Tak divaku (resp.) obyvatel s vysimi prijmy je v CR tak 10%. Cileni reklamy muze dal probihat k tem 80-90% lidi, kteri trou bidu z nouzi na ceste mezi zamestnanim a obyvakem s televizni obrazovkou :) (Pokud dohledneme dal, nez za Prahu) A nadale plati, ze cim chudsi clovek, tim lip z nej penize dostanes:)
Ale jinak vcelku souhlas. Spouste skupin obyvatelstva TV vpodstate nema co nabidnout.
Ja taky netvrdim nic jineho. Mame tedy stejne dojmy (nebo fakta:)))
Jen bych netvrdil, ze vyssi prijmova skupina je dulezita pro reklamu. Pro nekterou mozna, ale rekl bych, ze drtiva vetsina reklamy (a tedy i prijmu) je na produkty/sluzby pro "bezne lidi".
máte dojmy, fakta jsou jiná. nejvíce placené TV (kabel+satelity) je v oblastech, kde je největší nezaměstanost a "bída s nouzí"...obyvatelé s vyššími příjmy nemají na TV čas, pracují.
dobrá reklama je vždy cílena a oslovuje ten segment trhu, kde jsou možní kupci - CocaCola na každého, Pivo na pivaře, golfové potřeby na golfisty. Podle toho volí cestu, jak se k těmto lidem dostat - Coca cola kdykoliv, kdy je největší sledovanost, pivo třeba o fotbalové přestávce a golfové hole či hodinky rolex při přenosu z golfu atd. Takže reklama cílí na chudé i bohaté, ale máte pravdu, že RolsRoyce nedělá reklamu na nový model v televizi o přestávce ligy mistrů.
Golf a značkové hodinky představují podobnou zájmovou skupinu pro inzerenty. Je to většinou nadstandard pro zákazníky s nadstandardními příjmy a s nutností se prezentovat právě golfem, značkovými hodinkami, ošacením, botama, účastí na specifických společenských akcích a přiměřenou kategorií auta.
doby kdy měla Nova 49% jsou definitivně pryč. S rozvojem kabelu, satelitu a IPTV i Češi (tak jako velké země již hodně let) přecházejí na sledování tématických programů a Nova se snaží zachytit trend - Nova Sport, Nova Cinema, MTV, což je mslím dobře, ale je otázkou zda to bude stačit.
A navíc s nástupem internetu a dalších aktivit počet TV diváků klesá obecně. A hlavně klesá podíl diváků s vyššími příjmy, tedy důležitá cílová skupina pro reklamu. V důsledku toho všeho Nově klesají příjmy a mocně zisk.
Vy už jste viděl televizní reklamu na RolsRoyce? :-) To tam bylo v marketingu asi zrovna nějaké nemehlo. :-D Mimochodem, co mají hodinky společného s golfem?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).