Dobrý den,
jsem v diskusním fóru několikrát přímo adresován, vyjádřím se k jednotlivým věcem souhrnně.
1. Předem bych rád poděkoval GŘ Vltava Stores panu Koždoňovi za korektní a věcnou odpověď, na které si vážím toho, že se nesnaží zakrývat či zamlžovat existující problémy Vltavy.
2. Vláďa Švehla se ptá na prodej neprodejních titulů. K tomu: a) úsilím odběratele je vždy sjednání smluvních podmínek, které umožňují vrátit dodavateli neprodejné zboží výměnou za nové či alespoň jeho část, ovšem v určité lhůtě. Jsem si jistý, že i Vltava tyto možnosti měla, je otázka, zda nebyla lhůta prošvihnuta atd. Obecně internetové obchody nakupují na sklad pouze zboží, které vykazuje určité pohyby, ostatní se objedná až v okamžiku, kdy "je prodáno", kdy jej objedná zákazník. U některých titulů ve výprodeji bych o tom pochyboval.
b) když už se stane, že zboží není prodejné a není možné jej vrátit, jsou možnosti, které jsme používali: I. Nabídnout jej jako prémii k jinému nákupu z daného oboru (tj. podnítím zákazníka k nákupu dražšího, cennějšího zboží), II. Vytvořím různé "akční balíčky", ve kterých je zboží žádané i "nežádané" (toto jsme často dělali v CPressu s nemalým úspěchem). III. Pokud všechno selže, raději odevzdám zboží do sběru, než abych se před zákazníkem ztrapňoval.
3. Šíře sortimentu jsem si vědom, ale ona moc na věci nemění. Jde prostě a jednoduše o větší množství dodavatelů... tohle má každý velký internetový obchod. Napojení na IS je otázkou propojení engine Vltavy s Navision (nevím, jaká je tam nyní verze), což je standardní věc, není z toho potřeba dělat stavbu kosmické lodi.
4. Otázka výběrového řízení. Neviděl jsem zadání, neviděl jsem kritéria a rozhodování. Pouze z třetí ruky (a tedy bez jakékoli záruky) jsem byl informován, že zde již několikrát zmiňovaný dodavatel, který zakázku neobdržel ,nabídl několikrát nižší cenu, než za jakou systém realizoval jiný dodavatel. Ale berte toto prosím jako naprosto nepotvrzenou zprávu z třetí ruky, bylo by nicméně docela vhodné, kdyby se zde k tomu zainteresovaní vyjádřili.
5. "Kopání do dítěte/Pomsta". Jak tu už tuším Holda uvedl, společnost InternetShops a.s. jsme prodali dříve než Computer Press fondu Genesis a zcela jinému majiteli než Computer Press. Jsem rád, že zde mohu uvést, že prodejní proces s fondem Genesis byl naprosto korektní a přátelský, právě tak jako moje veškeré pracovní styky s pracovníky fondu, takže v tomto nemám nejmenší důvod si stěžovat, natožpak si nějak "kopat". Akcie společnosti Vltava Stores nedržím už dva roky - což je určitá doba, po kterou jsem dění ve firmě nijak nekomentoval - ale myslím, že už by mě dnes nikdo nemusel vyčítat to, že se k Vltava Stores vyjadřuji právě tak otevřeně, jak k čemukoli jinému (na www.bloc.cz, odkud je tento článek přebrán).
6. Rád také uvádím, že Vltavě a jejím lidem, mezi kterými mám řadu přátel, nadále fandím, neboť to samozřejmě zůstává "moje dítě", byť je nyní už vyvdané :), a myslím, že konstruktivní kritika - o kterou se snažím - může dobře řízené společnosti pouze pomoci.