to je přesně stav společnosti, který tu zanechal velkýá klaus
a jeho privatizace: lupiči odchoovaní husákovou etapou se
chovají, jakoby policajtů nebylo - a není.
to neni pricina, spis dusledek, ekonomiku na dluh v prvopocatku podporuji a primo vynucuji jina loby.. politik dela, co mu tyhle primarni loby, prostrednictvim ruznych nitek, veli, a jak dopadnou ti co nepochopi viz jfk
s retezci bych videl spise na nebezpecnou dominanci na trhu, jenze tak to je a bude, je to globalizace a je to temi kdo tahaji za nitky, i podporovano :-/ nakonec tu bude jeden retezec, jeden stat, vsichni budou mit cislo, cip, presne jak to zname s filmu, kdyby si na to dalo vsadit...
ono staci jen lidem vysvetlit, ze je to pro ne dobre...
Puvodci soucasne krize jsou prevazne lide, kteri podporuji regulaci a prerozdelovani, ziji na dluh a na cizi ucet a jeste to propaguji a nuti ostatnim. Zejmena socialiste typu Clintona, Obamy, Blaira, Paroubka ... doplnte si sami dle libosti.
Vladni ci urednicka regulace je ve vetsine pripadu v neprospech obcanu, a naopak v zajmu nejake lobby, ktera daneho politika nebo urednika 'sponzoruje'.
Chovani obchodnich retezcu vuci jejich dodavatelum je v poradku, oni jsou jejich zakaznici, a pokud ti dodavatele nedokazi naplnit potreby svych zakazniku, meli by asi v danem oboru prestat pusobit.
ad A) mamlasu, co volaji ze jeste dnes to potrebuji, a pak se ozvou po trech tydnech a znova, ze to nikde nesehnali ... tak tech mame taky dost :-)
ad B) no stornovat to suce muze ale muze mu take dojit faktura na uhradu nakladu :-) vraceni do 14 dnu urcite neni rovno neodebrani zavazne objednaneho zbozi ve lhute...
Já myslel, že pravidlo "oko za oko, zub za zub" jsme již v civilizaci před pár tisíci let opustili... Nebo mají obchodníci teď vymýšlet logické reakce na moresy "zákazníků"?
Samoregulace funguje leda tak ve skriptech a ucebnicich, co podle nich studovali puvodci soucasne financni a hospodarske krize.
Bez regulace vznika jen chaos, vyhodny pro ty na vrcholu; viz chovani obchodnich retezcu vuci dodavatelum.
Presne tak. Myslim si, ze kdyby tady byla po tomhle poptavka, tak uz by se toho urcite nekdo chytnul. At uz nejaky novy subjekt, nebo by byla treba nejaka sluzba "Mall.cz Premium", ktera by garantovala vyssi spolehlivost (na ukor treba omezenejsiho sortimentu, nepatrne vyssi ceny/nejakeho priplatku - a pokud by nedodali do 2 dnu, tak by to bylo treba se slevou 20%). Ale je vcelku znamy fakt, ze cesi jsou v prvni rade zamereny na cenu, pak na cenu a nakonec na cenu... tak je holt stav takovy jaky je.
A tech par jedincu, ktery to potrebujou mit opravdu do tech 2 dnu si holt uz nak poradi.. treba si to objedna v zahranici a necha si to poslat DHLkem, nebo jak pisete vy, ale na tohle ja osobne bych asi "nemel zaludek" :-) Byt je to asi de jure legalni (pokud by se na to teda nedal vztahnout nejaky obecnejsi paragraf).
Na druhou stranu - pakliže tyto eshopy se takto chovají, tak je to přeci příležitost pro nové provozovatele, kteří se mohou chovat lépe, řekněme, etičtěji, no a tím si získat své zákazníky.
Navíc, o co tu vlastně jde - pokud skutečně budu něco životně nutně potřebovat, tak si to prostě v dnešní době není problém sehnat kdekoli (nebo u eshopu např stylem: chci notebook do 2 dnů ( !!!), udělám 10 objednávek v deseti různých obchodech a ten eshop, který mne dodá ten notes nejdřív, si ponechám, ostatní stornuju (na to má přeci yákayník právo do 14dnů) no a pokud to není zas tak nutné, tak klidně jsem ochoten čekat třeba měsíc, pokud ykrátka mohu čekat; pokud ne, jediné funkční řešení je udělat více objednávek, a tak alespoň využít plně svých, byť je to tak trochu nefér vůči těm obchodům, které mají na ty objednávky určité realizační náklady.
Dobre, uznavam - ona to slovo 'vyhovuje' asi neni uplne nejvhodnejsi - proste je to v optimalnim stavu, ktery je nastaven na ceskou spolecnost, na subjekty zde na trhu pusobici.
Samoregulace samozrejme funguje. Chyba neni v trhu, chyba neni v obchodnicich, chyba neni v zakaznicich - ten stav je proste takovy, ktery VSEM vyhovuje.
Eshopy se stále snaží, ale ty malé. Jakmile se z eshopu stane "hypermaket" tak prostě i získá jiné jejich vlastnosti. Přestane mu záležet na konkrétním zákazníkovi, důležité se stanou statistiky a grafy nárůstu nebo ztráty množství klientů...
To rozhodně nikoliv. Za socialismu člověk byl rád, že vůbec něco sehnal a obchody víceméně čekaly, až že si je zoufalý zbožíchtivý zákazník sám najde.
Já bych řekl, že e-shopy nám předvádějí typický kapitalismus divokého západu (samoregulaci trhem). Nabízejí zboží, které nejsou schopni dodat, vymýšlejí si co do cen či skladové dostupnosti, obelhávají zákazníka fintami "zboží koupené na dálku můžete do 14 dnů vrátit, ale nesmí být použité" apod. Ta kapitalistická samoregulace, že špatné obchodníky smete trh, v našich podmínkách nefunguje, protože typický český klient je hloupý stádní typ. Objedná zboží v e-shopu, co mají skladem. Oni mu zavolají, že to nemají a dodají za 14 dnů a on místo aby je s tím poslal do háje, tak si pokorně počká a kšeft jim stejně udělá (a pokud ne zrovna on, tak 8 z 10 ano). Vcelku logicky pak takové e-shopy nic nemotivuje chovat se slušně.
Tak z doby, kdy jsem tam jeste nakupoval, tak musim potvrdit, ze k dokonalosti meli daleko. Ale to i ostatni nase e-shopy.
Prestal jsem tam vsak nakupovat pote, co zrusili vydejni misto v Ostrave. A stejne tak jsem prestal nakupovati v Cybexu.
Byl jsem ochoten tolerovat vyssi ceny a delsi dodaci lhuty. Ale jestli se jim nevyplati poslat jednou tydne dodavku do 3. nejvetsiho mesta, tak mi se zase nevyplati u nich utracet sve penize a pak jeste chodit na postu nebo se dohadovat s nejakym mamlasem na PPL.
Skoda, v obou e-kramech jsem nakupoval casto.
V posledni dobe se vubec zacinaji menit me zvyklosti a castokrat si na webu pozjistuji konkretni info o vyrobku a jdu koupit do kamenneho kramu. Kde jsou ty doby, kdy se vam snazili v e-shopech vyjit vstric. V posledni dobe jsem mel pocit, ze nam ty e-shopy nejak prebiraji moresy ze socializmu - cest vyjimkam.