Vlákno názorů k článku Nové peoplemetry změří sledovanost do devíti minut, slibuje šéfka Mediaresearch od lahvon - A jak myslíte že se asi měření na...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 11. 12. 2011 14:20

    lahvon
    A jak myslíte že se asi měření na straně serveru dělá? :)
    Jistě že to dělají nezávislé firmy. Měří se tak prakticky všechny weby, které měřit sledovanost/čtenost/návštěvnost/prokliky potřebují.
  • 9. 12. 2011 20:06

    xsc
    Řekl bych, že důležitý je ještě další důvod. Data o sledovanosti nezajímají jen provozovatele, ale také prodejce reklamy. A pro ty je rozhodně lepší, když jim je poskytne nezávislá firma, než provozovatel, který je na příjmech z reklamy závislý.
  • 6. 12. 2011 8:39

    Tereza Šimečková
    Hlavním důvodem je zájem změřit kombinaci mediálního chování přes různé platformy. Například získáme informace kolik a jaké osoby sledovaly nějaký televizní pořad (třeba díl nějakého seriálu) "klasicky" a kolik z nich si pustilo tento pořad (třeba další díl) i na internetu. Nebo zjistíme skupinu osob (včetně sociodem. údajů), které viděly hlavní zprávy nějakého dne na nějaké stanici kdykoli i v průběhu několika dalších dnů - a je jedno, jestli živě, jako zpožděné sledování (timeshift), jako živý stream nebo z online archivu.

    Druhým důvodem je měřit vysílání jedním (metodicky stejným) způsobem, aby data z různých (nejen) online platforem byla vzájemně porovnatelná.

    A nakonec třetím důvodem je, že internet sám (stejně jako IPTV) má velkou schopnost změřit (nikoli vzorek, ale) "masu", ale většinou má naopak problém s určením vztahu této masy a české populace. Např. znáte soubor IP adres či cookies, ale nevíte, kolik je za nimi skutečných osob, znáte data o stažení z IPTV, ale nevíte, kolik a kteří členové domácnosti se na získaný program dívali.

    I v ostatních evropských zemích se tyto informace o mediální konzumaci (nezávisle na platformě) začínají kombinovat. A pokud pro ně české televizní stanice najdou obchodní model, stanou se nejspíš jednou součástí hlavní "sledovanostní měny".
  • 6. 12. 2011 0:33

    lahvon
    .. ale proč by si provozovatel streamovaného obsahu skrze Internet měl platit nějakou pochybnou formu měření sledovanosti, když sám z podstaty věci má naprosto dokonalé informace o tom, jaké jeho pořady a kdy byly sledovány? :)
    A je jedno, jestli jde o archiv v ivysilíní ČT, o živý stream ČT24 a nebo o VoD platformu HBO GO.

    U IPTV mi obecně přijde, že by provozovatel IPTV měl mít možnost získávat přesné údaje o tom, který program tomu kterému uživateli v ten který čas posílal.

    Jediné co na sebe divák proaktivně nebonzuje je jeho věk. Aby si to na nově uměli zařadit do správného koláče.
    Na druhou stranu, na počítači je to relativně malý problém.
    Stačí na web přidat nějaké logování, a uživatele nechat vyplnit svůj profil. A pak se smířit s tím, že někteří to nevyplní, nebo vyplní nesmysly.
    Každopádně mi to pořád přijde jako relevantnější údaj o sledovanosti, než dopočítávaný statistický údaj z nějakého náhodného vzorku.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).