Už příliš nevěřím tomu, že Febio TV někdy vůbec začne vysílat. Vypadá to, že je to pro Feniče příliš velké sousto, stále hledá investora, nemá lidi a ač před tím bombardoval sdělovací prostředky svými články, vyjádřeními a hrozil arbitrážemi, tak najednou není podle něj kam spěchat a je dost času. Jeho konkurentem po obsahové stránce vysílání (vedle Novy a Primy) bude TV Barrandov a pokud ta skutečně začne vysílat v prvním pololetí tohoto roku, tak získá diváky, které se už Feničovi nepodaří přetáhnout k jeho televizi. Očekávám spíš, že tak přibližně do roka Fero Fenič oznámí, že projekt Febio TV odpískal. Podobně skeptický jsem i k Pařízkově TV Pohoda.
Fero me zklamal, ale stale mam nadeji. Pohodu jsem ani neplanoval sledovat, a jestli nejakym zasahem z hury sezene penize na start, tak podle me skonci velmi zahy. Detsky reklamy nemuze byt tolik a na teleshopping asi deti taky nekoukaj... Ackoli me napada, ze by se mohla casem spojit s nejakou novou televizi a byt denni televizi a vecerni program by byl te dalsi stanice - takhle to resi nektery detsky kanaly v zahranici.
Nicmene asi opet odlozim nakup DVB tuneru do pocitace.
Můj názor? Óčko už zůstane (aspoň v Praze) v muxu B, jen přejde plynule na řádné vysílání. Tam už není co měnit. TV Barrandov a Z1 začnou do půl roku v muxu C (doufám, že vysílače tohoto muxu pak budou mít větší výkon, aby se daly bez problémů ty programy chytat). Febio TV a TV Pohoda to můžou asi odpískat, nebudou na to mít prachy. Větší šanci dávám některým nováčkům, kteří chtějí začít vysílat po satelitu, a pak stávajícím velkým hráčům na trhu (druhý program Novy, Primy, popř. plánovaný další kanál ČT - ČT5 jako obdoba německého "ZDF Theaterkanal"). Na každý pád to bude ještě pár let trvat, než se u nás TV trh stabilizuje.
Naopak děti a teenageři jsou jedna z nejsnáze ovlivnitelných diváků reklamou. Pak nebudou stát o nic jiného než o přiblbé Bárbíny, Keny a nesmyslných postaviček z krátkodobě úspěšných animovanych filmů. Ono už teď je problematické přesvědčit je, že místo Bárbíny je lepší tato panenka, která splní úplně stejný účel za nižší cenu. Obyčejný jogurt nebo puding nechtějí, touží po Pinguinech, Kinder Surprise, Coca Cole a dalším xindlu, takhle se dá pokračovat dál.Pánovi přeju do budoucna spokojené a blbosti nevyžadující děti.O teenagerech nemluvě.
Výchovou to není. Dítě se pohybuje v kolektivu TV odchovaných dětí v MŠ, ZŠ a ty mu nemůžeš doma odepírat sledování TV dětských pořadů. Sami jsme vyrostli na Studiu Kamarád, Pinýrské vlaštovce(live performance Team, Tublatanka, Olympic atd), Trianglu, Magionu, Vega... Rozdíl je pouze v tom, že TV teď vysílají reklamy, které dítě ovlivní, bez ohledu na výchovu. Je tu řešení, Večery pod lampou, s knihou. Ale to by dítě ve škole trpělo a těžko by si mohlo hledat témata na Želvy Ninja. A i kdyby, stejně v kolektivu bude polovina dětí žužlat kinder vejce nebo ťukat na mobil. Sám jsem strašně chtěl vajíčka s vlkem a digitální hodinky s americkou hymnou...Dnes jsou děti agresivnější, nejen v chování, ale i ve svých potřebách. Spolužák jenom četl, všude, doma, ve škole, tv ho nezajímala a byl černá ovce třídy, děti si na něm vybíjely mindráky nejen slovně, ale občas i fyzicky. A to byla doba totality.
O tom se dá polemizovat ještě hodně dlouho, ale nastavené ideály o výchově rozbije brzo návštěva MŠ, ZŠ. Ty můžeš jenom korigovat a dělat kompromisy tak, aby se vlk nažral a koza zůstala celá.
Reklama zaměřená na děti by měla být zakázaná, stejně jako je na alkohol a cigarety.
Já to vidím jako komentáře k nejnovějším "zprávám" přímo od pramene, ze stanic ADT a ty, pokud se nemýlím, budou vysílat, pokud budou vůbec vysílat, určitě jen digitálně (T/S).
Hlavním zdrojem financování nových stanic budou reklamy a proto někoho zákonitě znepokojuje právě třeba vliv TV reklamy na vlastní děti. Souvislosti já tedy vidím.
Bez reklamy to u komerce asi opravdu nejde, ale když se mohly oželet vysoké příjmy z reklam na kuřivo a alkohol, mohla by se "nějak" regulovat i reklama specielně působící na děti. Možná by se, při trošce snahy, mantinely daly najít.
S rukou "na hlave" si dovolim nesouhlasit. Takove praci prostredky nebo treba bulvarni tisk, jsou tusim idealni pro cilovou skupinu zeny 30+ ;-). Ze nejen koureni, ale i nestridme pojidani preslazene cokolady je zdravi skodlive, je uplne jasne a muze v ni byt treba tuna suseneho mleka :-)). Ja bych zakazal hlavne reklamu behem detskych poradu (myslim ty pro mensi deti, tak do 10-12 let), a mam pro to srozumitelny argument. Deti obvykle nemaji vlastni zkusenost a netusi tedy co je pravda a co jen marketingovy trik. Jsou pak snadnou obeti a pozadovani splneni nesmyslneho prani pak pusobi frustraci, bud ditete nebo jeho rodicu (moznost "bez ujmy" v zasade neexistuje).
Nevim, nevim. Moji mladší sourozenci nebyli takhle ovlivnitelní. A já v pubertě taky nebyl. Spíše jde primárně o výchovu a sekundárně o to že malé děti závidí těm druhým a je pro ně těžké se bránit. Je fakt že jsme rozumově byli všichni trochu jinde. Byl jsem vychováván racionálně směrem k jiným hodnotám než spotřebně.