi vedli. A naše názory se neshodují, co se dá dělat. Tak to sem zase prosím netahej.
To je taková bomba, že se ani nedalo čekat na pondělí: http://mediamania.tyden.cz/rubriky/premierove-dily-soudkyne-barbary-pritahly-rekordni-pocet-divaku_352511.html Barbara už útočí i na post tuzemské TV jedničky!
S tím všechno bych to nepřeháněl. Stačí, když vyjede Snídaně na cesty a máme SD - Nově se nechce platit za trasu. O tom, že si Nova libuje ve vysílání starých věcí v kvalitě, jak to kdysi ještě na Betacamu nakoupila, radši nemluvit. A protože těch filmových akvizic moc není, tak filmy ve 4:3 a SD jsou každou chvíli.
Možná je to poněkud nešťastně zvolený výraz "servisní poplatek", leč na faktu, že za něho dostáváš desítky programů, to nic nemění. Za ten tebou zmiňovaný vozík v supermarketu nic neplatíš, ale také nic nedostaneš, tj. samotné tlačení někde mezi regály a bezplatné vrácení při odchodu ti žádnou hodnotu nedá. Na rozdíl od toho serpa.
Mimochodem Skylink rozhodně není nijak výjimečný pokud jde o poplatky. Stačí se podívat třeba na poplatek za jistič v rozvodné síti NN (za kterým se schovávají jakési imaginární náklady na to, aby údajně přebytky energie nepřetížily distribuční síť) apod. Prostě jsme poplatkový národ, kde nikdo neřekne, že bere peníze za určitou věc, ale všichni to maskují omáčkou okolo :-)
Záleží na lokalitě, kvalitě kmitočtu na orbitální dráze z patřičného satelitu-tů který též nejde na všech parabolách v různých částech republiky stejně dobře... A ono zrovna včera byl tak hustý mrak na mnoha místech Česka, že je možné, že to lidem vypadávalo až úplně něšlo... V analogu byly aspoň rybičky a prskání v obrazu...
A ty to samé. Taky to porozumění psanému slovu chybí , že ? Samozřejmě, že když užíváš službu, tak za ni platíš. Ale platit za to, že můžeš užívat službu (a to přesně serpo je, přece SL tvrdí, že programy v balíčku Digital jsou zadarmo, ne ?) a když nezaplatíš, tak neužíváš ? To je totiž jen hloupá hra se slovíčky, neb malý český človíček totiž slyší výhradně na to zadarmo. Kdyby se rovnou řeklo, že balíček Digital je za 55,- Kč, Skylink by neměl tolik klientů, protože by museli platit za službu. A źe přitom platí za to, aby mohli užívat službu zadarmo, to už jim jaksi nedochází. Zásadní je to zadarmo.
Jinak jednorázově zaplatím a služba poběží sjednaný časový úsek. Když nezaplatím znovu služba nepoběží. Elementary, dear Watson.
Ale to porozumění psanému slovu to vám chybí, že ? Vždyť jsem psal, že za vozík se u vstupu platí, ale u ODCHODU TO DOSTANETE ZPĚT. Vám Skylink někdy vrátil servisní poplatek ? Nebo někomu jinému ?
A satelit poskytuje kvalitu ? Nevím co kouříte, ale měl byste s tím přestat. Když se dobře zatáhne, tak sat receiver ohlásí No Signal a ta "kvalita" je v řiti a kromě zmíněné hlášky uvidíte tak maximálně černou obrazovku. Vy HD nadšenče.
V ceně produktu nemůže být trvalé poskytování služeb. Je to stejný nesmysl, jako si koupit kelímek s jogurtem a pak vyžadovat, aby tam i po zkonzumování obsahu byl tento zadarmo doplňován a navěky. To prostě nejde. Jednou užíváš službu, tak za ni platíš. Je to tak všude a žádná služba nikde na světě není a nemůže být poskytována trvale jenom na základě toho, že někdo jednorázově zaplatí.
Takové malé nepochopení, že ? Neříkám, že klient nic neplatí. Pokud je poplatek za zákaznický servis v ceně produktu, OK. Ale požadovat výpalné za to, že spustíme ti program za servisní poplatek a když ho nezaplatíš, nekoukáš to je prostě sviňárna. Když použiju svůj oblíbený příměr se supermarketem, tak to je to samé, jako by u vchodu stál chlap a kasíroval pade za použití nákupního vozíku, protože přece "ty mrchy stály ranec peněz a někdo to musí zaplatit" A než začnete někdo s tím, že se do vozíku peníze strkají, tak si laskavě uvědomte, že na odchodu je zase dostanete zpátky.
Jak koukam tak kazda tv spolecnost tu ma sveho neochvejneho zastance :D.Jak rika Dan,nikdo je nenuti sirit 2 verze a podle me v kabelovkach uz nemaji SD verze programu dostupnych v HD co delat.Proc taky?Jen jsou to pro operatory zbytecne prachy navic,o kapacite ani nemluvim.Takhle by mohli sirit jen HD a nova by se s nejakym dvojim placenim leda na***t.
Ano, přesně tak. Že vytříská další prašule za nic. Protože oni prašule zoufale potřebují, aby připravili předžvýkaný obsah alespoň pro joudy. I papundekl něco stojí. Prostě další z firem, které by rády zpoplatnily i prd firemní uklízečky. A Skylink to je ten samý případ. Zákaznický servis od začátku obchodu byl v režii obchodníka. A kdo na zákaznický servis nemá ať neobchoduje. Proto považuji serpo za drzost a sprosťárnu na klienta. Takové to poskytneme ti servis, ale ty si ho musíš zaplatit, neberu. Oni nabízejí, zákazník poptává. A zákazník může taky jít jinam.
Btw: Maxo, začal ses stydět za členství v klubu přátel leštěných prdů made in Nova Group ? Že sis změnil ikonku??
Ano, nějaké 2 mil. klientů Skylinku jsou jim putna, navíc na stranu druhou pokud razí tehle nesmysl: "Na rozdíl od standardního rozlišení ho chápe jako bonus" tak být jakýmkoli operátorem tak bych je okamžitě pakoval z jakékoli nabídky a nedostali by za ten "bonus" ani haléř a to až do té doby, dokud nedostanou rozum. Oni by si to velmi brzy rozmysleli, bláboly typu dvojí náklady neberu, nikdo je absolutně nenutí šířit obě dvě verze.
a hlavně všichni chtějí přecházet na HD s jasným cílem, vypnout SD, jenže SD je "neplacené", ale HD je placené a už i tak zůstane, jakmile se jednou napojí na nějaký zdroj financí, tak ho dobrovolně neodstřihnou, nikdy...takže to bude zase tak, že za programy v DVB-C, DVB-S a IPTV se bude platit, ale v DVB-T to bude v HD "zadarmo"...samozřejmě to zadarmo je záměrně v uvozovkách, protože to platíme jinak a královsky a takto jim to v podstatě zaplatíme minimálně 2x ;)
To me fakt zajima,kdo bude chtit platit za telku v HD.Cely den tam jsou porady starsi roku 2005,snad az na uplne vyjimky,kdy se o HD nevedelo alespon u nas ani to ze vubec existuje.A u toho zbytku velmi silne pochybuji,ze to v HD bude.U odpadniho smichova je to v blede modrem.Co si od toho nova zase slibuje,ze vytriska dalsi prachy za temer uplne h***o?
Docela by mě zajímalo, kolik za tuhle „exluzivitu“ UPC zaplatilo.
Nějaké 2 mil. klientů Skylinku jsou jim putna. Ale zase je to úspora času, filmy umí nakoupit, leč pokud jsou zdroje, tak proč koukat na SD s reklamou (u FullHD jsem reklamu zkousl, místo prohrabování BluRay, nebo stahování)? Jak je to dávno, kdy se nova titulovala jako leader digitalizace s technickým náskokem před zbytkem trhu?
Což o to, tento krok je fajn (pokud nezůstane jen u kabelovek), ale očekával bych, že by se postupem času měl i překlápět obsah do vysokého rozlišení, obzvlášť skoro v roce 2016. Pak se ani moc nedivím operátorům, že nechtějí platit přemrštěné ceny za HD verze když denně tam jdou dva tři pořady ve vysokém rozlišení, a to je ještě možná ta lepší varianta ...
Na Novu nečučím s výjimkou Riskuj na Telce a to v HD stejně nebude. A vůbec na ni nekoukám od doby, kdy přestala v DVB-T vysílat v HD. Možná by mne sem tam něco přitáhlo být to vysíláno v HD zadarmo a dokázal bych se skřípěním zubů překousnout i to, že film začne cca o 15 minut později, aby byl poté každých 25 minut přerušován reklamou v délce cca 8 až 10 minut, ale chtít po mě, abych jim za to ještě platil, to sice můžou, ale nedočkají se …