Prima. Když si můžeš udělat takových výzkumů kolik je libo, tak konečně přestaň žvanit a cucat to z prstu a ten výzkum udělej. Zjevně nevíš kdo platí za reklamu a proč. Pak je ovšem každá diskuse s tebou na tohle marná, mimoni.
Opravdu nevím jaké velké peníze (nebo vůbec jaké peníze) kdo cpe Nově - rád se od tebe nechám poučit a můžeš předložit třeba bankovní výpis Novy - co ale vím je to, že privátní agentura provádějící údajný výzkum sledovanosti nemá naprosto žádnou váhu a takových agentur si můžu udělat kolik je libo. Ovšem toto skalní fanda Novy (a samozřejmě zkrachovalý podavač krámů pro DVB-T) dost těžce nese. Naštěstí s tím ale nic nenadělá a rozhodující je celkový počet TV stanic na trhu, které se všechny v pohodě uživí, byť tady jakási pochybná agentura pořád dokola vypouští nesmysly o tom, jak se všichni dívají jenom na Novu, Primu, občas ČT a to vše jak jinak, než z DVB-T :o)))
Oni taky ti, kterým o manipulaci statistikou návštěvnosti jde, používají o to sofistikovanější roboty. To je analýzou prakticky neodhalitelné. Dá se do jen odhadovat, podle nějakých dramaticky skokových nárůstů, divných časů návštěv a podobně. IP a cookies není problém generovat jako věrohodné (stačí pár dní protokolovat odezvy "normálních" uživatelů).
Ne, není to tak. Dokázat chybu musíš ty. Mediálky, které by na případném omylu tratily nejvíc, těm údajům totiž věří. To je pro mě (a zdaleka nejen mě) poměrně objektivní důkaz, že až zas tak mimo ta čísla nejsou. Nebo si myslíš, že by tak velké prachy cpaly soukromé (tj. tržně se chovající) subjekty Nově dobrovolně? Leda prdlajs, milej zlatej.
Pokud nemáš věrohodnější čísla, jsou to všechno jen hemzy jednoho smraďocha z páté cenové a uniknout přiblblými "odhaleními" a pořád stejně demagogickými plky od tématu se ti jen tak nepovede :-). Prostě nemáš nárok, mlhoši. Lepší čísla zatím nejsou, takže si buď sežeň lepší nebo si trhni.
To odmítnutí se týká jen průzkumu dalších informací (věk, výdělek), ale jinak vás to stále započítá jako návštěvníka. Využívá se kombinace IP adresy (tu musíte sdělit vždy) a cookie (není nutná, jen filtruje duplicity a NATy).
Napřed musí někdo věrohodně dokázat, že Nova tu sledovanost má - nedá se totiž dokazovat opak, tj. že něco neexistuje. A účelově najaté agentury s vlastníky kdesi z UK a řízené malými dětmi, to budí důvěru možná u tebe, ale u normálně myslících lidí sotva :o)
A pokud jde o úpadek DVB-T, tak to jsem úplně v pohodě, protože kabelovky a satelity už tento nepovedený experiment dávno poslaly tam kam patří (na smetiště dějin) a těch pár zkrachovalých prodejců typu Horalo-Donát, vyskakujících jak čertík z krabičky, na tom nic nezmění :o)))
Myslím že Technik zase tak daleko od pravdy nebude,uvedený článek tomu jenom nahrává. P.S.Také jsem z voleb vždy překvapen,hlavně podporou stran které u nás dělají daleko víc škody než KSČM.
Nevím, ale zrovna takovéhle věci, tj. že si vzájemně nahánějí návštěvníky, mi přijde, že dělá úplně každý normální internetový velkopodnik, včetně Internet Info. Kdekdo například integruje do stránek Google, čímž mu taky zvyšují návštěvnost a nikdo se nad tím nepozastavuje.
Ostatně objektivita celého internetového měření, když účast v ní může každý odmítnout (a třeba já to dělám vždycky když to okno na mě vyskočí), je více než sporná a anonymní (zcela virtuální) návštěvy jsou o ničem.
Zbývá jediné. Tuhle větu, ačkoli může být i pravdivá, dokázat. Tak do toho! :-)
A není to jen řečnická otázka. Dokaž to (nejlépe vytvořením konkurenčního projektu měření sledovanosti) a mediální agentury ti utrhají ruce (cena reklamy je totiž přímo úměrná oficiálně změřené sledovanosti). Nebudeš pak muset na fórech toporně hasit digitalizační požár nemilosrdně rostoucího pokrytí pozemním signálem, a bude ti úplně jedno, že tvůj kšeft s talíři jde pomalu a jistě do kytek :-).
P.S. Já si myslím, že sice nepatrně vyšší sledovanost vykazují (peoplemetr může doma tolerovat snad jenom magor), ale nedělám si iluze. Oni na ty blufy fakt lidi masově koukají. Třeba volební výsledky mě taky vždycky překvapují (hlavně podpora KSČM), ale bohužel, takoví jsme.
Nechci se míchat do měření sledovanosti, kterému nerozumím a nikdo z nás nevidí do jeho zákulisí. Každopádně v tomto případě by to byly jen naše domněnky a nechci zase Nově křivdit. To, co jsem ale vypsal já, jsou věci, které praskly a za které Novu od srdce nenávidím. On i nekalý boj musí mít nějaká pravidla a ne z toho udělat takovou trapošinu.
Nova je v internetovém fixlování mistr. Nejdříve si dělala reklamu při železniční nehodě u Studénky, když chodili všichni její zaměstnanci na internetové stránky konkurence a anonymně přispívali do diskuzí, že to přece tn.cz jako první o nehodě informovalo a že oni od nich přebírají informace (ano, tento problém leží každému "obyčejnému" čtenáři na srdci). Poté, když zakoupila Blog.cz, vytvořila desítky tisíc falešných blogů s jedním jediným příspěvkem a následně se chlubila obrovským zájmem o služby tohoto webu. Mě osobně hodně Nova rozčílila, když na Facebooku její Talentmánie prohrávala o desetitisíce fanoušků s primáckým Talentem. A tak lup, vytvořilo se 30.000 falešných FB profilů, nasekali se tam za jeden den a už byla Nova před Primou. Škoda jen, že grafy zaznamenávající počet fanoušků na Facebook skupinách nedokázaly takový skok zaznamenat, protože to samozřejmě není normální, když fanoušci za týden přibývali po stovkách a najednou to skočilo za den o třicet táců. A teď přišla tato informace. Tudíž ten póvl Nova mě už ničím nepřekvapuje a hodně se těším na to, až tahle televize klesne na úplné dno. Hawkh!