Zadavatele samozrejme davno vi, jak jim ktere medium funguje a kolik maji z jakeho zdroje pristupu - to ze by se cisla zverejnila by tedy stejne nemelo za nasledek zadne zasadni presuny budgetu - inzerenti by porad sli po efektivite (at to v jejich podani znamena cokoliv).
Duvod, proc Netmonitor FB a G nezverejnuje je ten, ze ostatni za ucast ve vyzkumu plati...
V takové případě je pro inzerenta však údaj RU naprosto irelevantní. Pokud se podívám na ceník jednoho z největších serverů, který třeba pro zpravodajství udává 750 000 návštěvnost čtenářů. V ČR je tuším 35% (a procenta lidí rostou) lidí co používá blokovače, tudíž z 750 000 je najednou je najednou 487 500 návštěvníků. To už je docela zásadní nepoměr. http://data.idnes.cz/soubory/mafra_all/A140915_TVE_016_IDNES_2014_CENK.PDF
Tím že část lidí blokuje měřící kód, tak není jejich pohyb po stránkách měřen. To se projeví tak, že se to serverům nezapočítá do počtu zobrazených stránek.
V odhadech počtu RU (reálných uživatelů) by to ale vliv mít nemělo. RU se váží tak, že se zaznamenaná aktivita měřením (z té se získá počet unikátních prohllížečů) a ten se vztahuje k odhadu počtu lidí na internetu zjištěným z dotazníků. Vážením se potom dělá odhad RU toho kterého serveru.
Takže i kdyby si polovina populace zablokovala měření, tak se to projeví na výkonu v PV, ale nikoliv na RU.
Jiná věc je že blokování měření provází i blokování reklam a to má zásadní dopad na fungování médiích, které žijí z inzerce.
Chtěla jsem se zeptat, v případě, že uživatel používá blokovače reklam, ghostery a nebo privacy badger, jaký vliv to má na počítání náštěvnosti. Započítává se takový uživatel nebo musí být splněny nějaké podmínky (speciální kod na stránce, sledování traficu na serveru). Děkuji.