To je zase nějaká zmatená novinářská zkratka, píšete "nejsledovanější" ale srovnáváte podíly na publiku místo počtu sledujících lidí (od jehož se odvíjí výnosy), a který závisí mimo jiné na počtu obyvatel. Nemám přesná čísla, ale vzhledem k tomu že v Bulharsku, Slovinsku, Slovensku je o desítky procent méně obyvatel, podíly na publiku větší o jednotky procent nic nezmění na tom, že na Novu kouká nejvíc lidí a je tedy nejsledovanější.
Ano, správně by měl znít titulek "Nova už nemá největší podíl na dospělém publiku ze všech televizí skupiny CME", ale uznejte, že to by bylo nekonečné. V titulcích se používají novinářské zkratky, z obsahu zprávy je jasné, o čem je řeč. Smiřte se s tím, že titulky nikdy nebudou moci říci všechno naprosto přesně.
Ze textu zprávy to právě že taky není jasné, tam se stále opakuje teze o "Pozici nejsledovanější televize v rámci skupiny CME". Problém je spíše už samotná zpráva, která je fakticky o ničem, porovnání hrušek a jablek je prostě nic neříkající. Nebere to v ohled jak se na různých trzích daří digitalizaci a jak tak vzrůstá variabilita apod.
Váš zavrhnutý návrh titulku je jen o 7 znaků delší než ten co jste nakonec zvolil, stačí vynechat "dospělém" a je hned kratší.
Napsat v nadpisu "podíl na publiku" místo "podíl na dospělém publiku" a pak to vysvětlit v článku je IMHO přípustná novinářská zkratka. Napsat v nadpisu "sledovanost" místo "podíl na dospělém publiku" a v článku to nijak nevysvětlit je dle mého soudu nepřípustná fabulace.
Kdyby jen jeden, to je na Digizone skoro každý. :-D Pracujte pořádně a nemáte problém. Ale chápu že pravda a fakta se špatně prodávají, tak se tomu občas musí pomoct. ;-)