Je zajímavé, pane Klosi, jak v úvodu zmiňujete, že v USA se nedabuje, ale pak se ve výčtu velkých zemí, kde se dabuje, zaměříte jen na Evropu a opomenete při tom pravděpodobně největší dabingovou oblast světa, kterou je španělsky mluvící část Latinské Ameriky. Tam se dabuje hned v několika zemích a to zpravidla pro celou oblast, někdy včetně USA, kde vysílá hned několik španělsky mluvených kanálů. V této souvislosti je také zajímavé zmínit, že tyto latinskoamerické dabingy se zpravidla nedostávají do Španělska a naopak, španělské dabingy se zpravidla nedostávají do Ameriky. Zajímavá situace ve srovnání s například Německem, kde se zpravidla dabuje pro všechny německy mluvící země, nebo Francii, i když, zde pozor, protože francouzské dabingy vznikají i v Belgii a často míří nejen po Evropě, ale i do Kanady a dalších mimoevropských zemí. Podobná situace, jako mezi Španělskem a Latinskou Amerikou, je však také mezi Portugalskem a Brazílií, kdy si také každá země dělá vlastní dabing.
Také nejsem zrovna příznivcem Filipa Švarce. Jeho hlas je příšerný a jeho hlasový projev ještě horší. Upřímně nechápu, jak se takový člověk mohl vůbec dostat do dabingu. Podobný problém mám třeba i s Petrem Burianem, který má podobný hlasový projev (i když přece jenom příjemnější hlas, to musím uznat). Ale asi nejhorší dabér, kterého jsem kdy slyšel, je Daniel Tůma. Ten na co sáhne, to zkazí. Ale s tím Bohdanem Tůmou souhlasit nemohu. To je prvotřídní dabér, který to opravdu umí. Stačí se podívat třeba na South Park, kde skutečně exceluje. Jediné, co dokážu pochopit, že někomu může na Bohdanovi vadit, je fakt, že je ho všude plno. Ale jinak k němu nemám moc výhrad.