Nový nástroj Position tracker: marketing webu pod kontrolou

9. 11. 2004
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek
Autor: Depositphotos – Spectral
Ilustrační obrázek
Position tracker je nový online nástroj umožňující průběžné sledování pozice webu ve vyhledávačích na zvolená klíčová slova. Autorem Position trackeru je poradenské centrum Dobrý web a unikátnost této služby spočívá především v jejím zaměření na český Internet - české vyhledávače, české rozhraní Googlu a dokonce i vyhledávání na Googlu v češtině.

Na úvod je nutno uvést, že využívání Position trackeru není zadarmo. Možná si říkáte, proč za Position tracker platit, když na Internetu existuje mnoho nekomerčních služeb, které umožňují zjišťování pozice vaší stránky ve vyhledávači. To je sice pravda, ale všechny tyto nástroje mají oproti Position trackeru výrazné nevýhody.

Zkusme si udělat jejich stručný přehled.

  1. Většinou jsou omezené pouze na jeden vyhledávač. Možná si ještě pamatujete český Google Position či znáte nový Jyxo Position Štěpána Macury – to jsou typické příklady skriptů pro rychlé zjištění pozice v jednom konkrétním vyhledávači. Pro okamžitý přehled jistě postačí, tím jsou však jejich možnosti vyčerpané. Prověřovat pomocí těchto nástrojů větší množství klíčových slov je minimálně nepohodlné a neefektivní.
  2. Neobsahují historii. Neplacené nástroje pro sledování pozice ve vyhledávači jsou určeny pouze pro jednorázové využití a vzhledem k vysokému počtu uživatelů, kteří jejich služby využívají, by ani nebylo technicky možné všechna data archivovat. Uživatel proto musí vždycky sledování pozice provádět manuálně a získaná data si případně uschovávat sám.
  3. Nejsou přizpůsobené českému prostředí. I když dostane uživatel možnost zjistit svou pozici v Google, rozhodně si nemůže nastavit jen hledání v češtině, nebo dokonce konkrétně Google s českým rozhraním. Pro zjišťování pozice v českých katalozích dokonce ani žádné automatizované služby neexistují.

Position tracker je unikátní právě proto, že se všech předchozích nevýhod vyvaroval. Data sleduje v pravidelném intervalu (jednou denně, jednou za tři dny nebo jednou za týden) za vás, a vy si tak můžete jen jednou za čas zkontrolovat výsledky a posoudit úspěšnost vašeho marketingu, případně optimalizace pro vyhledávače.

1423

Všechna získaná data jsou archivována a máte možnost si je zobrazovat podle vyhledávačů či podle klíčových slov. Kvalitně zpracována je i možnost zobrazení detailních výsledků, kde vidíte svůj web ve výsledcích vyhledávání a můžete si prohlédnout, které konkurenční weby se nacházejí na sousedních pozicích.

1424

Zaměření Position trackeru na české prostředí se výrazně projevilo ve výběru sledovaných vyhledávačů. Samozřejmě si můžete vybrat jen ty, které jsou pro vás relevantní. Mezi nabízené možnosti patří již dříve zmiňované tři variace Googlu (anglické rozhraní, české rozhraní a hledání pouze v češtině), nejznámější český vyhledávač Jyxo, jeho konkurent Morfeo a přední české katalogy Seznam a Atlas. V nabídce jsou zastoupeny také všechny nejdůležitější světové vyhledávače – MSN, AOL, Yahoo a Alltheweb.

1425

Cena služby se odvíjí od celkové doby (minimálně tři měsíce) a periodicity sledování a také od počtu sledovaných dotazů (počet vybíráte po desítkách). Při nejmenším počtu slov (do deseti) a týdenní periodicitě sledování tak zaplatíte jen 80 korun měsíčně, což je, když vezmete v úvahu čas, který byste museli věnovat ručnímu zjišťování pozic, jistě přijatelná částka. Pro větší projekty s více než 50 sledovanými slovy je pak cena určena dohodou.

Propracovanou technickou stránku Position trackeru dobře doplňuje intuitivní a uživatelsky přívětivé rozhraní, ve kterém je vše podrobně a jasně vysvětleno. Problém by proto neměl nastat ani při objednávání služby, které probíhá v pěti jednoduchých krocích.

MM Influenceři

Position tracker zatím bohužel nenabízí grafické zobrazení výsledků, a názornost je tak trochu omezena. Možnost zobrazení výsledků až sedmi po sobě následujících měřených dat však absenci grafů dostatečně zastupuje. Autoři služby slibují, že grafy patří mezi plánovaná vylepšení Position trackeru, takže i tento „nedostatek“ časem zmizí.

Position tracker lze v mnoha směrech považovat za jedinečný nástroj, který nalezne široké uplatnění nejen u firem specializovaných na optimalizaci pro vyhledávače, ale u každého, kdo se zajímá o úspěšnost svého webu a jeho marketingových nástrojů. Hlavními devizami Position trackeru jsou komplexnost nabízených služeb a především jeho specializace na české internetové prostředí.

Sledujete pořadí svých stránek ve vyhledávačích?

Autor článku

Autor je webdesignér a konzultant H1.cz....
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).