Nové trendy na britském televizním trhu: Jak si udržet mladé diváky?

3. 3. 2015
Doba čtení: 5 minut

Sdílet

Podle výroční studie britského regulačního úřadu Ofcom živé televizní vysílání sleduje ve Velké Británii jen asi polovina mladých ve věku 12 – 15 let ve srovnání s 69 % všech dospělých.

Velká televizní obrazovka je stále nejpopulárnějším způsobem, jak sledovat televizní obsah, ale i tablety a další zařízení získávají stále pevnější půdu pod nohama, a to nejen v Americe, ale i na dalších, především vyspělých televizních trzích, jako je například ten ve Velké Británii.

Díky ohromující explozi kanálů, platforem a zařízení bylo tradiční televizní vysílání v posledních letech postaveno doslova na hlavu. Boom nových technologií představuje obrovský tlak nejen na broadcastery, ale i na tvůrce obsahu. Jejich cílem je zjistit, jakým směrem obrátit pozornost, aniž by byla ohrožena jejich nabídka. Je však možné specifikovat některé jasné trendy.

Odliv mladší generace postihl i Velkou Británii

Podle výroční studie britského regulačního úřadu Ofcom (sestavené na základě "digitálního sedmidenního deníku") živé televizní vysílání sleduje ve Velké Británii jen asi polovina mladých ve věku 12 - 15 let ve srovnání s 69 % všech dospělých. Stejná mladá cílová skupina také tráví 20 % svého času sledováním krátkých videoklipů prostřednictvím sociálních sítí.

Mladší generace se přemísťuje od dlouhodobé formy živého televizního vysílání spíše k formě streamování a catch-up. Fenomén tohoto trendu neustále sílí, říká Susie Buckridge, produktová ředitelka online televize Youview. „Za dva roky, co Youview zahájila své vysílání, jsme zaznamenali nárůst „nahrávek na vyžádání“ (on demand nahrávky) na průměrných 3 500 000 každý týden. Navíc více než polovina zákazníků Youview si prohlíží 4 x 30minutové on-demand televizní programy každý týden."

Jeho názor sdílí i Clifton: „Nabízí-li druhá obrazovka lepší program, pak bychom toho měli spíše využít.“ Jako příklad přitom cituje aplikaci Antiques Roadshow, která nutí lidi komunikovat o tom, co právě viděli v televizi - http://www.pbs.org/wgbh/roadshow. „Nutit lidi sledovat televizi starým způsobem je hloupost a je to naprosto nemožné.“

CIF25

Další velmi populární britská show Strictly Come Dancing (http://www.bbc.co.uk/programmes/b006m8dq) nabízí spoustu zábavy. „Vyžaduje sledovat pořad ve stejné době jako všichni ostatní a potom o tom diskutovat. Zde je národ sjednocen sledováním obrazovky stále tím tradičním klasickým způsobem.“

Volně přeloženo podle článku Nicoly Smith z www.broadcastnow.co.uk

Autor článku

Autorka se dlouhodobě zabývá médii, v minulosti působila mj. v redakcích odborných časopisů Strategie a Marketing&Media

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).