Je to smutny, ale nic se s tim neda delat.
Majitel ma pravo byt trotl, protoze je trotlem za svoje penize.
A jestli jde opravdu o Cinema City, tak diky tomu ze se stali monopolem a zvedli ceny na neunosnou uroven, sami se pripravuji o zakazniky.
Vydelavam nadprumerne, do kinema jsem chodival casto, Palace jsem mel rad, ale 180 CZK za listek je uz i na mne hodne. To uz se vic vyplati IMAX (pro 3D filmy). Kvalita je rozdilna jako nebe a dudy a rozdil v cene je pri tyhle palbe jiz zanedbatelny.
Pokud se jedná o multiplex Palace Cinemas, tak jejich prapůvodní systém měl taky chybky. Ale byli slušní a za ohlášení chyby dali lístky do kina :-)
Těžko říct co za tou akvizicí bylo, ale třeba ten původní supers systém měl neúnosně vysoké náklady. Když nejsou ve firmě peníze tak nějaké propadlé vouchery nejsou až tak zásadní problém. Nevíme dost na to abychom mohli soudit jak moc je v článku popsaný chasos na místě nebo ne.
Popsana situace je dost extremni, ale jiz jsem s podobnou setkal. Za 15 let praxe v IT bezpecnosti a auditu jsem videl leccos.
Nazor, ze majitel firmy si muze delat co chce, protoze je to jeho firma je spravny do te doby, dokud nezpracovava data o me osobe, osobni udaje, nebo cisla platebnich karet.
Videl jsem firmy, ktere bez skrupuli evidovali cisla karet a mely je ulozene ne nezabezpecenych serverech.
Jako auditorovi mi klienti bez skrupuli predavali velmi duverna data pres uschovnu.cz absolutne nezabezpecena. Bohuzel bezpecnostni povedomi je velmi nizke a spolehani se na "to se nam nestane" je rozsirene.
Nedalo mne to a koukl jsem se na web a věcí okolo něj. Web končí u VSHostingu na TTC nyní již NIX5, takže potud vše ok. Vlezl jsem na stránky to bylo ještě v pořádku. Po klikání na jednotlivá tlačítka už začala legrace. Informace se zřejmě natahuí odjinud a prodlevy jsou opravdu markantní. Než se proklikám z jednoho konce na druhý mám teprve druhou stránku. Na stránce zůstávají viset v zobrazovacím okně informace z předchozích oken. Vyzkoušel jsem v IE, Firefox, opera a Google chrom. Někde rychleji někde ještě horší pokud beru za základ Firefox. Dále jsem pak odzkoušel i kontakty mnohé jsou neaktualizované a potvrzují příspěvek.
Co se týká autora článku podíval jsem se na to tak, že tam pracoval a snažil se udělat maximum což se mu zřejmě vedlo. Fungovalo to všichni byli spokojení jak majitelé tak i zákazníci. Noví majitelé se rozhodly ušetřit kdekoliv a za jakoukoliv cenu. Pokud to tam autor článku budoval nějaký ten Pátek celkem rozumím tomu, že je naštván když někdo přijde a nesystémově rozkope něco co funguje do stavu kdy to přežívá. Pokud to bylo drahé jde to udělat jistě levněji a funkčně ovšem jinak než to zde popsal autor a to jak to pořešili noví majitelé. Ušetřit se dá třeba na konektivitě neberu služby od ČRa nebo GTS, ale seženu si několik lokálních ISP cena se dostane na 50% stávající a i za tyto peníze budou takovémuto odběrateli nosit menší ISP zlatá vejce a modré z nebe. Vezmu gro funkčního a překopu to k obrazu svému data na webu by vzhledem k rychlosti načítání odpovídali opravdu dotahování dat z PL.
To se občas stane, když si to člověk po sobě čte a rozhodne se na poslední chvíli změnit nějakou formulaci. :-) To mně se spíš zvedá žaludek z nestvůrného brnismu "to stejné", který nemá v češtině co dělat a není opodstatněný ani v případě, že se píše o výpadku pobočky v Brně. :-P
Ale jinak je to článek až nedočekalovsky zajímavý.
No, nedramatizoval bych to tak. Nakonec o tom, zda člověk do kina jde, rozhoduje umístění kina a jeho program. Kina nebývají v našich krajích moc často vyprodaná a když nemáte jinou volbu, tak se smíříte s tím, že si lístek koupíte až na místě. Že by se stávalo pravidlem, že přijdete s neplatným voucherem, to se mi nezdá. V přechodové fázi možná, ale zase to návštěvníky neodradí. Jinak choďte klidně do malých nezávislých kin, ale pokud máte rád mainstream, tak ten dostanete právě jen v tom multiplexu. Česká povaha je taková, nadávat na to, jak nám někdo ubližuje a my to musíme snášet. Ale multiplexy přece nejsou ani nic pozitivního, zabíjely malá kina, tak proč teď plakat nad tím, že to multiplexy dělají blbě. Tak asi chtějí zavřít krám, no. Jejich věc. Pokud jim chcete i tak pomoci, choďte víc do kina a stahujte míň filmů z netu.
"lidi na chozeni do kina odradi jiste neco jineho, nez to, ze nefunguje pokladni system"
Přemýšlím, jestli tahle věta je nějaký nepodařený vtip. Řekl bych, že nefungující pokladní systém je dost zásadní problém. Už vidím ty zákazníky: "Sice jsem si koupil voucher a teď nedostanu lístek protože nefunguje systém, ale pohoda, příště si koupím zas".
A hlavně ten popis neodpovídá situaci, kdy nějaký teoretik si myslí, že by to šlo udělat lépe. Pokud reálně přicházejí o data, reálně jim někdo hackuje servery a reálně neplatí za služby klíčové pro chod firmy takovým způsobem, že je dodavatelé odpojují, je to podle mého názoru reálně těžký průšvih.
Tak jsem zkusil rezervovat pres linku Rezervace, uvedenou na strankach cinemacity
Po-Ne: 10,30-22,00
Tel. 255 742 021-22
(dle CTU stale GTS Czech s.r.o.)
ve 20:30. Automat mi odpovedel, ze linka je v provozu ve vsedni dny od 8-20.
Nejspis to dokonale ilustruje, jakej je v te firme bordel.
Pic kozu do vazu. Z pohledu klienta retezce: Zcela nahodu jsem rozkliknul tento clanek. Zrovna se snazim zarezervovat si na pristi sobotu listky do kina. Jdeme s kamarady a akce tak vyzaduje hlidani deti ve dvou rodinach. Aby to vsechno klaplo, je nutne, aby rezervacni system kona fungoval. Nejen, ze nefunguje rezervacni system, ale neni k dispozici ani program kin, o kterem firma tvdi: Vážení návštěvníci, program na tento filmový týden je k dispozici vždy nejdříve v úterý v 18:00 hodin. Program na ctvrtek neni na webu k dispozici v utery vecer. Komedie.
Byt v Brne konkurence, jdeme k ni..
Nechci rict, ze puvodni rezervacni system byl bez chybicky, ale aspon fungoval - kdyz si clovek dal pozor, aby neobjednal listky do multiplexu Praha Smichov ;) .
Záleží na tom, co optimalizujete. Třeba to optimální je, ale jen z pohledu výnosů/nákladů.
Myslím, že pisatel se snažil říct jen to, že na to, abychom mohli hodnotit, máme moc málo informací.
Stojí víc (nikoli nutně jen v propadu tržeb toho dne, ale i z dlouhodobého hlediska) to, že není možné provozovat službu 8 hodin, nebo vybudování robustní infrastruktury?
Někde stačí i plechová pokladna a trhací lístky... :)
Pokud chtějí přicházet o zákazníky, budiž, tak jako tak je to jejich věc. Ale skuhrat, že si na sebe nevydělá např. zálohování stylem image jednoho serveru na druhý, kdy NAS s RAID5 stojí pár tisíc včetně disků, a následně za pár tisíc na pásky nebo další NAS, je už u střední firmy legrační.
RAID5 je záloha hw, nikoliv sw. Když sw zapíše blbost na všechny 3 disky nebo víc, veškerá uvažovaná "dostatečná záloha RAID5" se stane bezcenná.
Na tomto clanku mi ani nevadi to, ze vede odnikud nikam, ze nadava na cosi "nezname" a "nepojmenovane", pouze zlehka a spise na urovni hypotez se zabyva tim, kdo za celou vec muze (spratelene rodinne firmy ...), ale jedna zasadni vec.
Autor se vubec nepta, co tim majitel ziskal, a co tim ztratil. Jakysi subjektivni pocit zhorseni sluzeb, nedostupnost, nemoznost zalohovat atd atd, to je vsechno hezke, ale je to opravdu potreba ? Ve smyslu "opravdu si to na sebe vydela" ?
Protoze soucasny svet trpi urcitou "preoptimalizaci" ktera vychazi prave z IT, misto jednojadroveho procesoru na serfovani a psani ve wordu ma kazdy v kanclu minimalne ctyr ci lepe osmi jadro, misto dostacujici pevne linky mame garantovane symetricke pripojeni, misto toho, abychom cas od casu vypalili data na DVD, tak se denne synchronizujeme kamsi do cloudu a trpime predstavou, ze nas to cini jaksi "bezpecnejsimi". Ale ono to ve vysledku take stoji nemale penize, zejmena pokud se bavime o korporatu. Nejen v investicich, to je obvykle ta mensi polozka, ale pak tam nabenou ruzna "feecka" ruznych firem, ktere si uctuji nesmyslne poplatky v radu deseti procent z kupni ceny za rok za to, ze ruci, ze jejich software, ktery jsme si uz jednou koupili, bude OPRAVDU fungovat ...
Je tomu uz zhruba osm let, co jsem dostal zadani vyvinout ci vybrat jednu konkretni vnitropodnikovou aplikaci ... Volba "koupit" byla ze stolu okamzite, protoze ceny se pohybovaly v radu milionu. Coz nemusi byt vzdy spatne, ale vysledkem celeho "projektu" bylo, ze staci PAPIR A TUZKA. A to je to podstatne. Ne vzdy je to nejhezci, nejdrazsi a univerzitne nejdokonalejsi IT reseni to, co firma opravdu potrebuje.
Bohuzel my lide z IT uz si to nejak bez tech coru a EUL a SLA nedokazeme asi jinak predstavit, a vsechno potrebujeme mit v tech svych bedynkach z Ciny pekne zakodovane.
A tak mi ten clanek chte nechte vyzniva - pokud to stavajicim majitelum funguje i bez vsech tech pozlatek (ano, par lidi nadava, ale troufam si tvrdit, ze dalsich 364 dni v roce ten system proste funguje, tak nebo onak, a lidi na chozeni do kina odradi jiste neco jineho, nez to, ze nefunguje pokladni system), tak proc by si meli lamat hlavu nad tim, ze to neni podle predstav DD? A je to opravdu "nezvladnuti", jak se pise v titulku ? Pro to v clanku neni dostatek informaci.
Pokud má někdo ještě chuť na další příšernosti obdobného ražení (možná tam tohle WTF už se objevilo taky) tak http://thedailywtf.com/Default.aspx pro další porce WTF...
No majitel si zas az tak delat co chce nemuze. Treba ty "serverove" XP jsou ucebnicovy priklad neprecteni si EULy ci PURu, kde je serverove pouziti desktopovych OS vyslovne zakazano a pan majitel si za to muze klidne i jit sednout, i kdyz tu prasecinu spravuje nejakej jinej linej dobytek.
Presne tak, kopnuti do OpenVPN nechapu. OpenVPN zaostava v integraci klienta do Windows, ale na serverovou komunikaci je skvela. Ma ohromnou prostupnost firewally, drzi i na mizernych linkach jako jsou ty gsm modemy. A snad nikdo jiny krome skype nema takove moznosti konfigurace, abych mel klienta, ktery se na server zkusti spojit pres udp, pak pres tcp, zkusi to s pouzitim dns, bez dns na pevne dane IP, zkusi jine MTU, http proxy.... Kdyz si trochu pohrajete s konfiguraci a pripravite druhou stranu, tak muzete poslat klienta temer kamkoliv a on se proste pripoji, bez nejakeho laborovani s fixup pptp.
Pomluva se týká lidí, a nikoliv firem. Kromě toho by se muselo jednat o lež. Pravdivá pomluva neexistuje.
A např. ohledně poškození dobrého jména si stačí přečíst např.:
http://www.epravo.cz/top/clanky/ochrana-dobre-povesti-pravnicke-osoby-63963.html
Nesouhlas s článkem je jistě možný. Stejně tak ovšem jeho napsání a vyjádření vlastní zkušenosti, např. dalším demokratickým názorem v minulosti takto:
http://fiser.blog.idnes.cz/c/161236/Ma-omluva-DPD.html
Sveho byvaleho zamestnavatele jsem spolehlive poznal :)
Muzu vam rict ze nejde o vyber spatnych technologii, v Cinemacity jde o vyber nekompetentnich lidi na vedoucich pozicich. Vliv nehrajou schopnosti, ale jiny veci. Jo to co se v te firme deje by bylo na dlouhy vypraveni.
Kazdopadne do kina uz chodim radeji ke konkurenci.
No že je v Cinema City bordel, to mi bylo jasné. Bohužel teď pohřbili i Palace Cinemas (o jejichž přebrání je článek), takže třeba v Praze vznikl prakticky monopol multikin.
K tomu připočítejme kartelovou dohodu o cenách s ostatními a je jasné, že do takových kin chodí jen zoufalci. Navíc ty jejich nehorázné ceny za nápoje!
Když dávají film, který chci opravdu vidět v kině, tak dám radši vydělat nějakému menšímu kinu.
Pokud si firma staví vlastní VPN pomocí OpenVPN, tak speciálně na tom nevidím nic špatného. Pokud je OpenVPN po drobných úpravách (OpenVPN-NL) dost dobré pro vládu Holandska, proč by nemělo být vhodné jako firemní VPN? Nebo kdo nemá drahé, proprietární udělátko, není podle Vás dostatečně "in"?
Taky tipuju Palace Cinemas, napadlo mě to hned po přečtení pasáže o zrušených volných vstupenkách a voucherech, ten výpadek v Brně jsem pravděpodobně zažil na vlastní kůži, když celý den nešlo rezervovat ani koupit lístky online, program kin se na webu objevoval a pak zase mizel, jednotlivé projekce v určitých časech mizely a za hodinu tam znovu byly a pak za chvíli zase mizely. Ještě, že slečna na jejich telefonu byla ochotná a rezervace na mail pak nějak záhadně dorazila...
Pokud se ti to nelibi, nepomlouvej a zaloz si vlastni firmu
- Klasická ukázka hlouposti. Nechutná ti rohlík? Postav si pec a upeč si ho sám. Nelíbí se ti cesta vlakem? Kup ocel, pozemky a postav železnici a pak si na koleně snýtuj lokomotivy a vagóny...
To, že lze v mnoha případech s druhým odstavcem souhlasit, neznamená, že by se o tom nemělo psát, tudíž první odstavec je pitomina. Pokud si chceme hrát na demokracii a svobodu slova, není důvod takové články jako osobní náhled nepsat. Navíc, některý firmy takhle a podobně fungují, to ví dneska i dítě v mateřský školce. Je to na palici, ale je to tak. Chcete snad o tom mlčet? A co takhle se vrátit 20 let před komanče, kde kvákneš, a soudruzi tě líznou za podvracení republiky...
Docekale, tvoje firma to neni, majitel si muze delat co se mu zlibi. Pokud se ti to nelibi, nepomlouvej a zaloz si vlastni firmu, tam si nasad system jaky chces ty. Pokud to myslis jako zakaznik, sluzeb dane firmy nevyuzivej.
Smysl clanku vubec nechapu, to ze korporaty pos**** jakoukoli lidskou komunikaci je proste fakt. Muze za to globalni kapitalismus podporovany volici ods a top09 )tedy presne podobnymi chytraky jako je Docekal). Ale tem se kapitalismus libi jen dokud se nedotkne primo jich, pak vymysli ubrecene clanky aby si zahojili bebicka.