Nechci dělat přehnaně chytrýho...ale pokud si ode mě někdo objedná kartu za 200, já mu k tomu přičtu dopravný a balný 120 a za dopravu dám 120 (aby se to líp počítalo) tak mám od zákazníka 320 - 120 za dopravu = 200. A pokud si to zákazník rozmyslí a bude chtít vrátit zboží, vrátím mu 320 a 120 je nenávratně pryč. Nechápu, jak může někoho napadnout, že je ztráta vlastně nula...a pokud znáte dopravce, kterej za dopravu nepožaduje peníze tak sem s ním. Taky se chci mít tak dobře jako vy ostatní, co nemusí platit za dopravu a jen inkasujou 100% poplatku za dopravu ;)
Při odstoupení od smlouvy je úplně jedno, jestli je doprava v ceně nebo ne.
Situace poštovné hrazené zvlášť:
- zboží 300Kč, poštovné 100Kč
- zákazník platí 400Kč
- ochodník 300Kč v kasičce, 100Kč dává přepravci.
Odstoupení od smlouvy
- zákazník dostane 400Kč co původně platil
- obchodník v kasičce -100Kč (300 co mu zůstalo po platbě přepravci mínus 400 co musí vracet)
situace poštovné zdarma/v ceně:
- Zboží 300Kč, poštovné 0,
- zákazník platí 300Kč
- obchodník 200Kč v kasičce, 100Kč přepravci
Odsoupení od smlouvy
- zákazník dostane 300Kč co původně platil
- obchodník v kasičce -100Kč (200 co mu zůstalo po platbě přepravci mínus 300 co musí vracet)
V obou případech je obchodník v mínusu za poštovné, které musel zaplatit přepravci a je úplně jedno, jestli ho zákazníkovi přeúčtoval nebo ne.
Doporučuji si ještě jednou přečíst konec článku, konkrétně větu:
V návaznosti na judikaturu Soudního dvora EU a v návaznosti na znění směrnice o právech spotřebitelů bylo do nového občanského zákoníku výslovně zařazeno také ustanovení, že spotřebitel má v případě odstoupení od kupní smlouvy nejen právo na vrácení kupní ceny, ale i právo na vrácení nákladů souvisejících s dodáním zboží, jež prodávajícímu uhradil.
A dalsi debil ...
Takze pro debily negramoty a dalsi:
300Kc zbozi
120Kc postovny
soucet je (pro nektere kupodivu) 420Kc
Naklady shopu (opet pro nektere s podivem) jsou 120Kc (beru jen doruceni k zakosovi)
Tudiz zakaznik vrati zbozi = vratim mu 420Kc, ale dostanu zpet zbozi v hodnote ... aha 300Kc => prave sem to zbozi o 120Kc znehodnotil.
Poslu to dalsimu zakosovi = opet dostanu 420Kc, jenze postovny sem uz zaplatil 2x 120 = 240 ... , takze muj prijem je 420 - 240 = (pauza pro premysleni negramotu) ... 180Kc
Běž utratit sám sebe. Kolik se ti do vrací prodaných věcí zpátky bez udání důvodu za měsíc, za rok? Kde sakra je psáno, že balné je cena za obalový materiál? Započítáš si do toho (nebo do ceny) nějakou rezervu na vrácený a nevyzvednutý věci. Když se s rezervou sekneš, tomu se říká riziko podnikání; jinak se drž jednoduchýho pravidla:
- jednou je to náhoda
- podruhé shoda okolností
- potřetí nepřátelská akce
Jak ti někdo vrací zboží (nebo nevyzvedává dobírky) opakovaně, nic mu tímhle způsobem neprodávej - pokud vůbec, tak jedině osobně hezky za hotový. A v shopu nelži zákazníkům, že máš zboží "skladem", když to znamená: "myslím si, že vím, kdo mi to rychle dodá" - fígl objednat u více shopů a nechat si to, co přijde první, je starší než kamenný uhlí. Reálný termíny dodání tyhle exoty slušně odfiltrují...
A co si to precist cele! Vraci pouze NEJLEVNEJSI POSTOVNE takze pokud si zakaznik tu kartu objedna kuryrem treba za 200,- ma to do hodiny doma ,ale kdyz to do 14dnu vrati obchod mu pak krome ceny zbozi vrati i nejlevnejsi postovne takze treba jen 60,-(pokud ho ma v nabidce) samozrejmne vyzirkove co si zalozili obchod na nekale soutezi a podrazi konurenci tim ze zbozi daji podcenou pac si rabat nahoni na predrazenem postovnem tak ti na tom budou tratit...
a vy si jako myslite ze my poste postovny neplatime? ze nam to jako posle zadarmo ze pisete ze e-shop o nic neprijde? zbozi stoji 500 mne doprava k zakaznikovi 120 na dobirku. - kdyz to chce zpet tak ja mu vratim 620,- co on zaplatil ale mne posta jeste nauctuje tech 120,- takze jsem v minusu... takze o co ze tedy vazeny pane neprijdu?
a to jsou jeste zakaznici co chteji hradit jejich postovne k nam jsou tak drzi ze si o to i napisou .. to je fakt uz vrchol.. si mysli ze jsme snad nejaka pujcovna a ze mame e-shop kvuli tomu ze nemame co na praci.
nastesti vratek je malo aspon tedy u nas tak se to da prezit a dopravu zdarma? u hracek kde je marze 8-10% a mate na hracce za 100 kc - 8 kc ? si jako ja mam dovolit zaplatit postovne aby byl zakaznik spokojeny 80 pri platbe predem a nebo 120 na dobirku? ...
Cesi jsou proste katastrofalni - spotrebitele si mysli, ze jsme vsichni jen vydridusi a podvodnici a ze kdyz neco prodavam za 100 kč , tak to snad nekde koupim za 10 kc a 90 mam vydelek. Omyl aspon tedy v hračkách a bytovém textilu to tak neni.
takže tak.
Martina
Asi jste to nepochpil .... a jako dopravu vám dá někdo zadarmo jako prodejci? Nějak to k zákazníkovi poslat musíte, takže zákazník vám tu dopravu zaplatí ano, vy to ale zaplatíte dopravní službě aby mu zásilku doručila, k tomu ještě zákazníkovi vrátíte dopravu pokud to bude chtít zákazník vrátit a hnedle jste v mínusu o jedno dopravné, pokud vím.
Buďte zdráv a vesel!
Já jen narážel na takovou drobnost, že si v tom druhém případě, když odesílá zboží dalšímu zákazníkovi, odečítá znovu již jednou odečtené poštovné.
Můžete mi vysvětlit, proč si myslíte že provozuji eshop a že jsem k tomu snad dokonce nucen? Já chápu, ale u Vás si tím nejsem jistý...
Hele, ty prudce gramotný inteligente, Jestli si u zboží za 300 nenecháváš platit od zákazníka i za "poštovné a balné" a v důsledku toho rozesíláš prkotiny s dopravou zdarma, pak je to jen tvůj problém. Neexistuje žádný zákon, který by tě nutil takovou (píp)... provozovat. Pochop, náklady na dopravu prkotin platí zákazník; a to tak že vždycky.
Člověče, vrať se do základní školy ke slovním úlohám. Sice matematicky sčítat a odčítat čísla umíš, ale ještě určit, která a kam přijdou.
žádná 0 to není.
Vrátíš i poštovné, které sice zaplatil zákazník, ale ty peníze už má přepravce, kterému jsi těch 120 dal za dopravu. Takže jsi v mínusu právě těch 120. A to nepočítám práci spojenou s vyřízením objednávky a vrácením zboží.
Nepřevezlo. Stojí to 200 Korun. Ok. Připočtu k tomu dopravu za 100 (kvůli teda dobrému počítání) a prodám to za 300. Zákazník si zboží prohlídne, zjistí, že se mu nelíbí a pošle mi ho zpět (na jeho náklady). Já mu musím vrátit cenu zboží (200Kč) + dopravu (100) takže 300. Nepočítám do toho čas, poškození apod. ale na dopravě fakt neprodělám, když nejsem hloupý a nedávám jí zadarmo.
Kdybyste se dobře podíval na co reaguju, tak to pochopíte.
Jenomže zákazník zaplatí poštovné, které si obchodník nenechá (leda by zboží doručoval sám), ale ty peníze dá zásilkové společnosti, která si je ale samozřejmě nechá i v případě, že koncový zákazník bude chtít odstoupit od smlouvy a obchodník mu budete muset proplatit i to poštovné. Takže to poštovné bude muset obchodník platit z vlastní kapsy.