Souhlasím s principem sponzorovaných zpráv. Dnešní svět tak funguje a holt se stím musíme smířit. Jen ten poměr se mi nezdá... Kdo by poslouchal třeba rádio nebo televizi, kde by byl poměr mezi reklamou a pořady 100:60? Spíš to vidím tak, že tady si nechal Eurotel prostor pro ústupek, doufejme...
Také by nebylo špatné nabídnout platícím zájemcům odesílání bez reklam.
Já třeba odesílám 1-3 SMS denně. T-mobile nemám, takže mě dost mrzí jejích způsob omezení. Ťukat zprávy přímo do mobilu a ještě za to chtít takové peníze, aniž bych měl záruku, že požadovanou službu dostanu (občas SMS nedojde) je dost předpotopní řešení.
Antispamová opatření jsou jistě třeba. Také proto, že se nějaký robot může zacyklovat. Stalo se mi to při odesílání z PC, ale také jsem viděl, že z brány došly desítky stejných SMS. Celkový počet odeslaných zpráv na jedno číslo, zbytek pak možno přečíst přes webové rozhraní je myslím dobré řešení. Ještě bych chtěl podotknout, že omezení posílat v určitých intervalech z jedné IP adresy omezuje značně uživatele za proxy bránou. Taková SMS brána je pak pro uživatele bez robota typu SMSGateKeeper v podstatě nepoužitelná.
To vsak muze byt reseni jen pro nekoho. Treba pro mne by to znamenalo, ze vybehnu na ulici, budu aspon pet minut hledat automat, jeste k tomu kupovat kartu mnou nenavideneho Telecomu, abych usetril (1-2)Kc? Ani me nehne ;-)
Navic mi prijde absurdni, aby nejlevnejsi SMSky nepochazely od operatorovych webovych rozhrani. Tam totiz ja osobne ocekavam nejnizsi naklady pro operatora. Minimalne proto, ze usetri jednu radiova cesta mobil->SMSC. Vezmu-li v potaz tedy SMSky do vlastni site, usetri se 1/2 nakladu na radiovy provoz, propojovaci poplatky jsou nula a jedine naklady, ktere tam tedy budou, jsou za zpracovani SMS centrem. Vychazim z toho, ze nakladova cena SMS =
cena za cestu SMSky z mobilu na SMSC + zpracovani SMSC + cena za cestu SMSky z SMSC na mobil + propojovaci poplatky.
Pravda, u weboveho rozhrani tam bude jeste pomerna cast za webserver, jeho udrzbu a naprogramovani, ale i tak si myslim, ze do vlastni site by se operator BOHATE vesel s cenou 0,30h/SMS a jeste by na tom vydelaval (ostatne podivejte se na ceny SMS do vlastni site u nekterych - nedotovanych - Oskarovych tarifu).
Cena za sluzbu se ovsem netvori pouze podle nakladu, ktere s ni firma ma. Prihlizi se take k poptavce - pokud bude pro zakaznika prijemnejsi posilat sms z webu nez z telefonu, bude ochoten za ni zaplatit vic. Cenu na uroven nakladu muze tlacit dolu akorat fungujici pruzna konkurence.
Souhlasim, ja odhaduji naklady na jednu odeslanou smsku do site operatora zhruba na 3 halere! Ale nevycitam opertorum, ze je prodavaji za korunu+, business se dela pro profit, nefnukejme, ze nedostavame v pracovni kantyne obedy za 5 Kc, nejsme v komunismu....
Ja nefnukam, pouze jsem vysvetlil, proc bych cekal, ze operator pro placene SMSky z webu nasadi nejakou opravdu zajimavou cenu, aby on vydelal a zakaznici byli spokojeni.
Business se dela pro profit, to je jasne, ale zase razim heslo "vseho s mirou". Pokud je naklad na SMSku 3h realny, tak prodavat tuto SMSku za napr. 3Kc je jako prisadit si 10000% rabat. Bezny rabat byva 20-30%, ale 10000%, to je jako kdybych koupil mys k pocitaci za sto korun a prodaval ji za deset tisic.
Neresme, ze v absolutnich cislech to dela halere, ale to, ze rabat v radu desitek tisic % mne prijde nemravny. Nic vic a nic min.
Ale tak nízké náklady má mobilní operátor se všemi typy hovorů. Vzduch je zdarma. Jedna ústředna(vysílač) nepřekračuje náklad 5 milionů a propojení mezi vysílačem a telefonním aparátem je plně v režii zákazníka.
minuly rok sme pripravovali jeden projekt pre slovensky Eurotel. Clovek z marketingu ET-SK nam ukazoval nejake materialy podla ktorych mali celkove naklady na jednu sms-ku okolo 0.40 SKK (cca 0.30 CZK) .. my sme totiz chceli robit projekt systemom ze zakaznik bude mat aplikaciu (infoservis) zadarmo ...
tam sa brali do uvahy vsetky investicie, naklady na prevadzku, licencie a pod ...
Teď je ale otázka jestli i tato SMS brána vydrží. když totiž budu psát stejně dlouhe SMS jako dřív nepošle ji Eurotel 1 jako dřív ale třeba 3 protože kvůli reklamě se to tam prostě nevejde. A dojde tak k trojnásobnému přetížení SMS centra.