Kdyby jen jeden, to je na Digizone skoro každý. :-D Pracujte pořádně a nemáte problém. Ale chápu že pravda a fakta se špatně prodávají, tak se tomu občas musí pomoct. ;-)
Napsat v nadpisu "podíl na publiku" místo "podíl na dospělém publiku" a pak to vysvětlit v článku je IMHO přípustná novinářská zkratka. Napsat v nadpisu "sledovanost" místo "podíl na dospělém publiku" a v článku to nijak nevysvětlit je dle mého soudu nepřípustná fabulace.
Ze textu zprávy to právě že taky není jasné, tam se stále opakuje teze o "Pozici nejsledovanější televize v rámci skupiny CME". Problém je spíše už samotná zpráva, která je fakticky o ničem, porovnání hrušek a jablek je prostě nic neříkající. Nebere to v ohled jak se na různých trzích daří digitalizaci a jak tak vzrůstá variabilita apod.
Váš zavrhnutý návrh titulku je jen o 7 znaků delší než ten co jste nakonec zvolil, stačí vynechat "dospělém" a je hned kratší.
Ano, správně by měl znít titulek "Nova už nemá největší podíl na dospělém publiku ze všech televizí skupiny CME", ale uznejte, že to by bylo nekonečné. V titulcích se používají novinářské zkratky, z obsahu zprávy je jasné, o čem je řeč. Smiřte se s tím, že titulky nikdy nebudou moci říci všechno naprosto přesně.
To je zase nějaká zmatená novinářská zkratka, píšete "nejsledovanější" ale srovnáváte podíly na publiku místo počtu sledujících lidí (od jehož se odvíjí výnosy), a který závisí mimo jiné na počtu obyvatel. Nemám přesná čísla, ale vzhledem k tomu že v Bulharsku, Slovinsku, Slovensku je o desítky procent méně obyvatel, podíly na publiku větší o jednotky procent nic nezmění na tom, že na Novu kouká nejvíc lidí a je tedy nejsledovanější.