Vlákno názorů k článku Novoroční pohádka o nadnárodním nezvládnutí aneb není IT jako IT od Joker - "lidi na chozeni do kina odradi jiste neco...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 10. 1. 2012 21:44

    Joker (neregistrovaný)

    "lidi na chozeni do kina odradi jiste neco jineho, nez to, ze nefunguje pokladni system"
    Přemýšlím, jestli tahle věta je nějaký nepodařený vtip. Řekl bych, že nefungující pokladní systém je dost zásadní problém. Už vidím ty zákazníky: "Sice jsem si koupil voucher a teď nedostanu lístek protože nefunguje systém, ale pohoda, příště si koupím zas".
    A hlavně ten popis neodpovídá situaci, kdy nějaký teoretik si myslí, že by to šlo udělat lépe. Pokud reálně přicházejí o data, reálně jim někdo hackuje servery a reálně neplatí za služby klíčové pro chod firmy takovým způsobem, že je dodavatelé odpojují, je to podle mého názoru reálně těžký průšvih.

  • 10. 1. 2012 16:01

    Ferda Mravenec (neregistrovaný)

    Na tomto clanku mi ani nevadi to, ze vede odnikud nikam, ze nadava na cosi "nezname" a "nepojmenovane", pouze zlehka a spise na urovni hypotez se zabyva tim, kdo za celou vec muze (spratelene rodinne firmy ...), ale jedna zasadni vec.

    Autor se vubec nepta, co tim majitel ziskal, a co tim ztratil. Jakysi subjektivni pocit zhorseni sluzeb, nedostupnost, nemoznost zalohovat atd atd, to je vsechno hezke, ale je to opravdu potreba ? Ve smyslu "opravdu si to na sebe vydela" ?

    Protoze soucasny svet trpi urcitou "preoptimalizaci" ktera vychazi prave z IT, misto jednojadroveho procesoru na serfovani a psani ve wordu ma kazdy v kanclu minimalne ctyr ci lepe osmi jadro, misto dostacujici pevne linky mame garantovane symetricke pripojeni, misto toho, abychom cas od casu vypalili data na DVD, tak se denne synchronizujeme kamsi do cloudu a trpime predstavou, ze nas to cini jaksi "bezpecnejsimi". Ale ono to ve vysledku take stoji nemale penize, zejmena pokud se bavime o korporatu. Nejen v investicich, to je obvykle ta mensi polozka, ale pak tam nabenou ruzna "feecka" ruznych firem, ktere si uctuji nesmyslne poplatky v radu deseti procent z kupni ceny za rok za to, ze ruci, ze jejich software, ktery jsme si uz jednou koupili, bude OPRAVDU fungovat ...

    Je tomu uz zhruba osm let, co jsem dostal zadani vyvinout ci vybrat jednu konkretni vnitropodnikovou aplikaci ... Volba "koupit" byla ze stolu okamzite, protoze ceny se pohybovaly v radu milionu. Coz nemusi byt vzdy spatne, ale vysledkem celeho "projektu" bylo, ze staci PAPIR A TUZKA. A to je to podstatne. Ne vzdy je to nejhezci, nejdrazsi a univerzitne nejdokonalejsi IT reseni to, co firma opravdu potrebuje.

    Bohuzel my lide z IT uz si to nejak bez tech coru a EUL a SLA nedokazeme asi jinak predstavit, a vsechno potrebujeme mit v tech svych bedynkach z Ciny pekne zakodovane.

    A tak mi ten clanek chte nechte vyzniva - pokud to stavajicim majitelum funguje i bez vsech tech pozlatek (ano, par lidi nadava, ale troufam si tvrdit, ze dalsich 364 dni v roce ten system proste funguje, tak nebo onak, a lidi na chozeni do kina odradi jiste neco jineho, nez to, ze nefunguje pokladni system), tak proc by si meli lamat hlavu nad tim, ze to neni podle predstav DD? A je to opravdu "nezvladnuti", jak se pise v titulku ? Pro to v clanku neni dostatek informaci.

  • 10. 1. 2012 16:55

    raid5 (neregistrovaný)

    Pokud chtějí přicházet o zákazníky, budiž, tak jako tak je to jejich věc. Ale skuhrat, že si na sebe nevydělá např. zálohování stylem image jednoho serveru na druhý, kdy NAS s RAID5 stojí pár tisíc včetně disků, a následně za pár tisíc na pásky nebo další NAS, je už u střední firmy legrační.
    RAID5 je záloha hw, nikoliv sw. Když sw zapíše blbost na všechny 3 disky nebo víc, veškerá uvažovaná "dostatečná záloha RAID5" se stane bezcenná.

  • 10. 1. 2012 17:11

    Jirka (neregistrovaný)

    Připadá vám posílání GSM routeru vlakem v případě výpadku optimální? :D O Vašich zálohách "čas od času" na DVD snad nemá cenu ani mluvit.

  • 10. 1. 2012 19:44

    Ondřej Surý

    Záleží na tom, co optimalizujete. Třeba to optimální je, ale jen z pohledu výnosů/nákladů.

    Myslím, že pisatel se snažil říct jen to, že na to, abychom mohli hodnotit, máme moc málo informací.

    Stojí víc (nikoli nutně jen v propadu tržeb toho dne, ale i z dlouhodobého hlediska) to, že není možné provozovat službu 8 hodin, nebo vybudování robustní infrastruktury?

    Někde stačí i plechová pokladna a trhací lístky... :)

  • 10. 1. 2012 22:15

    Euroman (neregistrovaný)

    No, nedramatizoval bych to tak. Nakonec o tom, zda člověk do kina jde, rozhoduje umístění kina a jeho program. Kina nebývají v našich krajích moc často vyprodaná a když nemáte jinou volbu, tak se smíříte s tím, že si lístek koupíte až na místě. Že by se stávalo pravidlem, že přijdete s neplatným voucherem, to se mi nezdá. V přechodové fázi možná, ale zase to návštěvníky neodradí. Jinak choďte klidně do malých nezávislých kin, ale pokud máte rád mainstream, tak ten dostanete právě jen v tom multiplexu. Česká povaha je taková, nadávat na to, jak nám někdo ubližuje a my to musíme snášet. Ale multiplexy přece nejsou ani nic pozitivního, zabíjely malá kina, tak proč teď plakat nad tím, že to multiplexy dělají blbě. Tak asi chtějí zavřít krám, no. Jejich věc. Pokud jim chcete i tak pomoci, choďte víc do kina a stahujte míň filmů z netu.

  • 12. 1. 2012 10:35

    Bubak (neregistrovaný)

    To si snad delate srandu ne? Koupil jsem voucher a cekam za nej sluzby, pokud je nedostanu tak budu minimalne nasrany. To vase "at nadavaj, stejne prijdou cas" mozna fungovalo v devadesatych letech.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).