... vždyť dnes má Nova co? Drahou Ulici (s nižší sledovaností) a Ordinaci (s rozkmitanou sledovaností). Dále Gympl sro., u kterého Nova určitě čekala sledovanost 1,5-1,7 mil., ale musí být ráda i za 1,0 mil. V čem však tkví onen problém: dobré je zeptat se, kolik Kč stojí vlastní tvorba na 1 diváka. A v tomto se obávám je lepší Prima, která byla vychována trhem nebo skutečností, že je až ta druhá (někdy třetí rok 1996 - 7 %) v pořadí. Nicméně jak jsem již někde napsal Nova udělala a dělá mnoho chyb:
- rozchází se s lidmi přijímanými redaktory,
- rozložila své zpravodajství do mdlého a rozplizlého,
- Dvořák jí zdá se s cca 20 lidmi, které přetáhl pěkně zatopil, Pistorius, který do Novy odešel jim navzdory odhadům některých spolukomentátorů asi moc nepomohl, (napadá mě rada: važte, jak se s výhledově bývalým ředitelem rozejdete)
- nasazování drahých akvizic do časů po půlnoci
- stále reprízy týchž seriálů. Proč nejsou vysílány ty premiéry z popůln očních časů?
- šachy s daty o sledovanosti (i kritika Dvořáka) - místo skupiny 15-54 skupina 15+, pak snad dokonce 4+, hlavně aby bylo nad 30 %. Teď již není úniku.
- nápad s vlastním měřením sledovanosti
- proč nevybudovali místo toho vlastní MUX? Aspoň by ušetřili. Mají na to peníze dnes? Asi už ne. A kdoví jestli budou mít. Určitě ne, pokud je bude CME stále tak oškubávat.
- vlastní tvorba byla několik let minimální (kritika částečně i Dvořáka - i když se za něj tvořilo, ale do archivu).
- zbytečně celoplošně vysílané předplácené MTV CZ a Nova Sport. Žádná veřejná data o sledovanosti = žádné peníze z reklamy. Několik předplatitelů to určitě nespasí. Sportovní licence byly vždycky drahé. Stačí se navíc podívat na to, že ČT má sport veřejný, v rámci povinného koncesionářského poplatku. Sport je i na Prima Cool, takže další konkurent. Možná mám nesprávné informace, ale Kindernayův sport (Galaxie?) nikdy nebyl ziskový.
- MTV CZ - drahá, zdytečná licence. Navíc je zde řada konkurentů televizí, i rozhlasů. Budu se opakovat, ale například
sledovanost Očka se pohybuje kolem 0,75 % (http://www.mediaresearch.cz/produkty-sluzby/mereni-televize/vysledky-mereni-v-cr/). Můj empirický odhad (nejsem odborník) je, že Očko má na své straně 60% hudebně laděných diváků. Odhaduji, že hudebních diváků je v ČR asi (možná víc) 1,25 %. Navíc fungují hudební rádia, která mají levnější přenosové cesty. Na hudbu Vám stačí jen zvuk. Často nepovedené klipy lidi podle mě klidně oželí. Český hudební divák/posluchač je navíc klasičtější - pop, rock a především přijímá české interprety. Má tohle MTV? Myslím, že ne. Proto (asi) příliš neprospívá.
- a zlatý hřebíček na závěr - zpoplatněné Voyo. Získali jen údajně 20% z plánu (100 tis.). To asi není dobrý ukazatel síly značky Nova. Nehledě na to, že se Prima začíná prodrávat ve sledovanosti čím dál častěji nad Novu. Kde je ten někdejší avizovaný Nova efekt, o kterém někteří diskutéři svého času mluvili. Například tady: http://www.facebook.com/primacool. To je ale rozdíl ve fanoušcích oproti 56 + 18 tis. (Nova+Cinema), že?
Není to tady až dnes. Tento trend je zde již minimálně rok a půl. Sarbu začal již v té době prodávat své akcie CME, které stále klesají. Odklad dřívěších splátek z ůvěrů a propouštění zaměstnanců, snižování platů externistům, minimum reklam i přes úspěšný lobbing Novy, která vzala na dvou kanálech ČT reklamu nepomohl. Inzerenti ČT totiž mířili na jiný typ diváka. Co to znamená? Nova bude dál vysílat ORDINACI, která ji spolu se zprávami drží nad vodou. Teď je nejvhodnější doba na to, aby ostatní soukromé stanice zaůtočili (pokud mají prostředky).
Na druhou stranu, kdo z nás nezačal v této době šetřit?
ohrozil nové projekty, takže kanály Fanda 2, Nova Zoo nebo Nova Doma nebudou v ohrožení? :D nedělat z lidí hlupáky (i ve zpravodajství) a kupovat normální pořady (né typu Superstar, Master Šéf + Ordinace 3, Ulice 5, Zvláštní škola atd.) a nedělat reklamní blok každých 10minut a půjde to zase nahoru ;)
nerozumíte psanému textu?
“Výsledky třetího čtvrtletí a výhled na celý rok 2012 naznačují, že naše trhy jsou stále v útlumu. Ve druhém pololetí roku 2012 nesplňují výdaje na TV reklamu naše očekávání. Třebaže se nám podařilo zlepšit kapitálovou strukturu a prodloužit splatnost dluhopisů, nedokázali jsme splnit své cíle prodeje a výše peněžního toku,”