Vzhledem k tomu, ze mi prichazi nevyzada reklama NA EUROTEL, je evidentni, ze o nejake nahrade nakladu nemuze byt rec a jde pouze o rozsireni reklamni buzerace pres SMS. Jako zakaznik jsem velmi nespokojeny.
Zijeme ale ve 21. stoleti a moznosti komunikace s dobraky, kteri nas zcela nezistne informuji, jsou velke.
Dejme jim tedy vedet co si o tom myslime! Kazdy den zverejnim cislo ci mail jednoho dobraka, ktery se na tom vyznamne podili, tak je nevahejte oslovit, nejlepe sponzorovanou SMS ;-)
dobrak cislo 1:
Daniel Nohel
Marketingovy reditel MIA a.s.
mobil: 723417031
email: daniel.nohel@mia.cz
http: www.mia.cz
mily statecny kajmane preji ti aby jsi byl alespon z poloviny tak uspesny jako tento projekt
statecny kajman cislo 1:
Boris Kajman (pozn.jmeno je spekulaci)
(pravdepodobne uspesny mladik bez detinskych komplexu - pozn.mladik je spekulace)
mobil:pravdepodobne eurotel :)
email:?(pravdepodobne umi psat - pozn.pouze spekulace)
http:?
dekujeme ti za zverejneni chybejicich udaju, abychom ti mohli podekovat - O Nas Dobrotivy Kajmane
muzete nam sdelit, cim tak zazracne brzo merite uspesnost toho Vaseho projektu? Mnozstvim vydrenych penez od duverivych zadavatelu a neznalosti procenta nastvanych spotrebitelu?
Kdybych prodaval pred skolou drogy, nepochybne by muj projekt byl take velmi uspesny. Ale stejne jako v pripade dealeru, i v pripade marketaku nemuzeme spolehat na etiku, vzdyt nekteri lide by pro zisk prodali vlastni babicku. Proto i o reklame, jak jste si mozna jiz vsimla, existuji zakony. Napriklad existuje jisty zakon 138/2002 Sb. paragraf 2, ktery zakazuje sireni nevyzadane reklamy, pokud vede k vydajum adresata nebo pokud adresata obtezuje.
Me Vase reklama obtezuje, nikdy jsem k jejimu odberu nedal souhlas a nesouhlas jsem dnes pisemne odeslal spolecnosti Eurotel. Pokud me i nadale budete zasilat Vase reklamni blaboly, obratim se s podnetem na odpovidajici urad a v neposlednim pripade samozrejme jako zakaznik vyvodim dusledky.
S hodnocenim uspechu ci neuspechu projektu bych tedy na Vasem miste jeste pockal.
A co treba situace, kdyz vam nekdo posle zdarma balicek pres kuryrni sluzbu a ta kuryrni dodavka na vasem dvore bude mit na strese vekou reklamu a ten kuryr bude mit ksiltovku s reklamou a kdyz vas pozdravi, tak rekne reklamni slogan a preda vam zasilku. CO na to 138/2002 Sb, paragraf 2? Neni to treba nahodou umyslny trestny cin, takze musite prokazat konkretni umysl, - tedy to ze firma Eurotel poslala svevolne, bez vyzadani reklamu vasi firme nebo fyzicke osobe? Rekl bych tedy ze konkretni umysl ve vasem konkretnim pripade. Neco jako pouziti vasi adresy a nasledne odeslani reklamy. Tedy ne ze nekdo vybuduje prostredek na posilani "spamu". Co kdyz nekdo vytvori reklamni text a da ho odeslat jine osobe? Ten kdo vytvoril reklamni text je vinen? Uz jste byl nekdy u soudu?
Asi jako reklama ktera je u silnice? Komunikace point to point s reklamou porusuje zakon? Ze by zavreli vsechny freemaily co davaji do mailu zapati s reklamou? Trosicku si myslim, ze je spousta lidi domatena. Osvobodme Angelu Davisovou. Zikmund = lyska rysava.
Ano spousta lidí je domatená. Toto je reklama, která zneužívá moje vlastní komunikační zařízení a s kterou nesouhlasím a nechci ji dostávat. Zrovna tak jako je zakázaný spam. (A začíná se už konečně, zatím ve světě, tvrdě postihovat.) Tak jako je zakázaná (konečně) nevyžádaná letáková reklama plnící schránky.
"do mailu zapati s reklamou" - rovněž odporuje zákonu.
"Asi jako reklama ktera je u silnice" je v souladu se zákonem a nezneužívá moje komunikační prostředky.
S plnymi usty boje proti obtezovani bezbrannych
Ktery jednim dechem nevahas uverejnovat telefony lidi aby byli obtezovani
Hod tedy rovnou kamenem
Cely tvuj projev budi dojem urazeneho ditete, ktere tluce pestickami do polstare
Nechces reklamu, odhlas si ji, informuj sve zname at si za sms tobe zaplati a je to v pohode (jiste budes tak oblibeny, ze nebudou vahat ani vterinu - pozn.toto je spekulace)
Dekuji za udaje, ktere jsi o sobe zverejnil - O Nechapavy
Nerozumim prvni vete ... Meho projektu? - kdybych to podnikala ja, tak ted neoplyvam casem pro uklidnovani adolescentu..
Takze to srhneme. V zakone č. 40/1995 Sb. je fraze "šíření nevyžádané reklamy, pokud vede k výdajům adresáta nebo pokud adresáta obtěžuje". Me bilboardy obtezuji snad nejvic. Znamena to ze jsou nezakonne? Samozrejme ze ne. Selskym rozumem ze da i s velkou pravdepodobnosti rici, ze situace kdy vam mail od kohokoli kdo pise za sebe a vam a ma tam prilepenou reklamu se kterou odesilatel souhlasi tak neni koho postihnout, protoze operator neni ten kdo o sve vuli neco siri. To jste ten zakon zcela nepochopil.
Zajimava je i situace kdy vam CEZ posila ucet za elektricky proud a cely zbytek faktury je pokryt reklamou na treti subjekty. Tady si dovedu predstavit ze to nekdo muze napadnout, ale velkou sanci bych take nedaval. Se schrankami a maily mate pravdu o tom to je.
Obavam se ze vam unika pointa. Souhlas odesilatele s reklamou je sice mozny, ale tyka se vztahu odesilatel-operator. Typickym prikladem takoveho souhlasu je reklama na www strankach. Nechces reklamu, necti je, volba je na tobe. Postizenym v pripade sponzorovanych SMS je ale prijemce, ktery souhlas s prijmem reklamy nedal a zadnou cinnosti si reklamu nevyzadal. Proto je evidentne nevyzadana a jak uz nekdo zminil podle zakona o reklame nezakonna.
Navic podle mych poslednich poznatku je touto formou sirena i trikova reklama "zavolej mi na xxx-xxxxx" a to povazuji za velmi neeticke, rekl bych primo sproste :-) Ten kdo tuto reklamu zajistuje (MIA a.s.?) zrejme nema zadne moralni zabrany.
situace kdy vam CEZ posila ucet za elektricky proud
Chlape, vy mate asi vlastni fabriku nebo bydlite vedle elektrarny :-) Nevim, jak vam, ale vetsine lidi v teto zemi posila ucet nejaka regionalni distribucni spolecnost, nikoliv CEZ.
Pointa je v tom, ze operator nic o sve vuli neposila, nemuze byt tedy za neco takove trestan. On je technickym garantem systemu - zprostredkovava to. On udela vztah s dalsim subjektem a nabidne mu, ze on nemusi platit za sluzbu, ale plati reklamou kterou ale rozsiruje dobrovolne nekdo jiny. Kazdopadne elegantni reseni je volitelne zablokovat lidi kterym se to nelibi na prijem jinych nez placenych SMS, respektive vesem to zakazat a volitelne to povolit.
Hlavne ale nechapu paralelu s WWW. Nechces? Necti? Nechces cist reklamu v SMS? Precti si co je pro tebe a zbytek necti. Vy vpodstate pozadujete aby z WWW zmizely bannery protoze jste prijemcem nevyzadane reklamy a navic - mate naklady - konektivitu. Kdyz vam vadi reklama na WWW nechodte tam, kdyz vam vadi reklama pres SMS nectete ji. Vase argumentace by byla spravna kdyby za kazdou SMS kterou vam nekdo posle, poslal Eurotel dalsi - svoji SMS s reklamou. On vam ale nic neposila jak jsem psal.
Tak je to vyreseno.
Vcera dostal nas generalni s 8(!) hodinovym spozdenim SMSku od sve dcerunky, ve ktere mu sdelovala ze pisemka z biologie dopadla za 4 ;-) a k tomu Eurotel pripojil hlasku o Dobrych zpravach, takze se slusne receno ponekud rozcilil.
Dnes po porade, na ktere jsme mu nebyli schopni vysvetlit, kam se podela profesionalita a kvalita za kterou jsem byli ochotni priplacet, prechazi cela firma (138 pausalu + cca jednou tolik karet partneru) k Oskarovi i s vedomim nekterych komplikaci, ktere to obnasi.
Preji Eurotelu mnoho stejne spokojenych zakazniku a zakaznikum preji, aby vzali rozum do hrsti a zachovali se trzne.
Jinak k te WWW reklame - proti ni nic nemam a vyzadam si ji tim, ze pristoupim na konkretni stranky, je tedy nutna moje akce. Aby me Eurotel vnutil reklamu je vsak potreba akce nekoho jineho, akce kterou nemohu ovlivnit. Pokuste se tento rozdil pochopit.
Vida, já jsem si dosud myslel, že tyhle pohádky, jak na základě okamžitého naštvání celá firma o desítkách až stovkách zaměstanců bez přemýšlení a bez analýzy odešla k Oskarovi
jsou specialitou diskusí Mobil serveru a Mobilmanie
Tak trochu jinak: být zaměstnancem firmy o více než sto zaměstnancích, jejíž generální takto s rozvahou rozhoduje o změně firemního operátora, začal bych se neméně rychle ohlížet po místě u firmy s rozumnějším vedením. A vůbec by nezáleželo na tom, o kterou ze šesti možných dvojic operátorů by se jednalo. Protože bych měl důvodné podezření, že stejně impulsivně bude dotyčný dělat i jiná důležitá obchodní rozhodnutí.
Mimochodem - je to pár týdnů předtím, než Eurotel s SMS šlápl do h...., co mi jeden majitel Mobil shopu doporučoval přejít s celou firmou k Oscarovi. Údajně má nyní pro firmy nejlepší podmínky. A nebylo to proto, že bych to u něj měl pořizovat, bavili jsme se o tom náhodou.
Takže jak se zdá, pan generální rozhodl správně.
U Eurotelu a T-Mobilu začíná platit: "Když žereš, tak nemlaskej".
Předpokládám, že se generálním nestal jen tak pro nic za nic.
Takže to jistě zvažoval už dřív a toto byla poslední kapka.
Samotného mě u Eurotelu drží snad jen setrvačnost. Jsme u nich od počátku (0601, 92-93?). Ještě dokonce z dob kdy se platilo i za příchozí hovory. Ale co je moc je moc. Pokud mám na výběr lepší operátory a všichni moji obchodní partenři k nim přechází... Navíc zjišťuji, že tím pádem voláme čím dál víc do cizích sítí a tím i dráž....
V pondělí někoho pošlu k Oscarovi pro podmínky. Tuším mají dokonce nabídky pro firmy volání za 1,-.
Na webu nemusite cist stranky, na kterych je reklama. Na mobilu musite - jedine ze mate mobil, na kterem lze napsat script, ktery reklamu odstrani. Navic neni problem z webu 80 - 90% reklamnich baneru odstranit. Zakladnim krokem je napr. zakazat flash, popup okna ... . Lze zabranit nejen zobrazovani, ale dokonce stazeni te reklamy, cimz usetrite prenosove pasmo. Jenze na mobil Vam ta SMS prijde vzdy a Vy to nemuzete nijak ovlivnit.